Het is nu 22 sep 2018, 22:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73711
Auteur Bericht
 Berichttitel: Simson manie
BerichtGeplaatst: 20 dec 2012, 16:26 
Na kennis gemaakt te hebben met een Simson bij nederlands bromfiets goeroe Cok van den Heuvel, besloot mijn stiefzoon dat hij een simson moest hebben.
En toevallig kwam hij op marktplaats een S51 tegen. Na enig sleutelwerk loopt deze ozi fiets als de beste. Mooi maken is bijna onbegonnenwerk.
Vooral het chroom. da's echt bagger.
Natuurlijk moest bij de RDW weer eens een discussie ontstaat. dit is een motor meneer. Nee meneer dit is een brommert. 49 cc weet u wel.
Ja meneer maar op de Duitse papieren staat max snelheid 60km/h Ja meneer maar dat loop ie niet. Zet hm maar op de rollerbank.
En natuurlijk had ik gelijk. Hij liep echt bagger, krap 40 km/h. We hebben er van alles aan moeten doen om de S51 tam te krijgen. Niets hielp. Wat we ook deden. 60 bleef het kreng lopen. Tja Communisten krijg je moeilijk klein. Cok vd Heuvel kende wel een truukje, en waarempel het werk. (niet voor niets een goeroe he?) Dus klaar om de RDW te beduvelen. Tja, zoals vele oldtimers onder ons hebben we wel verstand van opvoeren. Maar langszamer laten lopen? (is ook bijna eng om te doen. Tegen onze princiepes in).

Ondertussen ben ik ook Simson fan (lees gek) en heb ondertussen twee projecten staan. Een S50 en een Schwalbe. Biede in één koop aangeschaft.
Maar of bij de S50 ooit papieren komen is maar de vraag. Er zit nl. geen duitse of andere papieren bij, en zelfs geen type plaatje op het frame. Nou weet ik dat deze van Simson gewoon los te koop zijn. Maar wie kan mij vertellen of dit voldoende is om een kenteken te krijgen?

Share on Facebook

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73711

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]