Het is nu 23 okt 2018, 13:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73913
Auteur Bericht
 Berichttitel: Cyrus Bermuda
BerichtGeplaatst: 30 maart 2013, 20:45 
Bromfiets liefhebber

Hallo,
Sinds kort ben ik eigenaar van een Cyrus Bermuda……. een oude droom.
Via via, heb ik een exemplaar op de kop kunnen tikken uit 1970, in redelijke staat maar helaas niet compleet. Inmiddels ligt hij tot de laatste schroef uit elkaar en blijken er ook wat niet originele onderdelen op te zitten. Wat wel en niet origineel is zal wel altijd een discussie punt blijven aangezien er weinig tot niets over bekend is en de Bermuda's gebouwd zijn uit oude stock en nieuwe onderdelen rond 1970.
De drie stuks die ik gezien heb zijn ook in detail verschillend. Alle informatie, foto's zijn dus erg welkom.

Om een indruk te geven van een Bermuda hier een plaatje van een behoorlijk origineel exemplaar

Bijlage:
Bermuda1.jpg
Bermuda1.jpg [ 229.52 KiB | 1131 keer bekeken ]

Wat ik sowieso mis is de kettingkast, gebogen brede chroomlijst op het frame, het voorspatbord, de achterwielnaaf (Gareca, 130mm) en de Cyrus emblemen op de tank.

Onderdelen waarvan ik niet weet of ze origineel zijn, de kilometerteller, het achterlicht, lichtschakelaar en de benzinekraan.
Misschien dat iemand mij verder kan helpen.

Groet, Laurens

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73913

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]