Het is nu 27 mei 2019, 06:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75668 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Magneet Magnematic 1964
BerichtGeplaatst: 24 jul 2010, 18:21 
Moderator

De onderste sticker op de tank het er naar mijn weten zeker niet op te zitten.
De sticker voorop onder de koplamp hoort er ook niet op en de stickers op de motorschermen ook niet.
De sticker van de benzinetank met de mengverhouding zit meestal boven de tankdop.

Hierbij twee foto's van een tank op een Magneet Magnematic De groene op de foto is uit 1963 en de grijze op de foto is uit 1966. Die van jou is uit 1965 en zit daar dus net tussenin. Ik kan je niet met zekerheid vertellen wat er bij jou op hoort te zitten. Als ik moest gokken zou ik dezelfde stickers nemen als op de groene tank, dit omdat deze brommer dezelfde voorpartij heeft als de jouwe.

Overigens let eens goed op de benzinepomp stickers op deze twee foto's. Het was mij al eerder opgevallen, maar valt het jou ook op..... Juist, bij de ene is de rechterzijkant zichtbaar, en bij de ander de linker. Ik denk dat niet veel mensen dit weten. Overigens is de sticker die Pelder levert van de benzinepomp fout. Hierbij staat het woord Magneet namelijk verkeerd om (van links boven naar rechtsonder). Hij heeft ook wel de goede in het bestand (heb ik laten maken) dus daar moet je even specifiek om vragen.
De sticker op jouw tank van de benzinepomp is overigens ook een Pelders sticker en dus niet meer origineel deze heeft namelijk een bruine zijkant van de pomp. Bij degene welke ik heb laten maken is dat ook weer goudkleurig.

Zie ik het trouwens goed dat de biesjes ook zijn geplakt en loslaten? naar mijn weten horen die er ook helemaal niet op.

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: 1966
IMG_2894.JPG
IMG_2894.JPG [ 46.79 KiB | 1199 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: 1963
IMG_5815.JPG
IMG_5815.JPG [ 80.98 KiB | 1199 keer bekeken ]

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jul 2010, 20:53 
Bromfiets Koning

Voor wat die benzinepomp betreft, sloeg men er volgens mij vroeger ook maar een slag naar :?: :?: :?:
Ik heb al tientallen jaren een originele sticker liggen ( Uit oude voorraad) en daar zie je de pomp inderdaad rechts, maar de tekst staat geheel recht en de tekst staat lager.
Ook is hij totaal goudkleurig.
scared :?: :idea:

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jul 2010, 23:17 
Bromfiets Koning

Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Het gele plaatje klopt wel,maar de transfers niet.
Rond 1965 waren waarschijnlijk de Magneetplaatjes op,zo had ik een 65-er Globemaster met hetzelfde plaatje,en ik heb er meer gezien.
De overige transfers stammen uit de jaren 50,en werden gebruikt op fietsen,behalve de transfer onder de koplamp,deze kwam ook voor op de jaren 50-bromfiets modellen.
Dit type Magneet was erg sober uitgevoerd,tijdens de oliecrisis begin jaren 70 heb ik nog zo'n ding gekocht,de benzinebonnen waren op dus de Kadett moest blijven staan,vandaar.
Het was wel een 2v,maar geen biesjes op de tank,en geen transfers op de motorschermen.
De plaats van de mengsmeringsticker klopt wel,boven de tankdop was er ook geen plaats voor.

Laatst bijgewerkt door henkp op 28 jul 2010, 23:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 jul 2010, 05:35 
Bromfiets liefhebber

Bedankt voor jullie aanvullingen! Ik zal zeker de biesjes sowieso weghalen, en ook de magneet-sticker op de tank en op de motorschermen. Voor de mengsmerings-sticker ga ik een nieuwe bestellen (met gouden zijkant ;) ) nadat de dop-rubber is vervangen (nog steeds de vraag of dit een gewoon rubber is)

Blijft wel even de vraag staan over de ster-schroef. Is dit gewoon een replica die niet origineel is en dus vervangen moet worden ?

Verder vandaag mijn eerste serieuze rit gemaakt. Het was een mooie avond!

Iedereen bedankt voor de reacties en de hulp.
Olav

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 jul 2010, 23:27 
Bromfiets Koning

Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Er zijn 2 maten tankdoppen.
Oltimerdelen heeft deze op voorraad.
Je zou even kunnen bellen of de losse rubbers leverbaar zijn.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75668 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]