Het is nu 15 aug 2018, 22:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73273
Auteur Bericht
 Berichttitel: Benelli
BerichtGeplaatst: 23 jan 2016, 18:46 
Bromfiets liefhebber

Hallo,

Mijn allereerste bezoek en meteen maar even registreren en voorstellen.

Ik ben Frans Kemper, 42 jaar en woonachtig in Blesdijke (tussen Heerenveen en Steenwijk). Ik heb een voorliefde voor Moto Guzzi's en Alfa Romeo's uit de jaren '70 en '80 en heb na mijn schooltijd (Zündapp) eigenlijk niet zoveel meer met brommers gedaan .... Wel veel aan Guzzi's en Alfaas gesleuteld.

Enkele weken geleden kwam ik een leuk brommertje tegen bij mijn buurman in de schuur. We werden het snel eens over de prijs en sinds vandaag staat hij bij mij op de werkbank:

http://imgur.com/PrGqcN5

Hij loopt nog niet, moet opnieuw gespoten/gecoat + chroomwerk is ook niet meer helemaal zoals ik het wil. Ik ga er dus mee aan de slag.

Zoals ik het nu kan overzien zoek ik in ieder geval nog een goed zweefzadel en een setje Benelli stickers voor op de tank. Ook zoek ik nog een goed adresje in het Noord-Oosten voor coaten en verchromen.

De rest volgt vanzelf (als iets makkelijk lijkt volgt er vaak wel iets ingewikkelds ......).

Ook tips, onderdelen, schema's en andere bezitters van deze leuke Benelli zijn van harte welkom!

Gr. Frans

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Benelli
BerichtGeplaatst: 23 jan 2016, 19:18 
Moderator

Hallo Frans,

welkom! Voor stickers kun je in ieder geval terecht op www.pelders.nl
De brommer ziet er alleen nog goed uit op de foto, ik zou eerst eens aan het poetsen gaan voordat je hem opnieuw coat. Je zult verstelt staan hoe erg zo'n brommertje opknapt!

gr,
Loet

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Benelli
BerichtGeplaatst: 24 jan 2016, 08:51 
Bromfiets liefhebber

Hoi Loet,

Mooie site voor het stickerwerk, bedankt.

De kleurtjes zijn fris, maar helaas zijn het frame en de tank met de kwast geschilderd. En dat is toch minder fraai. Met het chroom en RVS ga ik eerst aan het poetsen.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73273

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]