Het is nu 22 nov 2018, 12:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 74206 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 19 aug 2014, 20:24 
Bromfiets Koning

Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Zeer mooi allemaal! Jij bent een gave sleutelaar! Waar zijn die koelkap en startmechanisme van? Is van sproeier 70 naar 88 niet een te grote stap?
Met groet, Supersport

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 aug 2014, 18:24 
Bromfiets kenner

Ik heb een grootere sproeier gemonteerd , omdat ik een grooter achtertandwiel heb gemonteerd. Dit was 24 tanden en nu 26 tanden. Ik begin met een te grootte sproeier anders is er kans op warm lopen. De koelkap en trektouw zijn van een motom grondfrees. Dit past , op het vliegwiel na. Het vliegwiel van een frees heeft geen onderbreker nok . Omdat de contactpunten bij een frees buiten het vliegwiel zijn gemonteerd. Dit in verband met de geforceerde koeling van een grondfrees(makkelijker contactpunten stellen). Dus heb ik het waaier gedeelte van het frees vliegwiel gedemonteerd en dit op de brommer vliegwiel gemonteerd. Dit is een klusje voor op de draaibank. Hierbij kwam ik er achter dat mijn vliegwiel krom is. Gelukkig had ik nog een goede liggen. Motor loopt met een recht vliegwiel ook rustiger. Ik hoop dat dit allemaal een beetje heel blijft , want dan ga ik de voorvork er in bouwen.

mvg
Jeroen

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 aug 2014, 21:09 
Bromfiets Koning

Heb je een adres of email van die wielservice Hasselt? Ik heb ook nog een paar wielen te spaken voor mijn Dürkopp.
Woon je ook in België zoals ik (Lommel)?
Je hebt heel wat werk en kosten gehad door die vastloper! Nu voorzichtig inrijden inderdaad.
De voornaaf is erg mooi, past goed bij het geheel!
Met groet, Supersport

Laatst bijgewerkt door Ötzi op 20 aug 2014, 21:24, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 aug 2014, 21:22 
Bromfiets kenner

Wielservice Hasselt zit in het Nederlandse Hasselt. De voorvork is niet origineel. Vanavond weer even gereden . Sproeier verkleind naar 80 . Ik denk dat hij nog een beetje kleiner kan.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 sep 2014, 10:08 
Bromfiets kenner

Weer even aan het rijden geweest met de motom. Kon hem niet goed lopend krijgen. Condensator slecht. Was toch een nieuwe , dus die maar weer vervangen door een nieuwe. Hij rijd direct veel beter. Nu uitzoeken wat voor sproeier er in moet. Hij begint toch al aardig hard te lopen.

mvg
Jeroen

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 okt 2014, 09:34 
Bromfiets kenner

Gisteren weer even met de motom aan het rijden geweest. Carburateur vervangen door een dellorto ma16b met sproeier 80. Hij slaat zo nu en dan over. Ik denk dat de condensator weer stuk is. Wie kan mij vertellen waar ik goede condensators kan krijgen? Ik denk dat ik hem ook maar extern ga plaatsen , dit in verband met de warmte.

Mvg
Jeroen

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 okt 2014, 12:23 
Bromfiets Koning

jw5272 schreef:
Gisteren weer even met de motom aan het rijden geweest. Carburateur vervangen door een dellorto ma16b met sproeier 80. Hij slaat zo nu en dan over. Ik denk dat de condensator weer stuk is. Wie kan mij vertellen waar ik goede condensators kan krijgen? Ik denk dat ik hem ook maar extern ga plaatsen , dit in verband met de warmte.

Mvg
Jeroen

Is jouw bougie wel v/d juiste warmte graat ??? Dit geeft ook het probleem overslaan !!!
Orgineel zit de condensator ook binnen op de grondplaat bij de punten gemonteerd dacht ik.
Groet:HMW/Honda man Jan.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 okt 2014, 15:22 
Bromfiets kenner

Hoi Jan
De condensator zit in de grondplaat. Bij de contactpunten. De bougie is een ngk b8hs. Deze is warmtegraad 240 bij mijn weten. Als hij overslaat moet hij dan warmer? Ngk b9hs? Het feit is dat de opzet van dit blok nergens echt bekent is , dus moet ik bijna alles opnieuw uitzoeken. Dit is ook het leuke van dit project. Je leert met vallen en opstaan. Dus hoemeer info hoe beter.

Mvg
Jeroen

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 okt 2014, 16:00 
Bromfiets Koning

jw5272 schreef:
Hoi Jan
De condensator zit in de grondplaat. Bij de contactpunten. De bougie is een ngk b8hs. Deze is warmtegraad 240 bij mijn weten. Als hij overslaat moet hij dan warmer? Ngk b9hs? Het feit is dat de opzet van dit blok nergens echt bekent is , dus moet ik bijna alles opnieuw uitzoeken. Dit is ook het leuke van dit project. Je leert met vallen en opstaan. Dus hoemeer info hoe beter.

Mvg
Jeroen

Halo Jeroen;
is de bougie koffie bruin NGK 8 of is hij nog donker op de isolator en zwarte schroefdraad en
donkere Cijl:& zuigerkop ? Is het onderbreker veertje niet te slap (zg)zweven ? de punten.

Heb jij de compressie verhoogd of een hogere zuiger gemonteerd ? Pistonpen boring gelijk??
HMW man Jan.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 okt 2014, 17:37 
Bromfiets Koning

Jeroen ik denk dat die bougie o.k. is, een B9HS is nog kouder trouwens. Maar je moet inderdaad de afstelling aflezen aan de kleur van de bougie. Ja die inwendige condensators geven vaak problemen, ik kan er van meespreken! Tegenwoordig bouwen ze die oude condensators om met een modern elektronisch inwendige. Jan de Laat in Boxtel doet dat o.a.
Veel succes ermee! Met groet, Supersport

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 74206 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]