Het is nu 20 feb 2019, 05:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 74931
Auteur Bericht
 Berichttitel: Overig Belgisch merk
BerichtGeplaatst: 23 jul 2013, 17:38 
Bromfiets Koning

Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Hier een foto van de Buldog /HMW van een kennis van mij. Wie weet iets van dit fabrikaat af?
Met groet, Supersport

Bijlagen:
HMW- Bulldog.jpg
HMW- Bulldog.jpg [ 144.09 KiB | 2292 keer bekeken ]

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Overig Belgisch merk
BerichtGeplaatst: 03 sep 2013, 07:03 
Bromfiets professor

Bulldog was en is een merk van fietsen dat vroeger in Kortrijk gevestigd was maar volgens ik nu merk op de website naar een andere locatie is verhuisd. Nu weet ik wel niet of ze bij de firma iets zouden afweten van een eventuele bromfiets die daar zou gemaakt geweest zijn, maar het kan. Ik denk dat zowat elke fietsfabrikant hier in België wel eens een stap in die richting heeft gezet, de voorbeelden zijn immers legio van merken die zowel fietsen als brommers (en sommige zelfs motoren) produceerden. Bij enkele bleef het bij een paar tientallen exemplaren, maar sommige zongen het wat langer uit.

Ik zou zeggen: ik vraag het de baas eens (ik ken hem namelijk persoonlijk, we zaten ooit nog samen op de avondschool), maar ik betwijfel héél sterk of hij daar ook maar iets van zal afweten. Hij heeft die firma namelijk ook overgenomen toen die op sterven na bijna dood was, doch dit intussen ook al bijna 20 jaar geleden. In het begin na de overname was er een ruim assortiment aan fietsen beschikbaar en van héél goede kwaliteit trouwens, maar ik vermoed dat ze hun productie-activiteit op een lager pitje hebben gezet gezien de moordende concurrentie uit die hoek waar de zon het laatst te zien is op een dag en zich nu meer concentreren op onderdelenverkoop. Nu ik het daarover heb... in het begin toen hij die firma overnam, heb ik van hem nog een partij bromfietsonderdelen gekocht uit de overgebleven stock, maar dat waren toen eigenlijk enkel maar universele onderdelen zoals velgen, banden, kabels, enz... maar het laat toch vermoeden dat de vroegere eigenaars niet vies waren van bromfietsen.

Hier is de website, maar zet je volumeknop niet te hard als je op 'nederlands' klikt. Je zal wel merken waarom :lol:

http://www.bull-dog.be/?utm_source=truv ... dspagesdor

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 sep 2013, 15:58 
Bromfiets Koning

Ben in contact gekomen met de baas van Bull-Dog. Hij was zeer geïnteresseerd in de Bull- Dog/HMW van mijn kameraad (inmiddels overleden helaas). De Bull-Dog-brommers waren inderdaad L'Avenirs. Op de folder kan je heel goed zien dat de L'Avenir-logo's nog op de tank staan! Ze verkochten ook andere modellen van L'Avenir o.a. de Cisport.
Met groet, Supersport

Bijlagen:
BullDogFolder.jpg
BullDogFolder.jpg [ 95.59 KiB | 2183 keer bekeken ]

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 sep 2013, 20:33 
Bromfiets professor

Blij dat ik heb kunnen helpen! thumbup

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 sep 2013, 17:21 
Bromfiets Koning

Volgens mij is deze zeldzame Magneet ook weer dezelfde bromfiets (andere vork en v.spatbord) . Waar werden deze brommers toch gemaakt? Wat is het bouwjaar van deze Magneet, weet iemand dat?
Met groet, Supersport

Bijlagen:
HMW Magneet 2bak.jpg
HMW Magneet 2bak.jpg [ 138.27 KiB | 2127 keer bekeken ]

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 74931

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]