Het is nu 15 dec 2017, 17:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ Totaal aantal berichten 71119
Auteur Bericht
 Berichttitel: NSU TT
BerichtGeplaatst: 04 mei 2010, 22:00 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 feb 2010, 23:31
Berichten: 958
Woonplaats: VILLA MOESPOT
Heb zojuist het (al wat oudere) restauratie-verslag gelezen van de TT en zag dat er meerdere liefhebbers zijn van zo,n juweeltje.
Nu het volgende: Dat de NSU T een motor had met geforceerde koeling is (bijna) iedereen bekend.
Jaren geleden zag ik, als eigenaar van een Cavallino, in Hardenberg een Cavallino met geforceerde koeling.
Kennelijk een eigenbouw project, want de verkoper wist het niet
Nu trof ik een in Zweden bestaande TT aan met geforceerde koeling.
Geen eigenbouw. Weet iemand daar iets meer van, want ik ben ze nog nooit eerder tegengekomen 001_tt1

Gr LEO


Bijlagen:
volvo_nsu.jpg
volvo_nsu.jpg [ 61.16 KiB | 1036 keer bekeken ]

_________________
Tweetact olie: Heilige lucht !!
Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NSU TT
BerichtGeplaatst: 04 mei 2010, 22:33 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 aug 2008, 12:44
Berichten: 844
Woonplaats: Sint Geertruid
Het kan zijn dat ze in het buitenland verkocht zijn met een ander blok.
Zo is er ook te zien dat de brommer geen trappers heeft.

Overigens een mooie Volvo p1800 op de achtergrond ;)

_________________
Batavus Mot'o-mat 1962 JLO GA50 zwart-wit

Batavus MK4 1975 Sachs 50/4 CF NL goud

Batavus Batavette 1968 Anker Laura M48.01 groen

Volvo 164 1972 B30a-motor M410-bak Lichtblauw metallic


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NSU TT
BerichtGeplaatst: 16 mei 2010, 20:30 
Bromfiets liefhebber
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2009, 23:28
Berichten: 14
dit heb ik nooit ergens gezien en heb me toch behoorlijk verdiept in de nsu's!

Als er geen trappers aan zitten is hij uitgevoerd met een kickstarter, dan is het een TT/K


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NSU TT
BerichtGeplaatst: 16 mei 2010, 22:34 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 feb 2010, 23:31
Berichten: 958
Woonplaats: VILLA MOESPOT
michiel theeuwes schreef:
dit heb ik nooit ergens gezien en heb me toch behoorlijk verdiept in de nsu's!

Als er geen trappers aan zitten is hij uitgevoerd met een kickstarter, dan is het een TT/K

Zoals je ziet bestaat ie toch echt en inderdaad hij heeft een kickstarter :lol:

_________________
Tweetact olie: Heilige lucht !!


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NSU TT
BerichtGeplaatst: 21 maart 2011, 13:50 
Bromfiets sleutelaar

Geregistreerd: 19 nov 2010, 13:42
Berichten: 44
Geachte Leo,

Jouw vraag is wel een beetje lang geleden, maar ik wil je toch nog antwoorden. Omdat het in Scandinavie vaak koud is, komen tweetakt blokken moeilijk op temperatuur. Daarom hadden diverse bromfietsfabrikanten een Thermo control koeling bedacht. De luchtstroom wordt afgesloten naar de cilinder als deze nog niet op temparatuur is. Als de cilinder op temperatuur is gaat er een thermostaat bewegen, waardoor de koele lucht langs de cilinder gevoerd wordt. Deze thermostaat regeld de koellucht vrij naukeurig. Onze Nederlandse Berini had ook een dergelijk systeem voor koude landen.

met vriendelijke groet,

Leon van Oosterwijck


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NSU TT
BerichtGeplaatst: 21 maart 2011, 15:49 
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 nov 2007, 23:01
Berichten: 1729
Woonplaats: Belgium
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Beter laat dan nooit he :)

Dat wist ik nog niet. Zeer interessant.

_________________
Groeten,
Bart.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: NSU TT
BerichtGeplaatst: 22 aug 2011, 09:06 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 aug 2008, 12:44
Berichten: 844
Woonplaats: Sint Geertruid
Bij de oude zweedse auto's is ook een systeem bedacht tegen de kou. Zo heeft onze Volvo Amazon een soort stekker onder de motorkap. Deze is om de motor te verwarmen.
Maar dat het ook op brommers werd toegepast wist ik niet, leuk!

_________________
Batavus Mot'o-mat 1962 JLO GA50 zwart-wit

Batavus MK4 1975 Sachs 50/4 CF NL goud

Batavus Batavette 1968 Anker Laura M48.01 groen

Volvo 164 1972 B30a-motor M410-bak Lichtblauw metallic


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ Totaal aantal berichten 71119

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling