Het is nu 22 okt 2018, 15:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73906 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Amsterdam wil oude brommers weren
BerichtGeplaatst: 21 jun 2018, 16:55 
Bromfiets Koning

Gaat goed in Nederland we krijgen steeds minder in te brengen Straks ook een helm op als je gaat fietsen.
En ook een Nr plaat op de fiets en dat houd in dat je er straks een goed verzekering op moet hebben .
En dan het volgende wegenbelasting op brommers en fietsen .
Het geld stroomt binnen bij de belasting .En wij Nederlanders pikken alles.
Ik dag juist dat we de auto moesten laten staan en nou doen veel mensen dit
door een snorscooter of brommer te kopen lekker zonder helm NEE moeten ze strak een helm op.
Om dat ze op de weg moeten gaan rijden. Gek word je hier in dit land van de wetten en regels.
En dan nog wat onder schat de fietser niet die rijden vaak met drie man sterk naast elkaar.
Ja dan heb je al gouw last van een snor brommer of scooter. Fijne Zomer allemaal. 001_tt2

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Amsterdam wil oude brommers weren
BerichtGeplaatst: 21 jun 2018, 20:59 
Bromfiets Koning

Er zit best een interessante nuancering in... de gemeente moet dus aan kunnen tonen dat het de veiligheid op het fietspad vergroot en de veiligheid van de snorfietser daarbij ok in acht neemt.... bij een ongeval is het juridisch dus mogelijk om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen voor geleden schade wanneer blijkt dat er voor de anorfietser een gevaarlijke situatie is ontstaan op de rijbaan.

Als de gemeentes net zo zorgvuldig handelen als destijds met de verbanning van de brommer naar de rijbaan, dan kunnen de gemeentes claims gaan verwachten vermoed ik.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen deze nieuwe maatregel, het levert in mijn ogen juist meer onveiligheid op. Veiligheid op de weg vergroot je door een deugdelijke weginrichting en een eenduidig beleid en handhaving. Intussen gaan we juist daaraan geheel voorbij! Er wordt juist een lappendeken van milieuzones gecreerd, slecht bewegwijzerde brom of fietspaden, hardrijders worden niet aangepakt ivm onvoldoende capaciteit van politie en ga zo maar door. Nog even en we zijn vrijstaat nederland waar eenieder doet wat hij wil en er van eenduidige verkeersregels geen sprake meer is. Het is om te huilen!

1-Takt voldoet niet, 2-Takt is meer dan toereikend en 4-Takten zijn er 2 teveel

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73906 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]