Het is nu 17 jun 2019, 04:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ Totaal aantal berichten 75960
Auteur Bericht
 Berichttitel: JAAROVERZICHT 2011
BerichtGeplaatst: 01 jan 2012, 19:50 
Moderator

Na de positieve reacties op het jaaroverzicht van 2010lijkt het me een goed idee om deze traditie er in te houden. Ik hoop dat iedereen weer de moeite wil nemen om het te lezen want zo krijgt iedereen een beetje inzicht in de gang van zaken rondom de site.

Doordat ik het privé in 2011 erg druk heb gehad met de bouw van ons huis was 2011 op zich een rustig jaar. Door de drukke agenda kwam de site even op een tweede plaats. Maar gelukkig hebben de meeste leden daar dankzij de inzet van onze moderators weinig van gemerkt.

Rosmalen
In januari zijn we traditioneel begonnen met de presentatie van onze site op de beurs in Rosmalen. Deze beurs wordt ieder jaar groter en leuker, en het is een feest om hier te mogen staan. We doen er leuke contacten op en krijgen leuke reacties. Voor een uitgebreid verslag zie: http://85.92.140.110/~oudebrfold/Versla ... -01-11.php

Bromfietsshow Schoonhoven
Het tweede evenement waar we vast aan meedoen is de Bromfietsshow in Schoonhoven tijdens Koninginnedag welke wordt georganiseerd door het JLO museum. In een paar jaar tijd is dit evenement uitgegroeid tot een evenement van formaat. De sfeer in het historische centrum van Schoonhoven is altijd leuk en de organisator (Clemens Jansen) weet er altijd iets bijzonders van te maken. Het wordt ieder jaar drukker en drukker en de prijzen worden mooier en groter. Tijdens dit evenement komen liefhebbers uit het hele land om hun trots te laten bewonderen. Veelal gaat dit gepaard met een hoop “uhhh” en “ohhhh”. Kijk hier http://85.92.140.110/~oudebrfold/Verslagen/kon_2011.php voor een verslag van deze leuke dag.

NVT Woerden
Ook op het NVT in Woerden waren we weer van de partij. Gezien de bekendheid van dit evenement hoef ik er denk ik weinig meer over te vertellen. Maar leuk was het wel, zie: http://85.92.140.110/~oudebrfold/Versla ... -09-11.php

Forum
Ondanks mijn geringe inzet is het forum toch gegroeid. Volgens mij houdt dit in dat het een plaats heeft bemachtigd in de brommerscene en dat reeds vele mensen hun weg weten te vinden.
Het forum is wel in een traditioneel Hollands jasje gestoken.
Het forum is gegroeid van 1400 leden begin 2011 naar 1969 leden op 1 januari 2012.
Het aantal berichten op het forum is toegenomen van 24.000 begin 2011 tot 32342 begin 2012.
Het aantal moderators is gelijk gebleven, met 5 vast moderators kunnen we alles in goede banen leiden. Dat we dit met zo weinig mensen kunnen doen zegt ook wat over de leden. Want deze houden de kwaliteit hoog.

De site
Aan de site is in 2011 niet veel veranderd. We hebben wel de Mopedia laten vervallen i.v.m. niet voldoende animo en het vernielen van de opzet door hackers. Jammer, maar helaas.

Het aantal online reclamefolders is gegroeid van ruim 2100 begin 2011 naar 2345 begin 2012. Dit had ik graag anders gezien, aangezien ik er nog heel veel klaar heb staan om te plaatsen. Misschien kom ik daar in 2012 wel aan toe. (ik ga er wel vanuit)

Zie onderstaand statistieken overzicht voor het jaar 2011. (let op dat is excl. de foldersite)
31.397 mensen hebben deze site bezocht
80.989 Bezoeken
31.397 Unieke bezoekers
191.781 Paginaweergaves

Bijlage:
overzicht2011.jpg
overzicht2011.jpg [ 69.11 KiB | 3326 keer bekeken ]

En hierbij de statistieken t.o.v. 2010 (Oranje lijn is 2010, blauwe lijn in 2011)

Bijlage:
vergelijk-2010_2011.jpg
vergelijk-2010_2011.jpg [ 153.65 KiB | 3326 keer bekeken ]

Financiën
Waar niet altijd bij wordt nagedacht is dat een site zoals deze naast de nodige tijd ook geld kost. Zo moet er betaald worden voor verkeer en opslagruimte aan de provider. Deze kosten zijn momenteel ongeveer 30 euro per maand. Per jaar zit je dus op ongeveer 350 euro.
Daarnaast moet je per jaar ook nog voor de geclaimde domeinnamen betalen. Dat is ongeveer 25 euro per domeinnaam en wij hebben er dit jaar een flink aantal bijgekocht. Totaal hebben we er nu 12 dus dat is 300 euro in totaal. Dit zijn zo’n beetje de vaste kosten om alles draaiende te houden per jaar. Zoals je ziet zijn deze flink toegenomen t.o.v. 2010.

Ook hebben we de kosten voor het laten drukken van de mooie drieluikfolders en het laten maken van posters ter aankleding van de clubstand. Hier hebben we dit jaar ook meer in geïnvesteerd. Dit was o.a. zichtbaar op het NVT in Woerden. Waar onze gehele stand was aangekleed met mooie spandoeken.

Sponsors
Gelukkig hebben we nog steeds een aantal vaste sponsors die ons een financiële bijdrage leveren in ruil voor reclame op de site. Hierdoor kwam er in 2011 wederom 400 euro aan inkomsten binnen. Echter moet blijken of we de sponsors in 2012 kunnen houden. Aangezien het overal slechter gaat momenteel hoor ik namelijk al wat negatieve geluiden.

Donateurs
Naast de sponsors hebben we gelukkig ook donateurs. De volgende mensen hebben een donatie gedaan in 2011:
Hans van Eck (hansvaneck), Dick den Houdijker, Gerrit Rijneveld (Gerrit), Arie P Sonneveld, E. Sanders (Kawasan), H. Portengen (Henkp), H.J. van Zwol (Union), R. Duijvestijn (Elbuddy), A.J. v/d Broek (Corsarino), M.R. Braam, R. Santbergen (Pingas), B. Dalenoord, M. Blonk (TRSKreidler), A.E.J. van Hoorn, Jappie, A. Sonneveld, Jan Uittenbroek (Oldtimerjan),Remco van Eck (Remco), Dennis van Loenhout (dennis 28), Bart Aerts (Cyrus), Johan kats (berinif71), D. Den Houdijker, A. Bot.

In totaal is er ongeveer 200 euro gedoneerd. Iedereen bedankt daarvoor!

Momenteel hebben we ongeveer 400 euro in kas, dat is alvast een mooie start voor het nieuwe jaar, maar te weinig om de site draaiend te houden, dus mocht je een donatie willen doen dan kun je hier lezen hoe dat moet. http://www.oudebrommers.nl/funds.php . Vanaf 2012 starten we weer met een vermelding bij de gebruikersnamen die een donatie hebben gedaan.

En verder
Ik denk dat we ondanks mijn geringe inspanningen wederom mogen spreken van een leuk en goed (bromfiets)jaar. Jammer genoeg hebben we niet een hele mooie zomer gehad, maar we moeten het er maar mee doen. Het voorjaar en het najaar maakte gelukkig een hoop goed.

Ik wil iedereen bedanken voor de steun in het afgelopen jaar. En met name wil ik de moderators bedanken voor het onderhouden en schoon houden van het forum. Door er kort op te zitten houden we een informatief forum waar iedereen wat aan heeft.

Bij deze wil ik iedereen een gelukkig en gezond 2012 toewensen!

Share on Facebook
 Offline Profiel  

Berichttitel: Re: JAAROVERZICHT 2011
BerichtGeplaatst: 01 jan 2012, 20:35 
V.I.P.

Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Beste André,

Hartelijk dank voor het duidelijke jaaroverzicht, grote klasse en supersnel. Mooi gedaan.

Laten we hopen dat er voldoende centjes binnenkomen om de site in de lucht te houden. Je zou denken met bijna 2000 gebruikers moet dat geen enkel probleem zijn. Ik wil dan ook alle actieve gebruikers oproepen een (kleine) donatie te doen voor 2012.

Maak er samen een mooi brommerjaar van.
Groeten en tot broms

Hans

Share on Facebook
 Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 jan 2012, 13:22 
Bromfiets kenner

Hoi André,

Donatie is onderweg, keep up the good work!
En nog bedankt voor de Magnetische kerstgroeten.

Robert

Share on Facebook
 Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 jan 2012, 15:46 
Moderator

Mooi overzicht André, goed uitgewerkt!

Mijn donatie komt eraan in Rosmalen.

Share on Facebook
 Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 jan 2012, 00:18 
Bromfiets Koning

netjes, duidelijk en snel. Minder pieken in de bezoekersaantallen zie ik, wel lekker stabiel. Overall geplust of gemint qua bezoekersaantallen?

Share on Facebook
 Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 jan 2012, 14:37 
Bromfiets kenner

Extra info: Ik sponser oudebrommers.nl
hen net geld overgemaakt

Share on Facebook
 Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ Totaal aantal berichten 75960

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]