Het is nu 26 jun 2019, 01:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75982
Auteur Bericht
 Berichttitel: peugeot bb1 57
BerichtGeplaatst: 17 aug 2010, 08:46 
Onlangs heb ik op een brocante een niet werkende peugeot bb1 uit 57 gekocht. Een leuke toevoeging aan een verzameling in een beginnende fase.
Ik bezit al een peugeot 102 waarvan ik het bouwjaar niet weet. Nou is het zo dat ik niet perse dol ben op peugeot , Nee helemaal niet eigenlijk. Het is meer dat mijn ouders een keer thuis kwamen met een peugeot van de kringloop voor nog geen 50 euro. Deze heb ik vervolgens opgeknapt en in originele kleur opnieuw bespoten. Deze brommer was meer een snorfiets met een verouderd uiterlijk van een tomos, leuk en echt frans maar ik was meer opzoek naar brommer met de neiging naar een motor. Toen ik dus op de enorme jaar brocante van chenier liep ( creuze , departement van limousin ) kwam ik het eerste kraampje nauwelijks voorbij. Er stond namelijk een brommer. Toen had ik nog geen idee wat voor brommer het was en of hij het deed. Ik wist alleen dat het prijskaartje 180 euro bedroeg. en toen ik even later terug kwam stond hij er nog steeds. Ik had geen keus , deze moest ik kopen en dus , voor 160 euro was deze beauty ( al zeg ik het zelf ) voor mij.
Later kwam ik erachter dat de brommer een peugeot was omdat dit op de handleiding stond. Ik heb nog steeds geen idee wat hij waard is als ik hem opgeknapt heb , maar mijn handen jeuken en ik ga overmorgen beginnen.

ps. de bougie geeft geen vonk , iemand enig idee wat dit kan betekenen?
zo ja , mail me dan
pelle_super@hotmail.com

met een vriendelijke groet, pelle yntema

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: peugeot 102
102.jpg
102.jpg [ 75.97 KiB | 1872 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: bb1 57
bb3.jpg
bb3.jpg [ 46.83 KiB | 1872 keer bekeken ]
Share on Facebook

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: peugeot bb1 57
BerichtGeplaatst: 19 aug 2010, 16:55 
Bromfiets liefhebber

Hee pelle, mooie peugeot hoor! Ik zou daar helemaal niets aan opknappen in eerste instantie! Hij komt uit een warme franse streek en heeft zo te zien nauwelijks grote roest. Ga eens aan de slag met cleaner en/of wax en kijk eens hoe mooi hij er na een fikse poetsbeurt uitziet! Vaak heb je meer plezier aan een nette orginele als aan een geweldig opgeknapte met mischien wel niet orginele kleur onderdelen etc.
Die tassen zijn ook echt leuk.
Groetjes Dominique

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 aug 2010, 18:52 
je hebt helemaal gelijk dominique ,
de lak is prima en omdat hij zo door de zon verweerd is kan ik hem nooit meer zo spuiten , het is jammer dat hij nog niet loopt ik niet wachten tot ik een rondje kan rijden,
ook onder die kappen ziet de boel er piek fijn uit, een prachtige bougie nog bijna gloed nieuw net als de bobine, maar ondanks dat ze er prima uit zien en het los van elkaar doen , geeft de bobine zijn stroom niet door aan de bougie , en de bescherm kap van de bobine gaat ook niet open , heel jammer allemaal en dus zal ik er een professional bij moeten halen.
ook lekt er benzine als die net het benzine kraantje heeft verlaten.en dan is het originele instructie boekje ( waar ik er overigens 3 van heb )ook nog eens in het frans. erg jammer allemaal maar daar is ie ook een beetje voor, om op te knappen.
kortom zelfs zonder spuitwerk, genoeg te doen.

zodra hij zijn eerste toeren weer draait laat ik het je weten en ieder ander die geïnteresseerd is.

adios!

Share on Facebook

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 aug 2010, 11:12 
Bromfiets liefhebber

Oke ja die benzine kan ook langs het slangetje lopen en dan lijkt het of het slangetje poreus/kapot is maar dan ligt het vaak aan het rubbertje of sluitringetje van het kraantje bij de tank. Wat betreft die bobine of spoel kan het goed zijn dat de speol een valse vonk geeft aan het frame of behuizing. Heb zelf ook vaker problemen gehad met peugeot. Dan zie je dat er in de directe behuizing van de spoel een soort brandgaatje zit waar een vonk ontsnapt en daardoor is de vonk bij de bougie te zwak om de motor aan te laten springen. Die bobine gaat er ook niet eenvoudig af, moet eigelijk met een soort pijpsleutel. Als je die eraf haalt dsenk er dan wel aan dat de onsteking ook opnieuw gezet moet worden. Maar dat is een klein werkje voor iemand die dat kan.

Veel plezier ermee in ieder geval.
Dominique

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 aug 2010, 15:06 
dankjewel !
ik ben vandaag naar vehikel geweest in utrecht , was erg leuk maar er was weinig peugeot , ik heb twee nieuwe handvaten aangeschaft en rubbertjes voor de kappen die het motor blok beschermen , die waren namelijk helemaal poreus geworden , bedankt voor je tips daar kan ik vast wat mee,
groetjes pelle,

Share on Facebook

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 apr 2011, 19:06 
beste bezoekers,

bij deze mag ik mededelen dat de brommer inmiddels in land van herkomst is hersteld.
hij rijd als een tierelier en heeft een maximale snelheid van toch al zo'n nette 60 kilmotertjes per uur.
ook de koplamp is door originele onderdelen vervangen, het probleem zat hem in het snoertje naar de bougie.

groetjes pelle

Share on Facebook

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75982

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]