Het is nu 18 maart 2019, 15:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75169 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Simson s51 (SÜHL)
BerichtGeplaatst: 06 nov 2011, 12:35 
Bromfiets professor

Geregistreerd: 08 aug 2010, 13:18
Berichten: 469
Heey het is gelukt, ik heb de Mikuni gemonteerd,
en gelijk starte die prachtig dat geluid, maar het was voor korte duur door de ontbrekende vlotternaald.

En rondjerijder: voor de duidelijkheid, ik heb twee blokken. Mijn tweedehands aankoopje ligt er nu onder een 3 bak. Maar mijn gereviceerde blok, ligt in de schuur. Omdat daar nieuwe helicols ingezet moeten worden. Die pinnen waar je cilinder in vast zit. Die kan ik niet vastdraaien omdat het schroefdraad in het blok stuk is :( En ik wou daar een setje helicols voor gaan kopen.

Maar ik heb geinformeerd naar een nieuwe vlotternaald voor een Mikuni en dat kleine dingetje kost 22 euro ! Dus ik ben aan het twijfelen.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Simson s51 (SÜHL)
BerichtGeplaatst: 06 nov 2011, 13:43 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 sep 2011, 16:16
Berichten: 2120
Woonplaats: Veenkolonien
:D We komen steeds verder, ik zou gaan voor een revisie van de BVF, die mikuni delen zijn veel te duur en moet je een keer tegenkomen op een beurs ofzo. Jazeker, ik heb die prijzen ook wel al moeten betalen hoor maar als ik het niet direct nodig heb wacht ik rustig af. 001_tt2

_________________
Het nadeel van mooie brommers is dat ze vaak op de verkeerde plek staan


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Simson s51 (SÜHL)
BerichtGeplaatst: 06 nov 2011, 13:50 
Bromfiets professor

Geregistreerd: 08 aug 2010, 13:18
Berichten: 469
Jazeker, maar die Mikuni carbarateurs zijn gewoon hele fijne carburateurs.
Maar zoals je zegt te duur en ik wacht daar gewoon mee.

Maar ik zag dat Dick wel wat revisie setjes had

Ik maak even wat foto's van de carburateurs, die plaats ik zo wel even


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Simson s51 (SÜHL)
BerichtGeplaatst: 06 nov 2011, 14:19 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 sep 2011, 16:16
Berichten: 2120
Woonplaats: Veenkolonien
Goed, kijk eens even wat voor maten aan sproeiers er in de BVF zitten. Ook de gasnaald en gasschuif zijn van belang.

_________________
Het nadeel van mooie brommers is dat ze vaak op de verkeerde plek staan


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Simson s51 (SÜHL)
BerichtGeplaatst: 06 nov 2011, 14:27 
Bromfiets professor

Geregistreerd: 08 aug 2010, 13:18
Berichten: 469
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Simson s51 (SÜHL)
BerichtGeplaatst: 06 nov 2011, 14:38 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 sep 2011, 16:16
Berichten: 2120
Woonplaats: Veenkolonien
schiet me ineens te binnen, rubber van de choke al gecontroleerd ?

_________________
Het nadeel van mooie brommers is dat ze vaak op de verkeerde plek staan


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Simson s51 (SÜHL)
BerichtGeplaatst: 06 nov 2011, 14:57 
Bromfiets professor

Geregistreerd: 08 aug 2010, 13:18
Berichten: 469
de 16 N16 daar is de chocke van kapot, rubbertje ontbreekt, en van de ander is de chocke wel kompleet. Maar daar heb ik het ook mee geprobeerd.
Dus misschien kost het reviseren zoveel geld dat ik beter een nieuwe kan kopen of niet?


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Simson s51 (SÜHL)
BerichtGeplaatst: 06 nov 2011, 15:06 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 sep 2011, 16:16
Berichten: 2120
Woonplaats: Veenkolonien
Tja, dat is een overweging die je zelf moet maken. Kijk eerst een of de delen wel in de carb. horen, maten van sproeiers, naald, stijgbuis etc. Als sproeiers, gasnaald, gasschuif en de luchtstelschroef zijn vervangen heb je al haast een nieuwe.
Van de andere kant met een nieuwe weet je zeker dat het goed moet zijn, aan jou de keuze.

_________________
Het nadeel van mooie brommers is dat ze vaak op de verkeerde plek staan


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Simson s51 (SÜHL)
BerichtGeplaatst: 06 nov 2011, 15:12 
Bromfiets professor

Geregistreerd: 08 aug 2010, 13:18
Berichten: 469
Ik vindt het ook zonde om deze carburaterus niet op te lappen, maar ik heb geen zin om straks als ik alles vernieuwd heb. Weer problemen te hebben dat hij het niet doet.
Maar de sproeiers hoeven niet vernieuwd te worden.
Ik denk alleen een nieuwe gasnaald, de clipjes daarbij. Het veertje. Een nieuwe vlotternaald misschien. En een vlotterbakje. Zal ongeveer 10 a 15,- zijn.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Simson s51 (SÜHL)
BerichtGeplaatst: 06 nov 2011, 18:00 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 sep 2011, 16:16
Berichten: 2120
Woonplaats: Veenkolonien
renss schreef:
Ik vindt het ook zonde om deze carburaterus niet op te lappen, maar ik heb geen zin om straks als ik alles vernieuwd heb. Weer problemen te hebben dat hij het niet doet.
Maar de sproeiers hoeven niet vernieuwd te worden.
Ik denk alleen een nieuwe gasnaald, de clipjes daarbij. Het veertje. Een nieuwe vlotternaald misschien. En een vlotterbakje. Zal ongeveer 10 a 15,- zijn.


Een nieuw vlotterbakje ? Wat kan daar stuk aan zijn ?
Als je er een nieuwe naald in zet zou ik ook de hoofdsproeier vernieuwen [72], verder even kijken of het gasschuifhuis niet teveel is ingesleten. Als die is ingesleten kun je net zo goed een nieuwe kopen. Alleen de schuif vervangen zou dan bijne zinloos zijn.
Nou ja, denk er even over na wat je het beste lijkt.Ook de luchtstelschroef even met zorg bekijken, bij de minste onregelmatigheid deze ook vervangen.
Je zult hooguit een tientje of 2 kwijt zijn, heb je wel een gereviseerde originele i.p.v een veel te duur Japans aftermarket product.

_________________
Het nadeel van mooie brommers is dat ze vaak op de verkeerde plek staan


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75169 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling