Het is nu 23 sep 2018, 04:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73712 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 03 jun 2015, 20:23 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 28 jul 2010, 15:50
Berichten: 231
Mijn Motom weer van zolder gehaald. ik heb ondertussen de tank pas gemaakt en laten poeder coaten , hij is ook van binnen gecoat . De buddy zit er nog los op . Ik ben er nog niet uit welke buddy ik ga monteren. Moet nog even wachten dat de tank van binnen uitgehard is , dan kan ik weer even test rijden met een andere bougie (iridium). De ontsteking ga ik ook nog veranderen naar accu ontsteking (velleman systeem voor 6v ). de voorvork ben ik ook nog mee bezig om die pas te maken.

Mvg
Jeroen


Bijlagen:
IMG_0443.JPG
IMG_0443.JPG [ 131.23 KiB | 1052 keer bekeken ]
IMG_0442.JPG
IMG_0442.JPG [ 140.78 KiB | 1052 keer bekeken ]
Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 10 jun 2015, 21:18 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 06 apr 2009, 21:08
Berichten: 2617
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Lijkt wel een Jawa tank.
Ik zag in een oud nr. van het Duitse blad 'Markt' een heel mooi artikel over deze Motom Competizione, ken je dat stuk?
Met groet, Supersport

_________________
'Oud genoeg om beter te weten, jong genoeg om het nogmaals te doen'


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 11 jun 2015, 21:21 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 28 jul 2010, 15:50
Berichten: 231
De tank is inderdaad van een Jawa mustang Neckermann met de aparte benzine dop/klep . Ik vind de mix met Oostblok en Italiaans wel kunnen. De Jawa tank werd gebruikt door italjet , zo ook werden de Jawa motorblokken ook door Italjet gebruikt. wat dacht je van de Fiat die een Lada werd. Dus de italianen werkten nauw samen met het Oostblok. De motom word door deze tank ook heel smal. Dat artikel heb ik ergens in de kast liggen . Ik kan wel eens proberen om dat hier te plaatsen. Vanavond de condensator vervangen door een goede condensator bij de conrad weg. De motom starte nu beter. Ben nog niet aan het proefrijden geweest , dit omdat hij nogal wat herrie maakt.

Mvg
Jeroen


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 17 jun 2015, 20:48 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 28 jul 2010, 15:50
Berichten: 231
Bijlage:
IMG_0448.JPG
IMG_0448.JPG [ 109.02 KiB | 1015 keer bekeken ]
Even proef gereden , maar kwam er achter dat de primaire spoel kapot is. Dus de velleman ontsteking onder het zadel gebouwd. Met een spaningsregelaar van een zundapp om de accu met de lichtspoel te laden. Het schakelaartje dat op het witte kastje zit is het kontaktslot. Moest ook nog een andere bobine plaatsen , de originele motom bobine werkt niet met de velleman. De motom loopt nu goed . ik moet nu de juiste afstelling van de carburateur weer uitzoeken.


Bijlagen:
IMG_0447.JPG
IMG_0447.JPG [ 129.32 KiB | 1015 keer bekeken ]
Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 18 jun 2015, 17:04 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 06 apr 2009, 21:08
Berichten: 2617
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Mooi staaltje van kunnen! Velleman zegt mij eigenlijk niets. Kan je iedere brommer met een vliegwielmagneetontsteking daarmee ombouwen? Is het een elektronische ontsteking?
Tof dat hij nu goed start en loopt, kan je je helemaal concentreren op de juiste afstelling.
Keep going!
Met groet, Supersport

_________________
'Oud genoeg om beter te weten, jong genoeg om het nogmaals te doen'


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 18 jun 2015, 19:25 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 28 jul 2010, 15:50
Berichten: 231
Voor de werking van een velleman ontsteking zie https://www.conrad.nl/nl/velleman-elekt ... ggest=true
je kan er elke vliegwielmagneet ontsteking mee ombouwen. Alleen moet je er nog iets in bouwen om de accu te laden . Dit heb ik gedaan met de lichtspoel en een kokusan spaningsregelaar 6v van zundapp . Ik denk alleen dat ik er twee spoelen nodig heb om de accu te laden. Dit moet ik nog even meten.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 18 jul 2015, 18:17 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 28 jul 2010, 15:50
Berichten: 231
Afstelling van de carburateur is nu goed. Alleen heeft de motom nu , volgens mij , last van zwevende kleppen. Als ik vol gas ga fluttert de motor uit de carburateur. Het is net alsof spuwt hij lucht uit de carb ,omdat de inlaat klep niet dicht is. Nu is mijn vraag : kan ik de klep veren spannen , door onder de veren een ring te leggen? Of moet ik opzoek naar zwaardere veren? en waar kan ik die vinden ? en hoe zwaar moeten ze zijn? De accu laderij werkt goed. De voorvork heb ik ook bijna klaar. moet alleen nog moeren maken voor het balhoofd.

Mvg
Jeroen


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 18 jul 2015, 20:17 
Bromfiets specialist

Geregistreerd: 16 jun 2009, 11:00
Berichten: 274
Woonplaats: harlingen
Ik heb het vroeger bij Engelse motorfietsen wel gedaan met een ring,je kon toen slecht nieuwe onderdelen krijgen.Je moet eerst de veer opmeten,en dan zien wat de lengte nieuw was.
Gr-Kees.
Gr


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 18 jul 2015, 21:02 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 30 aug 2010, 11:27
Berichten: 1191
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Rek de veeren gewoon 5 a 8 mm op jij zult versteld staan van het hogere toerental.
Dit truckje paste ik al bij de Demm 4 Takt en Alpino,s toe eind jaren '50.
Jan de HMW 4 T man.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Motom competizione 5 marce (5 versnellingen)
BerichtGeplaatst: 18 jul 2015, 21:49 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 28 jul 2010, 15:50
Berichten: 231
De lengte van de veer is goed alleen is de sterkte niet goed. Ik denk dat ik het trucje van Jan maar eens ga proberen. Ik heb net een pen gesloopt om te kijken wat een veer doet die je oprekt. Dus eerst maar weer even sleutelen.

Mvg
Jeroen


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73712 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling