Het is nu 18 aug 2018, 14:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73309
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verlichting honda mb
BerichtGeplaatst: 27 mei 2018, 10:12 
Bromfiets liefhebber

Hallo mensen,

Ik heb een tijdje geleden een honda mb5 gekocht. Toen ik deze kocht deed de verlichting het heel zwak. Na een tijdje stopte deze verlichting er helemaal mee. Nadat we de licht weerstand hadden vervangen deed hij het weer heel even, en toen stopte hij er weer mee. Ik heb hierna de spoelen doorgemeten en deze geven stationair netjes 6 volt. Maar als ik er iets op aan sluit blijft er maar 1 volt over. We hebben hierna de gelijkrichter vervangen en toen deed de verlichting het weer heel even totdat hij er weer mee stopte. Nu hebben we deze gelijkrichter weer doorgemeten en hij geeft on eindige weerstand. Dus hij is weer kapot. Ik heb de hele kabelboom door gemeten en hier zie ik ook niets geks aan. Ik heb ook al het contactslot vervangen en een extra massa kabel getrokken. Nu is mijn vraag, wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,
Joost

Update:
Ik heb nu ook alle tape van de kabelboom los getrokken om te kijken of ik nog breuken in de kabels kan zien. Heb deze niet gevonden maar ik zag wel dat alle kabels hier gewoon in elkaar gedraaid zaten. Ik heb hier alle verbindingen schoon gemaakt en gesoldeerd. Nadat ik er weer tape om heen had gedaan en deze weer aangesloten had was er nog steeds geen verbetering. Hierna ben ik begonnen met willekeurig testen. Nadat ik mijn achterlicht had los getrokken en hem weer had gestart kwam ik tot de ontdekking dat de koplamp weer mooi begon te branden. Ik denk nu dus dat het probleem in het achterlicht zit.

Laatst bijgewerkt door Joost2000 op 27 mei 2018, 20:28, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verlichting honda mb
BerichtGeplaatst: 27 mei 2018, 11:20 
Bromfiets kenner

Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Op www.motelek.net staat een elektrisch schema voor de Honda MB5.
Misschien kan je aan de hand daarvan de oorzaak vinden ?

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verlichting honda mb
BerichtGeplaatst: 27 mei 2018, 11:52 
Bromfiets liefhebber

chrisflandria schreef:
Op http://www.motelek.net staat een elektrisch schema voor de Honda MB5.
Misschien kan je aan de hand daarvan de oorzaak vinden ?

bedank voor jou reactie, ik heb dit schema zelf ook al uitgeprint maar word hier niet veel wijzer van. bij dit schema kan je namelijk mooi zien welk stekkertje waar aan moet, maar je kan niet zien hoe alles loopt. je kan bijvoorbeeld niet zien hoe de lichtweerstand aangesloten zit.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73309

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]