Het is nu 19 aug 2018, 00:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73321
Auteur Bericht
 Berichttitel: Koppeling Sachs 50/2D
BerichtGeplaatst: 16 maart 2018, 17:34 
Bromfiets liefhebber

Hoi allemaal,

Mijn koppeling is niet helemaal fris, en ik vroeg me af of ik er iets aan kan vervangen om het op te lossen. Verder loopt ie namelijk als een trein (op een klein dingetje na, maar dat komt later). Als ik hem start in zijn neutraal, hem in zijn 1 draai, en dan de koppeling op laat komen gebeurt er niks, niks, niks, en dan ineens BAM, schiet ie in de versnelling en slaat hij dus 9/10 keer weer af.. Iets soortgelijks gebeurt van zijn 1 naar zijn 2, een hoop geknars en geschuur en niet fijn klinkend lawaai en dan springt ie in zijn 2.. Wie o wie kan me vertellen wat dit is, en hoe ik het oplos?

Het volgende probleem is als volgt:

Hoewel ik niet denk dat het aan de koppeling ligt, stel ik de vraag toch hier maar even..
Als ik een langere rit maak, en de motor dus goed warm is, verlies ik kracht. Het voelt alsof de motor langzaam terugvalt. Als ik dan een seconde of 10 het gas los laat gaat hij weer naar volle toeren.. Koolafzetting op de cilinder die nagloeit en de boel ontsteekt?
Ben benieuwd of ik daar ook zelf iets aan kan doen..

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73321

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]