oudebrommers.nl
http://www.oudebrommers.nl/phpbb3/

viertaktprobleem mokick '65
http://www.oudebrommers.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=13&t=899
Pagina 1 van 1

Auteur:  cees steketee [ 31 maart 2009, 18:32 ]
Berichttitel:  viertaktprobleem mokick '65

Hallo Kreidlerfans,
Tijdens Groene Hart rit kreeg ik het advies om een maatje kleinere sproeier te plaatsen, omdat hij een beetje 4takte en ook nog al rookte.
Er zit een 14mm Bing op, met 76 hfd sproeier, deze is nu een maatje kleiner nl 74, met naaldstand 3.
Echter, nu trekt hij voor geen meter meer, ( dat hield toch al niet over) ook is de snelheid teruggelopen naar 40, was plusm. 50 op de teller. (windje mee)
De gasfabriek is geheel ontdaan van vet en vuil.
Wie helpt deze "herintreder" op het goede pad?
Met Vr. Groet
Cees Steketee
Alphen ad Rijn

Auteur:  johnny [ 31 maart 2009, 19:47 ]
Berichttitel:  Re: viertaktprobleem mokick '65

hoi cees
vermogen verlies
4takte
veel rook
klinkt als of de krukaskeerring versleten is
of de karter paking lekt
dan trekt hij olie uit het blok en geeft die problemen maar kan ook zo maar iets anders zijn hoor ontsteking niet op tijd mischien

Auteur:  DannyVM [ 01 apr 2009, 19:23 ]
Berichttitel:  Re: viertaktprobleem mokick '65

en als je 50 wilt lopen met een 14mm, dan vind ik de 14 mm een beetje veel.

Auteur:  cees steketee [ 01 apr 2009, 22:21 ]
Berichttitel:  Re: viertaktprobleem mokick '65

Beste Danny,
De 14MM is op een 2,6pk mokick uit 1965 standaard, het is, naar mijn weten de enige Kreidler die
vanaf fabriek 38km mocht lopen. (zie info Duits Kreidlermuseum)
Met Vr Groet
Cees S.

Auteur:  DannyVM [ 02 apr 2009, 06:42 ]
Berichttitel:  Re: viertaktprobleem mokick '65

Hallo Cees,

Ik heb ook een mokick maar dan uit '70.
Hier zit standaart ook een 14 mm op en hoort 40 km te lopen.
Maar ik kan hem geen 40 laten lopen, hij rijdt minstens 70 met alleen een andere uitlaat en de rest alles orgineel.
gr. Danny

Auteur:  cees steketee [ 02 apr 2009, 08:58 ]
Berichttitel:  Re: viertaktprobleem mokick '65

Hallo Danny,
Dank voor je reactie, 'k weet niet waarom hij niet harder wil lopen of trekken, misschien heeft Johnny gelijk en is het de timing of opening van de contakt punten, ik heb daar niet veel kaas van gegeten.
'k Begrijp ook niet goed waarom bv de '64er uitvoering met 2pk en 12mm standaard harder liep.
Groet Cees S.

Auteur:  cees steketee [ 29 apr 2009, 15:09 ]
Berichttitel:  Re: viertaktprobleem mokick '65

Hallo Kreidlerfans,
Na het vernieuwen van de puntjes trok m'n mokick een stuk beter,
maar liep niet harder dan 50km (windje mee, bergje af)
'k Twijfelde aan de 2,6pk, zodoende de cilinder er af gepakt, er stond het volgende op: Mahle 40ZD, eronder een 4+,met een kraspen nummer 153090, wie kan mij er wat meer over vertellen?
Nu is de set up als volgt Mahle 3,6pk, 40ZD eronder een 5, Zuigermaat C en op de onderkant het getal 17.
gasfabriek is een 1/14/99, Hfd spr 76, naald spr 2.20 naaldst 3, bougie NGK B7HS, is dit de goeie?
Tandwielen overbr 13x36, wederom loopt hij iets boven de 50km,
wel zit er meer kracht in.
Er liepen wel meer 3,6sen op een 14mm, maar dat was een 1/14/106, of later een 1/14/998, wie verteld mij meer over dit type?
Hij hoeft geen wonderen te verrichten, maar zou,windje mee zo'n 65km aan moeten kunnen, wie helpt mij verder?
Met de 2takt groeten,
Cees S

Auteur:  peterria [ 01 mei 2009, 19:48 ]
Berichttitel:  Re: viertaktprobleem mokick '65

ik heb even in de papieren gekeken op de kreidler site van maloud=louis dorr

daar komt geen nummer in voor van mahle 153090
de nummers die voor komen zijn 2.6 pk=152392 carb nr=1/14/99 van 1965tot en met1969

de nummers van 3.6 pk zijn 153390 carb=1/15/40 of 1/15/106

de nr van de export cild zijn 153390 en 155391 nummers van de carb zijn voor deze cilinders

1/15/40 en 1/14/106

een 3.6pk cil komt met jou nummer niet voor op de lijst
is het geen parma of een zeta cil die je heb daar komen de verschijnselen voor die je op noemt

en dat kun je verhelpen door de timing aan te passen lees in en uit laat poort uitmeten

grt peterria

Auteur:  cees steketee [ 04 mei 2009, 11:15 ]
Berichttitel:  Re: viertaktprobleem mokick '65

Bedankt bromfietsprof voor je reactie,
de betreffende cilinder is wel een org. Mahle, alleen is er om warrige redenen het nummer verwijderd en met' wie weet' een kraspen 153090 opgezet; het opschrift Mahle 40ZD met daaronder het cijfer 4+, is wel met rust gelaten.
Hij is inmiddels vervangen door een Mahle 40ZD eronder een 5, aan de onder kant nr 17 volgens Maloud een 3,6pk met nr153390.
Weet U ets te vertellen overde 5 en de 17?
Ook ben ik op zoek naar de betekenis van de carburator typenummers dus de verschillen tussen 1/14/174 en 1/14/106 of 1/15/18 waar ik naar op zoek ben.
Met Vriendelijke Groet,
Cees Steketee
Herintreder!

Auteur:  maz3 [ 12 maart 2018, 23:33 ]
Berichttitel:  Re: viertaktprobleem mokick '65

Ik heb een mokick uit 1965 met een 3,6 pk cilinder, (was 2,6) 3 versnellingen en een 1/14/106 carburateur erop. de top is 65 km/u en kan er dan recht op gaan zitten bij weinig wind.
Tandwielen en alles (op cilinder na) aan de brommer is origineel gebleven.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/