Het is nu 26 jun 2019, 01:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75982
Auteur Bericht
 Berichttitel: stationair
BerichtGeplaatst: 08 jun 2009, 19:19 
Bromfiets sleutelaar

Geregistreerd: 11 feb 2008, 20:30
Berichten: 42
Woonplaats: haarlem
beste mensen ik heb een probleem met mijn peugeot 103 S uit 1971 ik heb zins een aantal dagen een nieuwe koppeling van bromfietsen zaak leertouwer, maar sinds ik die heb wil mijn peugeot niet meer stationair lopen heb van alles geprobeerd heb met de stationair schroef alle standen gerpobeerd maar geen succes. weten jullie nog iets wat ik kan proberen?

thijs :(


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stationair
BerichtGeplaatst: 08 jun 2009, 20:37 
Bromfiets specialist

Geregistreerd: 23 dec 2007, 21:04
Berichten: 256
Woonplaats: Limmen
lijkt me dan dan de koppeling niet goed is afgesteld


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stationair
BerichtGeplaatst: 09 jun 2009, 08:36 
Bromfiets professor

Geregistreerd: 05 okt 2008, 10:31
Berichten: 631
Thijs, kan je je probleem iets nader toelichten? Blokkeert de motor bij het stoppen omdat de koppeling niet langer ontkoppelt wanneer ze dat zou moeten en heeft de motor onmiddellijk de neiging om mee te draaien zodra je de trappers bedient? In dit geval is er iets verkeerd gemonteerd in die koppeling. Bij zo'n peugeot is de volgorde van monteren van de respectievelijke onderdelen zeer belangrijk en met name de fijne plastic rondel die daarin steekt, speelt een grote rol bij het al dan niet ontkoppelen.

Als je probleem echter hier zit dat de motor wél ontkoppelt, maar gewoon niet netjes stationair wil draaien of je moet je stelschroef zover indraaien dat de motor haast 2000 toeren draait voor hij wil aan de praat blijven, dan zit het probleem bij een vervuilde carburator. Je kan zo'n carburator dan wel demonteren en alles eens doorblazen. Het probleem bij deze carb's is echter dat het interne stationair circuit soms vervuilt op een plaats waar je met geen stukje uitgerafelde kabel of iets dergelijks meer bij kan. In dat geval helpt aleen een reiniging in een ultrasoon badje. ;)


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stationair
BerichtGeplaatst: 09 jun 2009, 10:26 
Bromfiets sleutelaar

Geregistreerd: 11 feb 2008, 20:30
Berichten: 42
Woonplaats: haarlem
nou het is zo toen ik hem van mijn oom kreeg in 2008, heeft hij daarvoor 15 jaar stil gestaan in een verwarmde garage toen ik hem weer opstarte na die tijd heeft het wel gedaan stationair draaien. toen op een geven moment was mijn trommel rond geworden op de plaats waar aan de krukas vast zit. toen heb ik hem een tijd niet meer gebruikt en laatst een nieuwe koppeling laten monteren door leertouwer van af dat moment wil hij niet stationair draaien zodra het achter wiel stil staat valt hij stil.als ik hem aan fiets dan moet ik echt wel ongeveer 8km/u fietsen voor dat hij aan wil. ik zie wel dat die speciale ring achter de koppeling er niet zit. en me poelie steekt een klein stukje buiten de trommel. me carburateur is pas geleden nog schoon geblazen van binnen met perslucht. heb als lucht filter een sponsje tijdelijk omdat me lucht filter materiaal op is. me kettingwiel achter is ook bijna versleten maar dat heeft er volgens mij niks mee te maken.

thijs


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stationair
BerichtGeplaatst: 09 jun 2009, 11:54 
Bromfiets professor

Geregistreerd: 05 okt 2008, 10:31
Berichten: 631
Nja, duidelijk een fout met de montage van de koppeling, lijkt me.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stationair
BerichtGeplaatst: 09 jun 2009, 19:36 
Bromfiets professor

Geregistreerd: 05 okt 2008, 10:31
Berichten: 631
Indien je wenst, Thijs, kan ik je een werkplaatshandboek voor de 103 doorsturen per mail als je mailbox een bestand aan kan van 5.3MB?


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stationair
BerichtGeplaatst: 09 jun 2009, 20:37 
Bromfiets sleutelaar

Geregistreerd: 11 feb 2008, 20:30
Berichten: 42
Woonplaats: haarlem
nou de werkplaats handboek die hier op de site staan zijn van mij die heb toen ik in het begin lid was op pdf voor maat gezet. dus dat hoeft niet. ik moet alleen weten hoe ik dit duidelijk kan maken bij leertouwer dat ze me de goeie koppeling mee geven in plaat van een verkeerde, want me trommel en nog wat dingen zijn nu al weer versleten omdat hij dus niet goed gemonteerd was. dus neem me onder catalogus mee en laat zien dat ik precies de zelfde wil als in de catalogus en neem voor de zeker heid me onderhouds handleidingen mee er naar toe. ga denk ik volgende week er naar toe om dus een nieuwe koppeling te halen en een nieuw achter kettingwiel. en meschien een nieuwe carb.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: stationair
BerichtGeplaatst: 10 jun 2009, 10:27 
Bromfiets sleutelaar

Geregistreerd: 11 feb 2008, 20:30
Berichten: 42
Woonplaats: haarlem
voor de rest heb ik geen problemen met leertouwer het is een goed bedrijf om ze niet in kwaad dag licht te stellen maar dit onderwerp waar het over ging vondt ik gewoon raar omdat hij eerst wel deed nu dus niet vandaar. :D


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75982

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling