Het is nu 26 jun 2019, 01:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75982 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Peugeot 102M valt uit tijdens het rijden
BerichtGeplaatst: 09 apr 2011, 08:18 
Hallo Allemaal,

Allereerst zal ik me even kort voorstellen, Ik ben Danny, 32 jaar en sinds kort de trotse eigenaar van een mooie Peugeot 102M. Ik heb de peugeot gekocht van de 2e eigenaar en heb zelfs de aankoopbon uit 1971 en het boekje nog. De Peugeot start prima, loopt dan ook goed, alleen slaat hij na een kilometer of 4 opeens af en krijg hem dan na een minuut of 10 weer aan de praat waarna hij weer prima rijdt........tot....je raadt het al......een kilometer of 4.

Mijn vermoeden is dat hij zich verzuipt op de een of andere manier, maar weet het niet zeker. Hebben jullie een idee?

Op het moment dat hij afslaat heb ik ook geen "gas" meer, het motortje loopt dan opeens erg traag en slaat af.

Ik ben een echte nieuweling op brommergebied.

Als er meer gegevens nodig zijn, dan geeft ik die natuurlijk graag!

Groeten, Danny

Share on Facebook

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Peugeot 102M valt uit tijdens het rijden
BerichtGeplaatst: 09 apr 2011, 18:57 
Bromfiets professor

Eerst en vooral kan je best eens de kleur van je bougie controleren als het fenomeen zich voordoet. Staat die vettig en zwart, dan is je mengsel te rijk. Kijk dan eerst eens of je choke wel netjes terug naar zijn rustpositie keert en of die niet een deel van het inlaatgat van de carburator blijft afsluiten. Mijn eerst vermoeden gaat echter naar de uitlaat. Bij een brommertje dat aan de kant werd gezet, is dit nogal vaak iets waar men op het laatst geen rekening meer mee hield en een goede reinigingsbeurt zal zeker geen kwaad kunnen.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 apr 2011, 15:39 
Hoi Imola,

Bedankt voor je antwoord.

Het zou inderdaad met de Bougie te maken kunnen hebben, als hij is uitgevallen en ik haal het kapje er af, blaas eens en doe hem weer terug dan start hij redelijk snel weer.
grote kans dus dat het daar vandaan komt. Vandaag met het mooie weer een "blokkie om" gemaakt en hij rijdt lekker, pakt goed op en reageert lekker snel op gasgeven. Toen ik even moest stoppen, na zeker al 15 minuten te hebben gereden, sloeg hij weer af en kreeg ik hem eerst weer niet aan. Er is compressie, alleen lijkt het alsof er geen "vonkje" is die de motor net dat zetje geeft.

Ik zal de Bougie eens grondig gaan bekijken, en wie weet ben ik dan voor €10,- geredt!!

Bedankt alvast voor je hulp!!!

Groeten Danny

Share on Facebook

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 apr 2011, 18:56 
Hoi,

Hoe groot is de kans dat de Bobine aan zijn eindje is?Is er een manier op dat te testen?

Alvast Bedankt,

Groeten, Danny

Share on Facebook

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 apr 2011, 19:28 
Bromfiets Koning

Misschien de condensator?

Vriendelijke groet ;)

Wietze

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 apr 2011, 20:32 
Bromfiets Koning

Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Of de tank(kraan)zit gedeeltelijk verstopt,levert te weinig sap en de brom trekt langzaam de vlotterkamer leeg,als de motor uit is vult de vlotterkamer weer en kan je weer een tijdje voort.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 apr 2011, 21:41 
Bromfiets professor

niet gekeken hoe de bougie staat van kleur als hij uitviel? Als hij quasi onmiddellijk terug start, zit de kans er idd wel in dat het gewoon aan de benzinetoevoer ligt. Dat zou je kunnen controleren door net op het moment als hij uitvalt, direkt je choke in te trekken. Pakt hij dan weer op voor even, dan ligt het euvel ZEKER bij de benzinetoevoer.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 apr 2011, 16:31 
Bromfiets Koning

Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Bij deze brommertjes wil het beluchtingsgaatje in de tankdop wel eens (gedeeltelijk) dicht zitten.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 apr 2011, 16:46 
iedereen bedankt voor de tips, heb er vandaag met het super mooie weer eens werk van gemaakt:

De Sproeier schoongemaakt
De Tankdop en beluchtingsgaatje bekeken
Bougie uitgenomen en schoongemaakt
Brandstof toevoer gecontroleerd

Dit alles gedaan en een stuk gereden, nou...ik moet zeggen, ik heb zowaar 13kilometer gered, maar uiteindelijk is hij weer stilgevallen waarna ik weer een verplichte pauze had. De Bougie leek prima toen.

Nu denk ik dat het aan de spoel zou kunnen liggen, het motortje loopt ook niet helemaal lekker, er zit meer in dan er uit komt. Nu is er de optie om een nieuwe spoel te bestellen maar ik las ook dat het mogelijk is een (externe) bobine in te bouwen.

Hebben jullie hier ervaringen mee, ook prijstechnisch?Een spoel blijft natuurlijk een kwetsbaar ding.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie!!

Groeten, Danny

Share on Facebook

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 apr 2011, 18:05 
Bromfiets professor

Heb je dat niet uitgetest met even de choke erbij te halen als hij stilviel? Heb je de uitlaat al eens gecontroleerd?

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75982 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]