Het is nu 21 jul 2019, 16:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 76254 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Triboron
BerichtGeplaatst: 08 jul 2019, 13:56 
Bromfiets Koning

Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Ik had de tekening geeneens bekeken en dacht dat jij een terugslagklep bij de bakdoorvoer bedoelde,maar je hebt gelijk er zitten kogels in de leiding van de posi force.
Mijn vermoeden is dat het dient om de smering te reguleren,de oliepomp is een tandwielpomp die naarmate er sneller wordt gereden meer olie gaat pompen.

De pomp wordt niet door de krukas aangedreven maar door de versnellingsbak,als je snel rijdt met weinig gasgeven krijg je evengoed veel olie toegevoerd,sta je stil en geef je vol gas(dus veel toeren)zou je weinig olie krijgen.Suzuki heeft hiervoor de pomp ook kabelbediend gemaakt doormiddel van 2 kabels aan het gashandel,vol gas is ook de pompopening vol open.Om dit exrta te reguleren vermoed ik dat de veer die onder de kogels zit bij een bepaalde druk van de pomp verder ingedrukt wordt en de flow van de olie groter wordt zodat als er bijvoorbeeld bergaf met gas dicht wordt gereden evengoed gesmeerd wordt,net als bij afremmen met gas dicht.

De carterdruk zoals jij de spoeldruk noemt is nooit voldoende om de olie terug door de leidingen en de pomp te duwen.

Het is verder ook niet belangrijk,die Japanners waren niet gek en het systeem werkt perfekt……...maar niet op alleen mengsmering

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jul 2019, 21:15 
Bromfiets Koning

Bij de Puch kauwe klauwe rit reed alles op Triboron,welk gratis verstrekt werd.Is daar de tank volledig leegezogen voordat deze brandstof werd getankt?
En zijn deze rijders ook inderdaad deze mengvloeistof blijven gebruiken?
Ik zie dat ook bij de SpartaBromfietsclub veel reclame wordt gemaakt voor dit middel,sponsoring????
En als ik dan zie dat ook Otzi meerder malen afbeeldingen plaatst van dit produkt,denk ik ook aan :sponsoring????
Grappig dat er gemeldt wordt dat dit produkt toepasbaar is bij bv Kreidler en Zundapp.
Temeer daar ik ervaar dat deze brommers/motoren veel meer roken dan bv de Sachs tijdens de Magneetrit,daar was er slechts 1 van de 14 die overdreven rookte......

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jul 2019, 21:48 
Bromfiets Koning

Dit schreef ik hier enkele pagina's terug: "Het argument is ook wel dat men de wetgever voor wil zijn. Beter zelf maatregelen nemen voordat de overheid ons aan banden gaat leggen."
In feite staat de toekomst van de tweetakt op het spel!
Verder zou ik het zelf wel tof vinden als er een goed en milieuvriendelijk alternatief voor 2 taktolie zou zijn! Helaas zie ik dat de meeste reacties hier op het forum afwijzend en/of negatief zijn. De toekomst zal het verder wel uitwijzen. Ik ga zelf toch nog even door met experimenteren hiermee.
Bedankt in elk geval voor de respons!
Met groet, Ötzi
P.s. Was het maar waar dat ik gesponsord wordt door Triboron! Ik betaal even veel voor een half litertje als ieder ander.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jul 2019, 22:36 
Bromfiets Koning

Beste Otzi,de wetgever zijn we nooit voor,die besluiten zijn al genomen.En de toepassing van welk middel dan ook zal daar niets aan veranderen.
Aan de rand van Amsterdam wonende zie ik de milleuzone,welk al begint bij de rand van Amsterdam.Het is alleen een middel om de stevig rokende 2-takt scheurende scooters te weren.Want,valt het jou ook niet op dat een niet opgevoerde Sachs,ILO of Puch bijna niet rookt?En als je eens meerijdt in een toertocht met vele Kreidlers en Zundapp's dat je in een stinkende rookwolk rijdt?De goede daargelaten natuurlijk.
Maar laten we ons niets wijsmaken door de aanbieders van deze produkten,wat beloven ze?Een 2-takt of 4-takt is nooit schoon.De aanbieders van deze middelen zien een afzetmarkt waar ze aan kunnen verdienen,maar het lost niets op.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jul 2019, 23:59 
Bromfiets Koning

Het gebruik van triboron maakt voor de wetgever helemaal geen enkele reet uit,een tweetakt is vies.....punt.
Dat er inmiddels tweetakten zijn en gemaakt kunnen worden met geregelde injectie etcetera die vele malen schoner zijn dan een viertakt met carburateur doet er niet toe...….een tweetakt is vies...punt.
Diesels zijn vies....punt.
en vooral brommers zijn vies....punt.
Dit is nou eenmaal het gedachtegoed van groen links en consorten en dat valt niet te veranderen,ze weren dit soort voertuigen uit de steden zoals Amsterdam,alleen als je een ontheffing betaalt mag het wel scared
Maarrrrrr….Ik mag wel met mijn A-Ford uit 1929 de stad in en met mijn tweetakt Terrot uit 1925,Peugeot tweetakt uit 1932 of Jawa uit 1956 ook,want dat zijn benzine voertuigen wat geen brommers zijn of diesels dus die vervuilen zeker niet.
Als je een Kreidler op motorkenteken hebt mag het wel,die vervuilt niet thumbup
Het is alleen maar een politiek spelletje,hun hebben het zo bedacht en ze hebben gelijk....punt.Wat je ook gaat proberen om deze lieden op andere(normale)gedachten te brengen....stop maar,ze luisteren toch niet.
Nederland met groen links voorop zal de wereld wel effe redden,dat meneer J.Klaver zich in een dikke audi v8 laat rondrijden(op benzine)doet er niet toe.....dat is niet erg.
thumbdown thumbdown thumbdown thumbdown thumbdown thumbdown thumbdown thumbdown

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 76254 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]