Het is nu 25 sep 2017, 01:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 70539 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: DE HMW HONDA LEEUW !
BerichtGeplaatst: 08 dec 2014, 14:32 
Bromfiets Koning

Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Mooi verhaal Jan! Ik vind die Morris een erg leuk busje! Zou nu veel waard zijn denk ik!
Ja die Engelse torretjes waren niet best, zeker niet bij gebruik op de snelweg of bergop!
Dat de politie je mazzelt komt zelden voor maar ik heb het ongeveer 10 jaar geleden ook meegemaakt.

- Mijn vriendin en ik kwamen met mooi weer uit de Voerstreek in België, Nederlands Zuid-Limburg binnen gereden.
We reden op mijn Yamaha SRX 600cc éénpitter. Deze motor had geen kenteken, ik reed met de nr.plaat en de papieren van mijn Yamaha SR500 van 1978.
Omdat je nauwelijks merkt dat je de grens over bent reed ik nogal goed door. In de verte zag ik een groepje motorrijders.
Die zou ik wel eens even inhalen! Op het moment dat ik ze inhaalde gingen ze plotseling heel langzaam rijden. Dat vond ik niet leuk dus ging ik ze voorbij en reed nog een eindje flink door. Totdat.........ik opzij keek en tot mijn grote schrik een zwaan* in vol ornaat met blauw zwaailicht zag. Ik moest natuurlijk stoppen.
Eerst ging hij mijn motor eens even bekijken toen maakte hij een vriendelijk praatje met mijn vriendin, "of het wel fijn vond achterop de motor" enzo. Ze ging heel gevat op zijn vragen in.
Toen ging hij zijn computerke pas openklappen om mijn snelheid eens te bekijken. Ik bleek 130 te hebben gereden waar je maar 80 mag! Dat kost je minstens €150,- zei hij. Ik moest mijn papieren laten zien. "Nu ben ik er gloeiend bij" dacht ik.
Daarna ontspon zich een gezellig gesprek over de Yamaha (hij had er ook één zei hij) en dat ik hem niet gezien had in mijn spiegels. Ik zei dat ik gewoonlijk mijn ellebogen beter zag in mijn spiegels dan iets anders.
"Goed" zei hij "ik ga jullie mooie motordag niet bederven", maar wijzend op mijn voorband, "u moet wel dringend een nieuwe voorband monteren". Hij had gelijk! De band was werkelijk te slecht om (met regen) nog mee te rijden.
Zo kan de politie dus ook zijn! Deze man had het motorhart op de juiste plaats, zoals ze dat doorgaans noemen.
We waren zo opgelucht dat kan je begrijpen! We hebben het er nog vaak over gehad, zo veel geluk heb je niet vaak!
*Misschien kent niet iedereen in NL het woord ZWAANTJE voor een motoragent, in België is dat een begrip.
Met groet, Supersport

Bijlagen:
Zwaantje.jpg
Zwaantje.jpg [ 28.99 KiB | 343 keer bekeken ]

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 dec 2014, 16:15 
Bromfiets Koning

Supersport schreef:
Mooi verhaal Jan! Ik vind die Morris een erg leuk busje! Zou nu veel waard zijn denk ik!
Ja die Engelse torretjes waren niet best, zeker niet bij gebruik op de snelweg of bergop!
Dat de politie je mazzelt komt zelden voor maar ik heb het ongeveer 10 jaar geleden ook meegemaakt.

- Mijn vriendin en ik kwamen met mooi weer uit de Voerstreek in België, Nederlands Zuid-Limburg binnen gereden.
We reden op mijn Yamaha SRX 600cc éénpitter. Deze motor had geen kenteken, ik reed met de nr.plaat en de papieren van mijn Yamaha SR500 van 1978.
Omdat je nauwelijks merkt dat je de grens over bent reed ik nogal goed door. In de verte zag ik een groepje motorrijders.
Die zou ik wel eens even inhalen! Op het moment dat ik ze inhaalde gingen ze plotseling heel langzaam rijden. Dat vond ik niet leuk dus ging ik ze voorbij en reed nog een eindje flink door. Totdat.........ik opzij keek en tot mijn grote schrik een zwaan* in vol ornaat met blauw zwaailicht zag. Ik moest natuurlijk stoppen.
Eerst ging hij mijn motor eens even bekijken toen maakte hij een vriendelijk praatje met mijn vriendin, "of het wel fijn vond achterop de motor" enzo. Ze ging heel gevat op zijn vragen in.
Toen ging hij zijn computerke pas openklappen om mijn snelheid eens te bekijken. Ik bleek 130 te hebben gereden waar je maar 80 mag! Dat kost je minstens €150,- zei hij. Ik moest mijn papieren laten zien. "Nu ben ik er gloeiend bij" dacht ik.
Daarna ontspon zich een gezellig gesprek over de Yamaha (hij had er ook één zei hij) en dat ik hem niet gezien had in mijn spiegels. Ik zei dat ik gewoonlijk mijn ellebogen beter zag in mijn spiegels dan iets anders.
"Goed" zei hij "ik ga jullie mooie motordag niet bederven", maar wijzend op mijn voorband, "u moet wel dringend een nieuwe voorband monteren". Hij had gelijk! De band was werkelijk te slecht om (met regen) nog mee te rijden.
Zo kan de politie dus ook zijn! Deze man had het motorhart op de juiste plaats, zoals ze dat doorgaans noemen.
We waren zo opgelucht dat kan je begrijpen! We hebben het er nog vaak over gehad, zo veel geluk heb je niet vaak!
*Misschien kent niet iedereen in NL het woord ZWAANTJE voor een motoragent, in België is dat een begrip.
Met groet, Supersport

Vriend Dirk Super -S bedankt voor je reactie,fijn dat jij ook zo over de Hpllandse Politie denkt: HMW man Jan.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 dec 2014, 17:09 
Bromfiets Koning

Mijn vervolg voor een Kerst verhaal,na mijn Commercial verhaal !!!
Met een Bedford J -vijf Truck 7/8 Tonner zonder geldig Rijbewijs in 192enzestig.Platte laadbak melkbussen wagen.. waarmee ik naar
Etten/Leur ging,met vijf racers en renners onder zeil, achterop mee reden,o.a Itom,Morini,Tansini/R.N,moto Parilla +Norton.
Mijn vriend met Rijbbewijs C-E zou hem rijden,maar was verhinderd wat mijn Baas mij erg kwalijk nam omdat ik had verteld dat hij zou
rijden.
Zij kwamen elkaar s,morgens tegen in L.dam wat mijn baas erg verbaasde.
Ik was toen onderweg voorbij Dordrecht,waar ik werd aangehouden,motor Politie hij, had leven gezien onder het zeil.
Waar gaat dat naartoe?naar Etten vertelde ik hem om te Racen !maar dat gaat zomaar niet met die jongens achterop!
En heb jij een rijbewijs voor die wagen,ja hoor ik liet hem het Blauwe Militair rijbewijs zien,waarop hij vertelde dit geld niet voor
burger voertuigen.
Hoe nu verder ? hij is toen voor ons uitgereden met de motor naar Etten tot in het Rennerskwartier waar ik moest beloven dat mijn
vriend J.Ha met rijbewijs zou terug rijden naar L.dam, op Zondag.
Zo gezegd zo gedaan daar het hele verhaal de Baas verteld die moest hier vreselijk om lachen,dit heeft v Leeuwen weer en ik mocht
niet Racen omdat ik Dienstplichtig was en onder de Krijgstucht stond en de Politie hier geen verbaal wilde uitschrijven.
Dit was mijn Dienst tijd één+zestigzes t/m Sept: 3+zestig. cijfer vijf +zes wijgeren,vandaar de letters.

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Hier mijn Dienstplicht tijden
22 Mnd: na 30 Nov:negentien één +
zestig.t/m 28 Sept:3 +zestig.

PF_20110327_329.JPG
PF_20110327_329.JPG [ 51.82 KiB | 332 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Hier die Bedford Truck 7/8 Tonner
voor het Grote Rijbewijs.

images.jpg
images.jpg [ 3.48 KiB | 332 keer bekeken ]
Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 dec 2014, 14:59 
Bromfiets Koning

Hé Dirk, ik heb veel gedaan met de CS 90 Sport 2x de ElefantenTreffen,2x naar Engeland,waarvan 1x met z,n 2e er op !!!
Naar Liverpool V.V. Op de terug weg BelgiË in AALST bij HONDA de Kopp:naaf hardgesoldeerd = van gietstaal was
gescheurd;ging toen slippen. Ook heb ik er een Sprintwedstrijd mee gereden en vele keeren getraind bij de Wegrace,s tijdens de Pauz,es. De snelheid was # over 110 Km plat liggend.
Na ruim 39000 Km was het met het Bicend gedaan,veel all:gruis in het centrifigaal oliefilter en lagers,maar toch weer rijden,voordien zat er een gescheurde zuigerkop in van piston pen naar bovenzijde.Wat ik ontdekte toen ik de cijl:kop er af haalde van wege olie lekkage.
Gescheurde zuiger komt van te hoog Toerental rijden vertelde men bij HONDA.
Volgende keer meer +foto,s O.k. Groet HMW+HONDA man Jan.

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Met de 90 cc Sprintwedstrijd Wegace Groep "vijf+60.

Zandvoort

Sprint_5.jpg
Sprint_5.jpg [ 22.5 KiB | 247 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: OOk hier Snelle starter HONDA man
Jan

Sprint_4.jpg
Sprint_4.jpg [ 24 KiB | 247 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: 90 cc tegen 100vijf+20cc Rummi 2cil
Sprint_1.jpg
Sprint_1.jpg [ 40.85 KiB | 247 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Ik mocht zelfs tegen vriend J Boon?
starten.

Sprint_2.jpg
Sprint_2.jpg [ 42.44 KiB | 247 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Dit plaatje heb ik ook geschoten in de Montage Hal. Bij HONDA Aalst (B)
Aalst_9.jpg
Aalst_9.jpg [ 72.72 KiB | 247 keer bekeken ]

Laatst bijgewerkt door Jan van Leeuwen op 28 dec 2014, 15:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 dec 2014, 15:02 
Bromfiets Koning

Hallo HMW fans en SuperSport,
hierbij de foto bijlage,s van Jan de HMW & HONDA man.Zpals jullie zien heb ik veel getourd en gereist met de 90 cc CS.
Veel lees + kijk plezier.Met de Kerst +Nieuwjaars dagen.

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Hier mijn Honda CS 90 op de M1
terug naar de Boot/Ferry

UK_13.jpg
UK_13.jpg [ 47.09 KiB | 248 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: ook hier was Jan de Honda man met de Negentiger cc
UK_12.jpg
UK_12.jpg [ 49.22 KiB | 248 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Voor een bezoekje aan Eurourls- Court,Motor bike.s Show.
UK_10.jpg
UK_10.jpg [ 51.75 KiB | 248 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Ik mocht zelfs mijn Honda motortje
binnen het hek Parkeren,onder Toezicht v/d Parkeer wachters.

UK_9.jpg
UK_9.jpg [ 50.3 KiB | 248 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Even laten zien, I was Here !!!
for the Big-Ben.

UK_5.jpg
UK_5.jpg [ 27.63 KiB | 248 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Hier sta ik dan voor het hek van het
Hause of Parlement mooi te wezen
in mijn Bar/ber Motorpak net Nieuw-
gekocht bij Paul Dunstall Norton -
Bike,s.

UK_1.jpg
UK_1.jpg [ 63.5 KiB | 294 keer bekeken ]

Laatst bijgewerkt door Jan van Leeuwen op 28 dec 2014, 14:28, in totaal 6 keer bewerkt.
Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 dec 2014, 17:46 
Bromfiets Koning

Mooi plaatje Jan. Zo'n Honda CS90 heb ik zo'n 25 jaar geleden in mijn bezit gehad. Mooi ding thumbup Ik heb er helaas indertijd geen foto's van gemaakt crying

Vriendelijke groet ;)

Wietze

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 dec 2014, 20:38 
Bromfiets Koning

Jan van Leeuwen schreef:
Hallo HMW fans en SuperSport,
hierbij de foto bijlage,s van Jan de HMW & HONDA man.Zpals jullie zien heb ik veel getourd en gereist met de 90 cc CS.
Veel lees + kijk plezier.Met de Kerst +Nieuwjaars dagen.

Bijlagen:
UK_4.jpg
UK_4.jpg [ 43.92 KiB | 284 keer bekeken ]

Laatst bijgewerkt door Jan van Leeuwen op 28 dec 2014, 13:58, in totaal 3 keer bewerkt.
Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 dec 2014, 22:07 
Bromfiets Koning

Ha Londen! In welk jaar was dat? Werd je daar op de smalle wegen niet van de weg af gereden? Of reed je hard genoeg zodat ze je niet voorbij hoefden te gaan?
Waar ben je nog geweest op je tochten?
Met groet, Supersport

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 dec 2014, 15:07 
Bromfiets Koning

Supersport schreef:
Ha Londen! In welk jaar was dat? Werd je daar op de smalle wegen niet van de weg af gereden? Of reed je hard genoeg zodat ze je niet voorbij hoefden te gaan?
Waar ben je nog geweest op je tochten?
Met groet, Supersport

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Hier in de Werkplaats/hal in de Bank
schroef zit mijn Kopp/naaf,die ik hier
zelf mocht koperlassen(gietstaal)!!!

Aalst_8.jpg
Aalst_8.jpg [ 48.02 KiB | 248 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: In de Montage Hal v/d HONDA P vijf-
tigers,zaterdags s,morgens wordt/
werd er niet gewerkt en de sleutel
v/h Magazijn had hij niet om het nieuwe onderdeel te pakken.

Aalst_7.jpg
Aalst_7.jpg [ 62.69 KiB | 248 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Hier zit ik dan met mijn Slippende
90cc Koppeling ???

Aalst_6.jpg
Aalst_6.jpg [ 60.41 KiB | 248 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Voor de Hoofd ingang bij HONDA Aalst in België.
Aalst_4.jpg
Aalst_4.jpg [ 50.2 KiB | 248 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Kopp: volledig gedémonteerd; omdat
hij v/a Oostende na Engeland begon
te slippen.

Aalst_3.jpg
Aalst_3.jpg [ 62.38 KiB | 248 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Toen opzoek naar de Wijngaard naar
het HONDA Center na info: snel
gevonden. Ook de juiste man met
de Sleutel !!! Die het Hek +Fabriek
open maken kon !!!

Aalst_1.jpg
Aalst_1.jpg [ 54.28 KiB | 248 keer bekeken ]
Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 dec 2014, 15:41 
Bromfiets Koning

Eindelijk is het ook mij gelukt de foto,s te plaatsen met bij behoorende Teksten.
Ik moest ze eerst comprimeren/verkleinen,daarna overzetten !!! Veel Kijk + Lees plezier in het Nieuwejaar.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 70539 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]