Het is nu 24 mei 2019, 22:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75629
Auteur Bericht
 Berichttitel: Brandstofvraag
BerichtGeplaatst: 24 jul 2013, 21:03 
Bromfiets liefhebber

Geregistreerd: 24 jul 2013, 14:42
Berichten: 2
Hallo forumleden,
Mijn naam is Gerd, en ik ben nieuw op dit forum.
Ik ben sinds kort in het bezit van een Magneet TS50 met Tomos moterblok, uit '69 of '70 precies weet ik het niet
Nu is mijn vraag wat is de verhouding olie/benzine, is dit 1:40 of is dit 1:50.
En wat voor olie kan ik het beste gebruiken.

Dan heb ik nog een andere vraag, als ik stop voor een kruising, dan slaat de motor soms af of hij loopt niet door.
De gashandel hebt ik helemaal open maar hij loopt alsof hij stationair draait, als ik de gashandel terug draai slaat hij af.
Wil daarna ook heel moeilijk starten.
Als hij een keer loopt dan loopt hij ook prima, geen probleem.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn.

Graag verneem ik wat reacties.

bij voorbaat dank

Gerd


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brandstofvraag
BerichtGeplaatst: 24 jul 2013, 21:18 
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 okt 2007, 22:55
Berichten: 2854
Woonplaats: Groot-Ammers
Hallo en welkom op dit forum,

In de rubriek overige problemen staat bovenaan een heel item over mengsmering. Ik denk dat je daar het antwoord op je vraag wel kunt vinden.

Als ik je probleem zo hoor, dan lijkt het wel of dat hij verzuipt. Teveel benzine.
Check je sproeier eens en je carburateur.

_________________
Heeft u gevonden wat u zocht? Denk dan eens na over een donatie, want alleen dan kunnen we de site en het forum draaiend houden. Klik hier voor meer info.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brandstofvraag
BerichtGeplaatst: 25 jul 2013, 08:23 
Bromfiets specialist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 feb 2009, 09:46
Berichten: 258
Woonplaats: Schagerbrug
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
magneetje schreef:
Magneet TS50 met Tomos moterblok, uit '69 of '70 precies weet ik het niet


Het juiste bouwjaar blijkt uit het eerste cijfer framenummer.
Bij mijn TS49 3 . . . . . dus 1973.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brandstofvraag
BerichtGeplaatst: 25 jul 2013, 18:44 
Bromfiets sleutelaar

Geregistreerd: 14 jan 2013, 16:36
Berichten: 40
Sinds kort doen wij, na een tip van iemand, ook nog loodvervanger door de de benzine naast de olie. Onze Brommers rijden hier nog beter mee, trekken harder op en roken ook niet meer.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brandstofvraag
BerichtGeplaatst: 25 jul 2013, 19:20 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 sep 2008, 21:39
Berichten: 1513
Woonplaats: Weesp
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
De motor verzuipt zoals André al zei,heeft niets te maken met loodvervangers of wat dan ook.

_________________
De beste raad is voorraad!!


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brandstofvraag
BerichtGeplaatst: 26 jul 2013, 08:46 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 01 okt 2008, 07:50
Berichten: 185
Woonplaats: Epe
maar wel interessant hoeveel loodvervanger gooi je er dan door?

_________________
Beter op je brommer gescheurd dan uit je broek.


Kreidler RMC-S 1978
Kreidler MF2 1978
Jawa Mustang Cross 1965


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brandstofvraag
BerichtGeplaatst: 26 jul 2013, 19:10 
Bromfiets sleutelaar

Geregistreerd: 14 jan 2013, 16:36
Berichten: 40
Op het flesje wat je koopt staat de verhouding op hoeveel je erin moet doen.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brandstofvraag
BerichtGeplaatst: 26 jul 2013, 20:01 
Bromfiets liefhebber

Geregistreerd: 24 jul 2013, 14:42
Berichten: 2
Alle berichtgevers bedankt voor de tips.
Zijn er nog meer die tips hebben, van welke aard dan ook, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag

Gerd


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brandstofvraag
BerichtGeplaatst: 26 jul 2013, 22:29 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 20 jul 2008, 22:49
Berichten: 1292
Waarschijnlijk blijft de vlotter hangen of hij is lek.
Ik monteer bij gebruiksbrommers vaak een spartamet vlotter, die past in veel oudere Bing carburateurs.
Deze vlotters kunnen onmogelijk lekken.

Het nut van loodvervanger in een 2-takt vind ik nogal twijfelachtig.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brandstofvraag
BerichtGeplaatst: 27 jul 2013, 06:09 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 dec 2007, 13:24
Berichten: 940
Woonplaats: alblasserdam
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
dat je brommer harder trekt en minder rook is normaal als je lood vervanger in een twee takt doet
lood vervanger tast de mengsmeer olie aan en word dus schraler gesmeerd
trekt dus harder rookt minder en smeert minder op den duur vast loper
tast pakkingen en leidingen aan
lood vervanger dient alleen voor viertakt voor de klepen en twee takt heeft volgens mijn geen klepen
ik zou maar eens gaan informeren bij een goede olie leveranzier
gr peterria


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75629

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling