Het is nu 12 dec 2018, 11:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 74322 Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Italiaanse brommers.
BerichtGeplaatst: 23 jul 2018, 11:51 
Bromfiets sleutelaar

Geregistreerd: 19 nov 2010, 13:42
Berichten: 90
In 1955, IMN realiseert de "Baio Sport" en "Luxury Super Paperino" die de kenmerken van Donald normale deelt. In 1956, was het de beurt van "Donald Duck Super Luxury Sport" tot 49cc 2-takt, te wijzigen in 3-versnellingen, kettingaandrijving en de snelheid van 70 km/uur. In 1956, worden ook een motor met een inhoud van 65cc, 2-takt, 3-versnellingsbak gemaakt, een 65cc lichtgewicht motorfiets, scooter carrosserie volledig met dezelfde motor en een nieuwe lichtgewicht motor met 100cc 4-versnellingsbak. Aan het einde van 1956, is de motorfiets interessanter gemaakt, de “Rocket 200", met 2-cilinder motor van 200cc horizontaal tegenover, stoterstangen en tuimelaars, kracht van 11pk bij 6000 omw/min, verandering in blok 4-versnellingen met voetpedaal en cardanas met conische tandwielen met schuine tanden. Het frame is buisvormig latwerk met overhangende motor, telescopische voorvork en achter schokbreker semi-hydraulisch. In 1957 bracht hij “Donald Sprint" tot 65cc. Die zal worden verkocht, ook de enige motor is los en bereid de Punch 100, waarbij het chassis van de raket en de kettingaandrijving aanneemt.
Al deze nieuwere modellen hebben echter eigenlijk niet zo vroeg als 1957 opgevolgd productie en de fabriek is gevestigd in grote problemen met een groot aantal werknemers, maar slechte verkoop en slechte marktpenetratie. IMN had een kort en rustig leven totdat hij het "Mosquito" Garelli inbouwde, en daarna herhaalde dit succes met de motorfiets "Donald Duck". Toen dacht hij over de bouw van hun eigen "Baio", dat bedoeld was om een fiets te zijn voor de massamarkt, maar als het niet voor een kleine hoeveelheid besteld uit het lichaam van de verkeerspolitie in Napels, zou dit bijna onbekend voor de binnenlandse markt.
De IMN is niet in staat om een stevig netwerk van verkoop en service maken en daarna kan niet rusten op deze productie hoge verwachtingen, omdat nu de mogelijkheden om de markt voor bromfietsen moeten worden verlaagd, na de eerste boom. Ook moet worden opgemerkt dat in die jaren is er weinig ruimte voor uitbreiding op de buitenlandse markten als gevolg van het gebruik in Italië die lichte motoren in buitenlandse markten te bedienen is al gereserveerd voor de sub compact auto. Net in de afgelopen jaren pogingen, met een tiental prototypes en met verdere versnippering van de middelen, om nieuwe producten te creëren in een vergeefse poging om een ander klanten te bereiken.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italiaanse brommers.
BerichtGeplaatst: 23 jul 2018, 11:52 
Bromfiets sleutelaar

Geregistreerd: 19 nov 2010, 13:42
Berichten: 90
De IMN voor de oorlog was een torpedo fabriek in Baia. Na de oorlog werd hij een staatsbedrijf dat zich toelegt op de bouw van motorfietsen. Een interessante stap kwam in 1950 toen (CIT) de fabriek werd ingericht door de ingenieur, Gian Luigi Capellino, die ontwerper was van Ducati, maakte een gedeelte van het bedrijf deel uit van dezelfde groep als IRI Galaxy. In 1952, produceert het bedrijf de Donald bromfiets, die nog steeds gebruik maakt, van het Mosquito motorblok, die in 1954, zal worden vergezeld door de Super Paperino en Super Paperino Sport met 2-takt motorblok, 3-versnellingen, gerealiseerd in eigen bedrijf en in 1953 wordt de Motoleggera Baio, met 100cc, 4-takt motorblok geproduceerd. De ingenieur die verantwoordelijk is voor de realisatie van innovatieve technische oplossingen op IMN motoren, werd om deze redenen, ook wel de zuidelijke Ducati genoemd.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italiaanse brommers.
BerichtGeplaatst: 23 jul 2018, 12:01 
Bromfiets sleutelaar

Geregistreerd: 19 nov 2010, 13:42
Berichten: 90
Over het merk Vittoria heb ik geen enkele informatie. Deze vraag is wel aanleiding om te gaan zoeken.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italiaanse brommers.
BerichtGeplaatst: 12 okt 2018, 10:18 
Bromfiets sleutelaar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 okt 2016, 17:48
Berichten: 64
Woonplaats: West-Terschelling
Bijlage:
file-1.jpg
file-1.jpg [ 124.12 KiB | 430 keer bekeken ]


Zijn hier nog Legnano fans?? Wil de mijne denk ik verkopen, wil toch graag een schakelbrommer die wat harder loopt dan 45 omdat ik hier bijna altijd tussen de auto's rijdt.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italiaanse brommers.
BerichtGeplaatst: 12 okt 2018, 20:27 
Bromfiets specialist

Geregistreerd: 16 jun 2009, 11:00
Berichten: 281
Woonplaats: harlingen
Goedenavond.
Wel een leuke brommer.
Succes Kees.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italiaanse brommers.
BerichtGeplaatst: 21 okt 2018, 16:56 
Bromfiets liefhebber

Geregistreerd: 06 okt 2018, 06:33
Berichten: 7
Bijlage:
20181021_121041-800x600.jpg
20181021_121041-800x600.jpg [ 178.14 KiB | 356 keer bekeken ]
Bijlage:
20181021_121049-800x600.jpg
20181021_121049-800x600.jpg [ 162 KiB | 356 keer bekeken ]
1963 demm sport.(waar ik trouwens nog een achtertandwiel voor zoek)


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italiaanse brommers.
BerichtGeplaatst: 22 okt 2018, 17:23 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 06 apr 2009, 21:08
Berichten: 2687
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Het zou kunnen dat ik het heb. Maar maak er eens een foto van met de maten en het aantal tanden.
Met groet, Ötzi

_________________
'Oud genoeg om beter te weten, jong genoeg om het nogmaals te doen'


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italiaanse brommers.
BerichtGeplaatst: 23 okt 2018, 06:41 
Bromfiets liefhebber

Geregistreerd: 06 okt 2018, 06:33
Berichten: 7
Bedankt voor je berichtje.
Hierbij een plaatje

28 stands/ 30 tands

Bijlage:
20181022_074601-468x468.jpg
20181022_074601-468x468.jpg [ 35.96 KiB | 334 keer bekeken ]


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italiaanse brommers.
BerichtGeplaatst: 24 okt 2018, 13:43 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 06 apr 2009, 21:08
Berichten: 2687
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Hallo Wall, ik heb mijn voorraad tandwielen doorgespit maar helaas zit jouw tandwiel er niet bij....
Met groet, Ötzi

_________________
'Oud genoeg om beter te weten, jong genoeg om het nogmaals te doen'


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italiaanse brommers.
BerichtGeplaatst: 24 okt 2018, 14:22 
Bromfiets sleutelaar

Geregistreerd: 19 nov 2010, 13:42
Berichten: 90
Ik vind de Packard type 200, bouwjaar 1951 (op de achtergrond) wel leuk.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 74322 Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling