Het is nu 26 mei 2019, 22:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75668
Auteur Bericht
 Berichttitel: Afstellen Eitank 61
BerichtGeplaatst: 05 maart 2017, 13:47 
Bromfiets liefhebber

Geregistreerd: 05 maart 2017, 13:14
Berichten: 1
Goedemiddag,

Ik zal mezelf even kort voorstellen, ik ben Mark uit Oudewater. Mijn vader heeft zo'n 15 jaar geleden een eitank uit 1961 aan geschaft om te restaureren. Hier is hij vol enthousiastme aan begonnen echter lukte het niet de brommer op kenteken te krijgen na restauratie. Dit vanwege het feit dat het een Zwitserse brommer betrof. Hierdoor is hij de motivatie verloren en heeft de brommer in de hoek gezet. Nu na ruim 10 jaar stil te hebben gestaan ben ik begonnen met de brommer weer op de weg te krijgen. Nu heb ik de brommer inmiddels op kenteken staan en is deze op de stickers na compleet.

Echter zo als de titel al doet vermoeden heb ik een vraag over het afstellen van de brommer. Ik heb zelf vroeger aan wat (cross) Puchjes gesleuteld maar daar houd het bij op. Nu krijg ik deze Kreidler niet afgesteld zoals het moet. Het originele motorblok is destijds gereviseerd. Hier op zit een bing 1/15/18. Zonder het filter krijg ik hem afgesteld maar zodra ik het filter en het filterhuis er op doe is het over. Het lijkt alsof hij te weinig lucht krijgt of dus te veel benzine naar mijn inzien. Origineel moet er een 78mm sproeier in zitten (heb ik me laten vertellen) ik ben in middels bij een 72mm maar het resultaat is er nog niet.

Kan iemand mij hiermee helpen? Wellicht zie ik iets over het hoofd, als er meer informatie nodig is hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Mark de Wit


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Afstellen Eitank 61
BerichtGeplaatst: 06 maart 2017, 20:45 
Bromfiets specialist

Geregistreerd: 16 jun 2009, 11:00
Berichten: 287
Woonplaats: harlingen
Mark de Wit schreef:
Goedemiddag,

Ik zal mezelf even kort voorstellen, ik ben Mark uit Oudewater. Mijn vader heeft zo'n 15 jaar geleden een eitank uit 1961 aan geschaft om te restaureren. Hier is hij vol enthousiastme aan begonnen echter lukte het niet de brommer op kenteken te krijgen na restauratie. Dit vanwege het feit dat het een Zwitserse brommer betrof. Hierdoor is hij de motivatie verloren en heeft de brommer in de hoek gezet. Nu na ruim 10 jaar stil te hebben gestaan ben ik begonnen met de brommer weer op de weg te krijgen. Nu heb ik de brommer inmiddels op kenteken staan en is deze op de stickers na compleet.

Echter zo als de titel al doet vermoeden heb ik een vraag over het afstellen van de brommer. Ik heb zelf vroeger aan wat (cross) Puchjes gesleuteld maar daar houd het bij op. Nu krijg ik deze Kreidler niet afgesteld zoals het moet. Het originele motorblok is destijds gereviseerd. Hier op zit een bing 1/15/18. Zonder het filter krijg ik hem afgesteld maar zodra ik het filter en het filterhuis er op doe is het over. Het lijkt alsof hij te weinig lucht krijgt of dus te veel benzine naar mijn inzien. Origineel moet er een 78mm sproeier in zitten (heb ik me laten vertellen) ik ben in middels bij een 72mm maar het resultaat is er nog niet.

Kan iemand mij hiermee helpen? Wellicht zie ik iets over het hoofd, als er meer informatie nodig is hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Mark de Wit

Hoi Mark.
Ik zou zeggen meld je aan bij het Kreidler forum,daar zitten de mensen die je kunnen helpen.
Succes Kees.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75668

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling