Het is nu 16 dec 2017, 09:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 71124 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: DE HMW HONDA LEEUW !
BerichtGeplaatst: 07 maart 2014, 23:08 
Bromfiets Koning

Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
brehal schreef:
Jan, omdat jij nog wel eens problemen met het werken op de computer hebt, wij zijn tenslotte niet de jongsten meer en velen genieten van jouw foto,s en verhalen, heb ik dit item voor jou ( ons) geopend. Kan je al jouw belevenissen op kwijt

Leen

Halo Loet +Rekord,
ik zal proberen mijn foto,s bij de Teksten te plaatsen waarbij ze hooren.Het is voor mijn allemaal nog
nieuw en ben blij dat het lukt. Dankzij Peter !!!
Deze foto leidt mijn val in in Tilburg 1969.
Veel lees +Kijkplezier Groeten Jan de HMW/HONDA man.

Dag Jan,
Het is natuurlijk geweldig dat je dit ook allemaal met ons wilt delen en we zijn je allemaal zeer erkentelijk! thumbup
groet,
Loet

Bijlagen:
PF_20110514_138.JPG
PF_20110514_138.JPG [ 14.94 KiB | 746 keer bekeken ]
Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 maart 2014, 17:17 
Bromfiets Koning

HMW de Onverwoestbare dat is je Ware !!!
hij ree (rijdt)beter,was beter en =beter; hij is (was) één klasse beter !
Op alle wegen kwam je hem tegen zelfs nu in vele merken met HMW op de Electronische E-mail wegen.

Beste HMW vrienden en Brommer fanaten,
Het zijn de Scooters die nu het straatbeeld vormen,zoals wij dat met onze brommers deden.
Brommers hebben hun hoogtij gehad en scooters zullen volgen (rijbewijs) te duur !!! ???.
Ze denken allemaal met 18 jaar ga ik toch auto rijden dus ga ik nu alvast maar lessen met Pa of Ma.

Onze generatie was van alluminium,metaal &Edelmetaal! Want genieten deden wij allemaal.
Nu zijn het jong en oud die scooters rijden snel en Supersnel, of soms kruipend als één slak want zo'n
ding rij je met gemak,zelfs zonder versnellingsbak 25-40 of 70+Km haald zo'n Chineeshe bak.

Dit wilde ik even kwijt Tot a/d Vlgnd Keek. Jan de HMW man

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 maart 2014, 15:26 
Bromfiets Koning

Hallo Rijders en Freaks v/d Onverwoestbare HMW !!!
Komen jullie ook naar de BromfieTTs 2014 Assen ???
Breng elk merk Bromfiets of Type met een HMW motor mee.Je kunt hem daar dan Showen en rijden op het Legendarische TT Circuit.
Vertellen en bewonderen over het Historische merk HMW v/d "50 +60'er jaren inde voorige Eeuw.
Er zijn er meer dan 1.625623 één miljoen HMW motorblokken gemaakt,hier moeten er nog van overgebleven zijn.
Graag tot ziens met alle HMW,s bij elkaar.
Deze oproep moet alle merken rijders versteld staan wat HMW was,is en heeft gemaakt.
In het Oosterijkse Hallein bij Salzburg. Het Motorisch Wonder.
Jan de HMW man.
Tot a/d Vlgnd Keek.

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Zo als je ziet,begon ik al in 1961 met
Wegrace opZandvoort en kocht toen
deze 2 kleurenfoto,s voor F 1=p stuk
Zwart/wit koste toen F 0,50 c P/st:

PF_20110327_295.JPG
PF_20110327_295.JPG [ 41.93 KiB | 681 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Ook de Sprintmaster zal aanwezig zijn.
PF_20110327_265.JPG
PF_20110327_265.JPG [ 32.15 KiB | 681 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Ik ga proberen de andere eigenaren
op de foto naar Assen te krijgen !!!

PF_20110115_043.JPG
PF_20110115_043.JPG [ 81.24 KiB | 681 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Ook deze Franse HMW Sport komt naar Assen 20 Julie 2014 met rijder
Jan Koerts v/d HMW Lekofa racer !!

C2-IMG_7580 Voorschoten-Old Timers 12-09-2010 -c2..-.JPG
C2-IMG_7580 Voorschoten-Old Timers 12-09-2010 -c2..-.JPG [ 46.25 KiB | 681 keer bekeken ]
Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 apr 2014, 22:30 
Bromfiets Koning

Halo Han,
herinner jij dit nog toen wij tussen de middag eventjes onze snelle ronde,s reden ???
Met onze brommers start+finish bij Garage Dobbe !!!
Het is wel # +/- 50 jaar geleden maar ik heb er nog steeds schik in als ik het lees.
Ik schrok wel van jou verhaal achter de Opel-Blitz bij Jan Halverhout.
Gelukkig zijn wij van ongelukken bespaart gebleven.
Nu heb ik een vraag,toen wij onze brommers opvoerde hebben wij toen ook de compressie verhoogd ?
Omdat de HMW die ik nu het zelfde heb uitgevijld a/d uit+inlaatzijde als toen.
Met een 16mm Dell Orto Sport + verstelbare sproeier bijft hij bij 3/4 of halfgas het beste
rijden, de 1e+2e versn:trekt hij ook goed door maar in 3 zakt hij weer inelkaar
of moet ik toch de Cijl:kop af vlakken op de bekende stoeptegels.
Graag jouw mening/antwoord
75 Km was toen ook haalbaar.

--------------------------------------------------------------------------------
From: jlvanleeuwen@hotmail.com
To: Han Remmerswaal,
Subject: Maarten's Kreidler Club! • Toon onderwerp - Donderdagavond Nozemavond (deel 2)
Date: Fri, 21 Jun 2013 11:37:17 +0200

Beste Stompwijkse Kreid-Dapp Ridders Bollenrijders.
Hieronder volgen enkele Snelheid en Ronde Rekords,van de Itom HMW die gaat al z,n 2e Eeuw -
mee. Rekords die al zo,n 2 Eeuwen staan!!!

Rekord: 1
van Stompwijkseweg No 6-Dktr v Noorthstr-Meerlaan-Broekweg/JLvRijweg-Voorweg-Wilsveen en Kost-
verlorenweg 17 Km, eerste tijd /- 1/2 uur. 2e tijd binnen ,t 1/2 uur,daarna 25-20 Snelstetijd 16/17-
min:met Itom.Kort daarna met de HMW er achteraan.
2e Rekord poging:
Venestraat-hoek Leidsekade(kerkklok)als tijd waarneming,Oostvlietweg-Kniplaan-Stompwijkseweg
onder Tunnel door Nieuwstr/Venestraat-hoek Leidsekade.
Eerst binnen een half uur toen 25-20 min:daarna 17a16 min:en Rekord een Kwartier.
Dit ware onze rekords,waar wij ons op richte.

In de middag-Pauze van 12.30uur t/m 13.30.Vertrek Sompwijkseweg 6 Garage Dobbe,naast Balkenende de B#Z Bougie Fabriek (bougie,s die wij toen teste)werden in Leidschendam gemaakt!!!

van bossen a 10 stuks van 5 mtr 17 21mm 6kant ijzer Mt:bougie-sleutel!!!.

Vol uit Volgas over de Stomp,kseweg en door Stompwijk.Moet je nu eens proberen met Kreidler
wordt je gelanceerd met die Speedhobbels.
Meerlaan-Voorweg en Kostverloren waren goed voor de eind-sprint.
Dit was mijn verhaal van heel vroeger,
toen mocht dat allemaal nog
als de Politie niet keek.
Tot aan de Volgende KeeK
Jan de HMW man.
© 2014 Microsoft Gebruiksrechtovereenkomst Privacy en coo

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 mei 2014, 15:41 
Bromfiets Koning

wij hier uit rotterdam reden dan altijd overschie naar delft ik had toen ook een hmw blok ,weet niet meer onder welke fiets al wel dat dat ding menig dappie of kreidler weg ree het ding had echter wel een probleem het gas bleef nog wel is hang dan ging hij op tilt ik heb daar een keer een streek uit gehaald dat vergeet ik nooit meer ,hij ging dus op tilt zet hem op de standaard leun op de tank pak de metalen vonkedop beet krijg een verschrikkelijke dood klap sla daar door achteruit rol een walletje af de sloot in.dat heb ik dus nooit meer gedaan .echter het race.n daar wist ook oom agent wel nu had je daar op dat stuk ook een viaduct en daar stond oom agent nog wel is de boel op te wachten waar door menig maat je is gepakt maaar ook wisten wij dat uiteraard en werdt er iemand vooruit gestuurd om te kijken stond oom agent daar nou dan werd de brommer neer gezet in het zicht en werdt er een peuk op gestoken.als je dan aan kwam blerren en je zag dat dan werdt er rap of gekeerd of zachies door gereden en erg vriendelijk gezwaaid dat was dan uiteraard niet voor de agent maar voor je maatje.man mooi was die tijd .tot dat ik met mijn hmw met 85 tegen de tram op reed en een been op 2 plaatsen brak mijn onder arm 2 ribben en een sleutelbeen.toen had ik het scheuren wel gezien echter ruim een jaar later was ik alles vergeten en weer in het oude ritme terug gevallen.en toch was het leuker als nu.vgr tonsr

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 mei 2014, 21:14 
Bromfiets Koning

tonsr schreef:
man mooi was die tijd .tot dat ik met mijn hmw met 85 tegen de tram op reed en een been op 2 plaatsen brak mijn onder arm 2 ribben en een sleutelbeen.toen had ik het scheuren wel gezien echter ruim een jaar later was ik alles vergeten en weer in het oude ritme terug gevallen.

:o Ik heb een te rustige bromjeugd gehad scared scared
2 maal fl. 30,- boete voor te snel rijden (37 in de bebouwde kom ipv 30.......)

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 mei 2014, 20:30 
Bromfiets Koning

Delarue schreef:
tonsr schreef:
man mooi was die tijd .tot dat ik met mijn hmw met 85 tegen de tram op reed en een been op 2 plaatsen brak mijn onder arm 2 ribben en een sleutelbeen.toen had ik het scheuren wel gezien echter ruim een jaar later was ik alles vergeten en weer in het oude ritme terug gevallen.

:o Ik heb een te rustige bromjeugd gehad scared scared
2 maal fl. 30,- boete voor te snel rijden (37 in de bebouwde kom ipv 30.......)

Hallo "Delaue", mijn jeugd was een echte Brozem tijd,veel Politie achter me aan gehad!! soms
wist ik te ontkomen maar soms was het Oog v/d Naald te smal en was Jan het Haasje.
Ik heb er veel betaald maar óók wel eens 3 weken Gebromd maar niets hielp mij Ik bleef gaan
met de HMW Admiraal &Sprintmaster.
Tot dat ik een aanrijding kreeg met de Sprint tijdens mijn Militaiere dienst de brommer werd
inbeslag genomen,carberateur werd er af gehaald en #4 weken later kon ik hem ophalen v/h
Politie bureau. Na 10 Dgn: Licht arrest van mijn CC commedant.ipv een bekeuring.
Omdat hij opgevoerd was. Groet:HMW man Jan tot a/d Vlgnd Keek.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jun 2014, 17:05 
Bromfiets Koning

Hallo HMW vrienden;
de bedoeling is dat ik zondag 29 juni a.s met de HMW Sprintmaster naar Nederhorst den Berg rijd v/a
Leidschendam.Omdaar bij de Jamathi Clubdag 2014 aanwezig te zijn en óók de Tourtocht met de Jamathi,s mee te rijden.
Ik heb in een lang verleden deze reis # 5x gereden met HMW,s om bij Jan Jonker in het Kasteel Nederhorst div: onderdelen en 1 HMW 50 N 3 blok voor de Lekofa racer op te halen.
Maar nu is de Sprint ruim 50 jaar ouder en ik ook !!! Houdt hij het vol of wordt het voor mij een opgave.
Ik ga hem een dezerdagen weer eens uitproberen,want hij heeft na Belgié Lommel v.v geen grote afstand meer gereden.
Ik was erbij toen Jan Thiel en Martien Mijwaard aan hun racers werkte a/d Itom & R.N.Royal North met
vriend Jan Koerts Lekofa en Dootje Hoogeveen.

Ikga zeker een kijkje nemen a/d Slotlaan 4 bij het Kasteel aldaar !!! En vragen of ze met de Jamahti,s
even mee rijden voor een Groeps foto.

Jullie hooren van mijn de uitslag &beleving
Groet: HMW man Jan.

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Ze zijn allebij even snel !!!
Maar de Sprint is wat groter als de
Cimatti voor deze afstand.

PF_20101127_017.JPG
PF_20101127_017.JPG [ 55.6 KiB | 597 keer bekeken ]
Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jul 2014, 22:09 
Bromfiets Koning

Hierdan mijn Verslag: Met de Sprint naar Nederhorst d/Berg

's morgens om 7u 15 vertrokken uit L.dam, geheel binnendoor Het Groenehart.
Ik was om 8u 15 in Langeraar en dacht dit schiet lekker op, nu naar Mijdrecht,Amstelhoek,Vinkeveen
totdat ik aan het Amsterdam/Rijnkanaal aankwam was daar de brug afgesloten,wat nu, daar gevraagd
moet U even terugrijden naar Weesp;even terugrijden #18 Km,begon mijn Kopp:te slippen.
wat nu, dacht ik óók mijn kopp/handel geen spanning meer vreemd zoiets ineens !!! Eerst dacht ik dat
het stelschroefje was los gelopen,maar het borgmoertje zat nog vast.
HMW kenners kennen dit sijsteem,ik heb toen het kopp/hefboompje met schrooevendraaier terug geduwd
en na enkele keeren deed hij het weer,wat bleek de binnenkabel was gaan rafelen waardoor hij bleefhangen.
Maar ik moest dat Kanaal over om a/d overzijde v/d Vecht tekomen.Met een versleten kopp:kabel.
Ik dacht als hij Nederhorst den Berg maar haald.Na 2 x de zelfde bruggen te hebben gezien en gepasseerd zag ik ineens het Fiets/brommer pontje naar N/den Berg ik dat ha fijn even overvaren !!!
Tot mijn verbazing vaart dat ding niet op Zondag, maar ondertussen was het al # 11uur geworden en ik
wilde er al om #10 u wezen dus ik weer terug een bruggetje over en ja hoor nog 4Km ri N/den Berg.
Daar aangekomen bij het Spiegelhuis waar de Jamathi Samenkomst was.
Graag had ik de Jamathi Tourtocht mee gereden, maar dit durfde ik niet aan met de gerafelde binnen-
kabel.
Gelukkig was mijn vriend Wim Marijnis er ook met zijn Grefa op een aanhanger die ook nog van Jan Thiel
was geweest de Grefa 125cc Villiers !!!
Zo ben ik toch weer goed thuis gekomen. De kopp:binnenkabel begon binnenin terafelen waardoor hij
bleefhangen.
Dus dit was geen Happy end voor de HMW maar wel voormij een teleurstelling,want de HMW had weer
geen klap verkeerd gegeven #85 Km van Leidschendam naar Nederhorst den Berg.
Zijn er nog mensen die de HMW Sprintmaster daar bij de Jamathi,s hebben zien staan,graag een foto
er van. Dank U HMW man Jan.

klap verkeerd gegeven

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 dec 2014, 11:45 
Bromfiets Koning

Hier mijn verhaal van de Morris -Commercial; een Engels bestelbusje/wagentje met Rechts stuur, omgebouwd tot Camper.Bouwjaar #
192+vijftig !!! mijn vijf + zes cijfer toetsen doen het niet meer,vandaar.
Ik had dit ook willen vertellen op de Sluitings avond in de Bles !!!
Ik kocht hem voor F- 100-vijftig Gldns.van Baas L. Dobbe, ideaal voor mijn 2 Race Honda,s mijn CS 90 Sport de Norton van Jan Boon
en Tent met onderdelen en Toebehoren.
Met Kees Janson naar Breda gereden om mijn HONDA CR 93 te kopen en mee te nemen.Op de terug weg ging de Morris koken tegen de Brieneroord brug op rijden. Maar gelukkig ging de brug omhoog en kon hij afkoelen. Er was wel water,maar dat was #=/- 40 Mtr:
beneden in de Maas !!!
Motor gestart en bij het Caltex station water bij gevuld en thuis gekomen zonder probleem of warm worden.
2e probleem: Naar Zandvoort om te trainen, rij ik bij Bennebroek/de Zilk de Spoorweg overgang over, rold mijn R voorwiel er onderuit
rold de bus nog door op de Remtrommel !!! het voorwiel met wieldop en vijf linksedraad moeren er in bleef in het gras taluud v/d
Ringvaart liggen. Met verenigde krachten de Morris opgetild en snel het wiel gemonteerd !!! Daana gewoon getraind op Zandvoort
zaterdags. Zondags weer terug om te Racen ! Ik dacht ik rij niet binnendoor maar via Hoofdorp, daar wordt ik aangehouden op de
Parkeer strook; Controle ik mag Zondags niet met FH-74-42 platen rijden !!! O.k maar de politie zag dat er een slechte R voorband
met scheur a/d zijkant onder zat. Levens Gevaarlijk noemde hij dat, ik moest beloven hem om te wissellen op Zantvoort !!!
Ik moest voor 10 uur op het Circuit wezen om te rijden, vertelde ik hem en mocht door rijden maarrr de vlgnd:keer zou ik het haasje
zijn voor een bekeuring vertelde hij mij. Hoera hoera dacht ik.dit is mazzelen.

Probleem 3, met de Morris naar Oldebroek weer met 3 motoren er in gaat hij weer koken (waarschijnlijk) te zwaar & te snel rijden met
het Oude beestje, bij het Klaverblad Utrecht naar de kant gestuurd en achter de Mercedes gebonden van vriend Leen v Veen en naar
Oldebroek gesleept tot in het Rennerskwartier,door het mulle zand !
Maar door het koken/hitte waren enkele draden verbrand maar ik moest wel naar L.dam voor donker op Sleep achter de Benz- 180 D
Rijden wij al voorbij Woerden ja, hoor Politie, waar gaat/moet dat naar toe ??? L .dam zeg ik oh zei hij heb je licht dan vroeg hij helaas niet,zei ik, nou dat kan zo niet verder he !!! Maar als U ons snel door laat rijden ben ik voor donker thuis.
Hij zag toen mijn Bloemen en HONDA Race motoren achterin staan en vroeg waarom die Bloemen die had ik gewonnen met mijn 1e
plaats CR 93 & 4e plek met de CR 110 8 Speed vijftig cc.
Ik heb toen een draad v/d Accu achter de bijrijderstoel door verbonden naar de Lichtschakelaar en met kleinlicht naar L.dam verder
gereden. Zonder bekeuring; moet je nu eens proberen,word je gelijk v/d weg geplukt en mag je Afrekenen Kassa/Bingo.

Probleem 4:
met de Morris-Commercial !!!

Weer van Zandvoort op de terug weg bij Valkenbug/Wassenaar v/a de Hogebrug daar, snelheid +/- 80 a84 Km Prrrrrrrrr klop,klop-klop
drijfstang lager er uit gelopen ! Te weinig olie ??? bij gevuld met Castrol Racing SAE 30 en naar huis doorgereden en thuis aangekomen. Einde Morris Commerciaal Verhaal. Dit wilde ik jullie vertellen, Bedankt allemaal
Fijne Kerst en Gezond Nieuwjaar en hou de Politie als Vriend.
Jan de Kreidler fan & HMW +HONDA man.

Bijlagen:

images.jpg [ 3.2 KiB | 68 keer bekeken ]

Geef de vorige berichten weer: Alle berichten1 dag7 dagen2 weken1 maand3 maanden6 maanden1 jaar Sorteer op AuteurBerichtdatumOnderwerp OplopendAflopend
Pagina 1 van 1
[ 24 berichten ]

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: This ist mij Car !!! Bouwjaar
19 Twee en vijftig.Ik kocht
hem in 197en Zestig !!!
Dit is mijn Kerst Verhaal 2014.
Veel lees +kijk plezier.Gr:JvL.L.dam.

images.jpg
images.jpg [ 3.2 KiB | 655 keer bekeken ]
Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 71124 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]