Het is nu 15 aug 2018, 01:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73259
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zundapp Famel
BerichtGeplaatst: 19 mei 2018, 07:57 
Bromfiets liefhebber

Okidokie,

Waar zal ik beginnen?
In de mei vakantie heb ik meegedaan met een veiling van bva. Ik bood op 2 famel typen, deels met het idee... je wordt toch altijd overboden. Deels met leuk een brommer opknappen.
De eerste raakte ik dan ook vrij vlot kwijt. De tweede bleef staan. . ..en nog langer staan. .. totdat de tijd voorbij was. . En toen ik op refresh drukte. .. er stond. U heeft de veiling gewonnen. GEFELICITEERD!
Zie foto..... van mijn nieuwe zundapp famel.

Even een paar gegevens:
Ik heb alleen een framenummer, de brommer is nooit gekeurd geweest in nederland.
Dat is eigenlijk ook direct de enige informatie die ik heb.
Er missen onwijs veel onderdelen en veel onderdelen moeten vervangen worden. Uitlaat, Carb, Kabels, Banden, Zadel, Blok revisie, Bagage drager. Opnieuw spuiten.

Nou vind ik een groot project niet erg en ik dacht dat een opgeknapte Famel, best nog wat waarde heeft. Maar hoe realistisch is deze gedachte?
Is er iemand die veel ervaring heeft met het opknappen van deze oldtimers?
Ik wil best een aardig budget beschikbaar maken om de brommer te herstellen, maar dan moet de brommer dat ook waard zijn.

Dus mijn eerste stap was om experts in te schakelen, vandaar dat ik mij op dit forum heb aangemeld.
Ik heb ook reeds een berichtje gestuurd naar de Famel fabrikant, in de hoop dat het frame nummer mij meer informatie oplevert.
Vroeger voor de Puch had ik wel een How to. Een Bouwinstructie. Het zou mooi zijn als ik dat voor de Famel ook kan vinden.

Het is overigens wel de eerste schakelbrommer die ik gekocht heb :D Dus ik zou het leuk vinden als die het straks weer doet.

Bijlagen:
image-2018-05-19 (3).jpg
image-2018-05-19 (3).jpg [ 71.58 KiB | 288 keer bekeken ]
image-2018-05-19.jpg
image-2018-05-19.jpg [ 67.41 KiB | 288 keer bekeken ]
Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Zundapp Famel
BerichtGeplaatst: 19 mei 2018, 15:29 
Bromfiets liefhebber

Ik ben inmiddels flink aan het zoeken naar het type brommer.
Via een Portugese marktplaats variant verdenk ik de
Famel Falcao ervan om dezelfde brommer te zijn.

Kennen jullie deze brommer?
Eens kijken of ik nog meer kan vinden en ook over de originele blok set up.

Bijlagen:
FAMEL MIRAGE BELA.jpg
FAMEL MIRAGE BELA.jpg [ 62.85 KiB | 260 keer bekeken ]
941840176_1_644x461_famel-modelo-falcao-ano-1969-original-documento-unico-castelo-branco.jpg
941840176_1_644x461_famel-modelo-falcao-ano-1969-original-documento-unico-castelo-branco.jpg [ 58.11 KiB | 260 keer bekeken ]
Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Zundapp Famel
BerichtGeplaatst: 26 mei 2018, 16:43 
Bromfiets Koning

Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Leuk project zo'n Famel/Zündapp! De meeste spullen die je nodig hebt zullen niet al te moeilijk te vinden zijn. Van Zündapp kan je zo ongeveer alles vinden.
Alleen de typische Famel onderdelen zal een probleem zijn. Het zadel kan je laten overtrekken.
Het gaat je in ieder geval een pak geld kosten! Of je die kosten ooit, bij verkoop, kan recupereren is zeer de vraag. Ik denk van niet.
Je kan ook gaan voor een 'low budget' opknapbeurt. Lijkt me heel leuk om te doen, de kosten vallen dan wel mee. Achteraf heb je dan een leuke brommer met een mooi 'patina' en waar een krasje meer of minder geen kwaad kan.
Veel succes er mee!
Groet, Ötzi

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73259

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]