Het is nu 17 jul 2018, 18:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73054 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 06 okt 2014, 19:10 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 28 jul 2010, 15:50
Berichten: 219
De bougie is in het midden wat grijs bruin en aan de rand zwart ( zie foto. allebei dezelfde bougie , alleen foto1 met flits) ). De zuiger is zwart en nat op de kop. Volgens mij is hij nog iets te rijk. De koppakking heb ik verwijderd. Dus nu zonder koppakking. Deze was 0,9mm dik. Voor de rest zijn er originele delen gebruikt. Alleen in de zuiger een kamer voor de uitlaatklep ingefreesd (rond 19mm / 1mm diep). Zwevende contactpunten is het niet . Want hij slaat in het hele toerenbereik over.

Mvg
Jeroen


Bijlagen:
IMG_0403.JPG
IMG_0403.JPG [ 94.16 KiB | 795 keer bekeken ]
IMG_0405.JPG
IMG_0405.JPG [ 87.04 KiB | 795 keer bekeken ]
Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 06 okt 2014, 19:30 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 06 apr 2009, 21:08
Berichten: 2462
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
De bougie is goed lijkt mij, ietske aan de arme kant eerder. Als je hem eens goed warm zou rijden gedurende een snelle tocht van minstens 10km, zal je zien dat de zuiger ook droog wordt en lichter van kleur.
Slaat hij ook over met een nieuwe condensator? In dat geval moet je verder zoeken: punten (of zijn die al vernieuwd?), spoel/bobine?
Met groet, Supersport

_________________
'Oud genoeg om beter te weten, jong genoeg om het nogmaals te doen'


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 06 okt 2014, 19:48 
Bromfiets specialist

Geregistreerd: 16 jun 2009, 11:00
Berichten: 270
Woonplaats: harlingen
Goedenavond.
Even over de kondensator ik heb verschillende geprobeerd,na een paar honderd KM begon de ellende weer.Dan vooral bij warm weer bij hoge toerentalen inhouden en na een rit niet meer willen starten.Ik had nog een kondensator van een BMW R 75/5 deze buiten de ontsteking geplaatst ik heb dit jaar nu 2000 km gereden zonder problemen.Ik heb het over mijn Kreidler Super 4.
Gr-Kees.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 06 okt 2014, 19:58 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 28 jul 2010, 15:50
Berichten: 219
Ik heb de condensator net vernieuwd. Maar ik denk dat ik er maar een nieuwe van een solex ,bij Ad van heerbeek vandaan , inzet . Die zijn goed , maar wel anders van vorm. Ik ga de sproeier naar 82 brengen , zit nu een 80 in. Dan maar weer proberen. Ontstekingspoel heb ik getest op mijn test app. Die is goed.

Mvg
Jeroen


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 06 okt 2014, 20:32 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 30 aug 2010, 11:27
Berichten: 1176
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
jw5272 schreef:
De bougie is in het midden wat grijs bruin en aan de rand zwart ( zie foto. allebei dezelfde bougie , alleen foto1 met flits) ). De zuiger is zwart en nat op de kop. Volgens mij is hij nog iets te rijk. De koppakking heb ik verwijderd. Dus nu zonder koppakking. Deze was 0,9mm dik. Voor de rest zijn er originele delen gebruikt. Alleen in de zuiger een kamer voor de uitlaatklep ingefreesd (rond 19mm / 1mm diep). Zwevende contactpunten is het niet . Want hij slaat in het hele toerenbereik over.

Mvg
Jeroen


Als ik de neus v/d isolator zie denk ik aan te warme bougie !!! ipv te kleine sproeier,dit kan je
controleren met de shoke er bij. Of misschien toch de demper.
HMW/Honda man Jan.


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Ook hiermee heb ik sproeiers +naaldstanden uit geprobeerd !!!
Keihin Racing 24mm #mainjet 82/84.
NGK bougie,s 10mm C 10 om te starten en C 11 #12 om te racen
C 13 bij extreem warm weer !!!

PF_20121129-023_8x6.jpg
PF_20121129-023_8x6.jpg [ 175.09 KiB | 790 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Jan van Leeuwen op 09 okt 2014, 09:57, in totaal 1 keer bewerkt.
Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 06 okt 2014, 20:58 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 28 jul 2010, 15:50
Berichten: 219
Ik twijfel zelf ook aan een te kleine sproeier. Mij is altijd verteld dat een goed afgestelde motor met choke word gestart. Ik kan hem starten zonder choke. Supersport een ngk 9 is warmer dan een ngk 8 . Zie hier http://85.92.140.110/~oudebrfold/Downlo ... branding(2).pdf
Ik ga ook eens een koudere bougie proberen. De uitlaat bij een 4takt is toch minder van invloed dan bij een 2takt , tenminste dat dacht ik. Hoe meer demping hoe minder de "spoeling" , of net anders om. De uitlaat is nu bijn geheel open.

Mvg
Jeroen


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 06 okt 2014, 21:08 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 06 apr 2009, 21:08
Berichten: 2462
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Hè? Een NGK8 is gelijk aan waarde 260, een NGK9 is gelijk aan warmtegraad 280, volgens de vergelijkingstabel! Welke is dan de koudste?
Met groet, Supersport

_________________
'Oud genoeg om beter te weten, jong genoeg om het nogmaals te doen'


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 06 okt 2014, 21:26 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 28 jul 2010, 15:50
Berichten: 219
Volgens mij is de 8 kouder dan de 9


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 07 okt 2014, 20:52 
Bromfiets specialist

Geregistreerd: 06 mei 2009, 21:49
Berichten: 360
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
jw5272 schreef:
Volgens mij is de 8 kouder dan de 9


Bij NGK : hoe hoger het getal hoe kouder hij is
Bij Champion is het : hoe hoger het getal hoe warmer hij is.
Dat laatste vind ik ook logischer

ps heb jij nog een stuurkuipje voor een Motom SS Jeroen?


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 08 okt 2014, 20:12 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 28 jul 2010, 15:50
Berichten: 219
Hoi Eric
Geen stuurkuipje meer.
Hoe dat met die bougies zit , is denk ik hoe je het maar bekijkt . Motor warm /koudere bougie ?

Mvg
Jeroen


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73054 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling