Het is nu 15 dec 2017, 13:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 71119 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Puch m 50
BerichtGeplaatst: 06 okt 2015, 14:55 
Bromfiets liefhebber

zo´n plaatje mét uitsparing voor bij de trappers heb ik ook nog wel ergens

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 okt 2015, 14:57 
Bromfiets liefhebber

Ik zie een kickstart erop. Heb je dan ook een steppenbaljke gevonden want je kunt zo niet de trapper eraan bevestigen aan die kant.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 okt 2015, 11:11 
Bromfiets sleutelaar

Nee er zitten gewoon trappers op waarmee ik ook kan fietsen eventueel, maar wat niet nodig is hoop ik.
De brommer ligt uit elkaar ben het frame klaar aan het maken om te poedercoaten en dan de tank enz te schuren.
PinoPuch een ander forum lid had waarschijnlijk ook een trapperplaat liggen, is dat niet zo dan houd ik me warm aanbevolen.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 okt 2015, 11:13 
Bromfiets sleutelaar

PinoPuch schreef:
die bedrading is ernstig zeg. Bij de M50 is het juist zo simpel. Drie uit het blok. Geel, zwart en ´groen met rode stippen´ (echt waar haha!)De stroom op de gele gaat met de zwarte massa naar boven helemaal naar je schakelaar. Vanuit de schakelaar gaan er twee naar de koplamp (de groene en de blauwe) en de zwarte die in de schakelaar gaat zorgt ervoor dat je je brommer kunt uitzetten. Vanuit diezelfde schakelaar komt de gele terug als de witte draad die ervoor gaat zorgen dat je achterlicht werkt, want met de draad die daaruit komt, verbind je de gele. De derde en niet te vergeten draad uit het blok, de groen met rode, die gaat naar je remschakelaar van de voet-pedaal-rem, daar komt de vanzelfsptrekend weer uit ook, en die moet je gaan verbinden met de draad die uiteindelijk naar je remlicht gaat. Zo simpel echt waar. Een kluwen als dit is absoluut niet nodig, tenzij je een electronische ontstekking hebt -onnodig want de bobine zit bij deze modellen gewoon op de ontsteking zelf- of dingen hebt knipperlichten, een startmotor en een cockpitje en al. Dan moet de stroom wel verdeeld worden, maar ook dat is hier niet nodig. Lostrekken die hap zodat je nog maar drie draden uit het blok dwz uit de ontsteking ziet komen náást de dikkere bekabeling die naar het kapje van de bougie gaat. Succes

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 okt 2015, 18:56 
Bromfiets sleutelaar

Neelle schreef:
Nee er zitten gewoon trappers op waarmee ik ook kan fietsen eventueel, maar wat niet nodig is hoop ik.
De brommer ligt uit elkaar ben het frame klaar aan het maken om te poedercoaten en dan de tank enz te schuren.
PinoPuch een ander forum lid had waarschijnlijk ook een trapperplaat liggen, is dat niet zo dan houd ik me warm aanbevolen.

Even een tip als je het frame naar de poedercoater brengt plak even een stuk schilderstape over je frame nummer en je type goedkeur nummer dan is dit bij de keuring goed terug te vinden, en als je, je frame terug krijg van de coater dan spuit je het kale stukje in met blankelak gaat dat ook niet roesten

Succes

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 okt 2015, 18:33 
Bromfiets liefhebber

en zorg voor een goed verhaal over de herkomst van de brommer. beter nog toon je de aankoopbon als je die hebt. Het RDW weigtert vrij makkelijk brommers als ze twijfelen aan de herkomst. Raar waar maar. En wat je moet afplakken is niet het kleine plaatje waar je framenummer in staat, maar juist dat wat er in het frame zélf geslagen is. Zonder zo´n plaatje (lege zijn er genoeg in omloop) wordt ie niet afgekeurd; zonder die nummers zichtbaar op het frame juist wel. Goede tip van demonteur39

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 okt 2015, 18:39 
Bromfiets liefhebber

http://i1301.photobucket.com/albums/ag1 ... 7244ef.jpg

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 okt 2015, 07:55 
Bromfiets sleutelaar

Frame nr had ik al afgeplakt en een bonnetje maken moet wel lukken vd vorige eigenaar

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 okt 2015, 16:24 
Bromfiets sleutelaar

Ik heb nog een vraagje over de kleur van de puch m50 racing, is er een kleurnummer bekend of is het in scannen van de kleur voldoende.
Heb wel een kleurnummer gezien in een boekje maar daar kan de spuiter weinig mee

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 okt 2015, 19:17 
Bromfiets liefhebber

paneeltje met originele kleur erop gewoon ff meenemen naar verfmengert

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 71119 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]