Het is nu 26 jun 2019, 01:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75982 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Peugeot 102M valt uit tijdens het rijden
BerichtGeplaatst: 14 apr 2011, 17:45 
Mijn voorkeur heeft inderdaad om gewoon de originele ontsteking te blijven gebruiken, dus gewoon alles vervangen. Ik begreep van de vorige eigenaar dat hij hem gekocht heeft van de 1e eigenaar waar de brommer heel lang heeft stilgestaan in een schuurtje. Toen diegene waar ik hem van gekocht heb merkte dat hij vaak uitviel heeft hij hem na 3 maanden weer te koop gezet. Er is dus wel eer te behalen aan de Peugeot en ik heb hem voor een heel mooi prijsje kunnen kopen dus ik heb ruimte genoeg om er weer een goed rijdend brommertje van te gaan maken.

De bedoeling is om er leuke ritjes mee te gaan maken, gewoon toeren.

Bij Leertouwer zag ik dat ik nog veel ontstekings spul kan vinden. Het vreemde is wel dat ze er 2 spoelen aanbieden voor de 102, eentje voor €22.50 en een ander voor €49.95. Ze zien er ook anders uit. Heb het idee dat de ene een ontstekingsspoel is en de ander een lichtspoel, maar dat kan ik helemaal fout hebben hoor.

Denk ook maar de bougie en bougiekabel vervangen, gewoon even investeren nu en dan (hopelijk) lekker gaan rijden van de zomer.

Groeten, Danny

Share on Facebook

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 apr 2011, 10:24 
Zoals belooft hier de foto's van de bougie. Ik moet eerlijk zeggen dat hij er mooi koffiebruin uitziet en dat dus het mengsel opzich niet verkeerd is. Het gaat hier om een Champion L86C bougie. Lijkt me de goede bougie voor deze brommer met 49cc inhoudt. Of zou er een andere hittegraad mogelijk zijn?

Zou dit dan toch betekenen dat het probleem van afslaan zich ergens anders bevindt?
Bijlage:
P1050728.jpg
P1050728.jpg [ 66.4 KiB | 1562 keer bekeken ]

Bijlagen:
P1050727.jpg
P1050727.jpg [ 21.17 KiB | 1562 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Bougie mooi koffiebruin
P1050726.jpg
P1050726.jpg [ 21.13 KiB | 1562 keer bekeken ]
Share on Facebook

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 apr 2011, 18:19 
Bromfiets professor

Eerlijk gezegd vind ik de massa-elektrode toch vrij wit uitslaan wat duidt op een arm mengsel. Ik zie mijn bougies toch liever iets donkerder.

Heb je al eens geprobeerd om op half gas een heel eind te rijden? Zoja, kom je daarmee verder?

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 apr 2011, 19:58 
Goedeavond,

Vanmiddag heb ik me er toch maar weer opgestort. Vanmiddag eerst een stukje gereden. Toen de brommert weer afsloeg en ik naar het motortje keek viel me op dat de aanzuigruisdemper ernstig los zat van de rest van de carburateur. Toen ik hem aandrukte hoorde ik echt een klik. Eenmaal terug heb ik het luchtfilter goed schoongemaakt (en dat was behoorlijk nodig, was baggervet en zat redelijk dicht) en de aanzuigdemper weer goed schoongemaakt. De pakking tussen het huis en de carburateur zat ook helemaal dubbel en gaf grote gaten prijs.

Daarnaast heb ik de contactpunten gecontroleerd, deze zagen er nog erg mooi uit en ze gingen ook op het juiste moment open (natuurlijk is dat alleen met het oog bekeken en dus relatief). Wat me daarna opviel was dat er iets niet helemaal lekker zat bij de gasschuif/deksel. Er leek wel iets tussen te zitten (zie foto's) na een hoop pielen heb ik het er uit kunnen krijgen en bleek dat er een pakking in de opening was gaan zitten waardoor de gasschijf niet helemaal goed op de plaats kon zakken. Tevens heb ik de gaskabel hierna aangepast zodat bij geen gas geven de hefboom ook helemaal terug zakt naar de laagste positie.

Hierna ben ik gaan rijden en ik wist niet wat me overkwam: de brommer bleef lopen!!!!!Hij trok heerlijk snel op en de snelhied lag opeens een stuk hoger, tot wel 45km p/u en dan had ik nog gas over!!!Van de week raakte ik amper de 40 p/u aan en dan met vol gas.

Wat me nog wel opvalt is dat als ik gas terugneem de motor begint te "klapperen", ook bij een bepaalt toerental gebeurt dit, geen idee wat dat zou kunnen zijn.

Morgen maar weer een ritje maken en kijken of die net zo goed gaat als vanavond!

Hier de foto;s van de pakking:
Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Pakking die tussen de naald/veer deksel zat!
P1050735.JPG
P1050735.JPG [ 54.88 KiB | 1551 keer bekeken ]

Bijlagen:
P1050733.JPG
P1050733.JPG [ 36.83 KiB | 1551 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Iets vreemds........
P1050729.JPG
P1050729.JPG [ 39.45 KiB | 1551 keer bekeken ]
Share on Facebook

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 apr 2011, 07:50 
Bromfiets professor

Die 'pakking' hoorde daar in elk geval niet in thuis. Dat lijkt me gewoon een eigen fabrikaat te zijn. In principe hoort daar dus geen pakking te zitten. Nu, het klinkt allemaal dus al een heel stuk beter! Dat klapperen, ik denk dat dat gewoon een vleugje mengsel is die verbrandt via het stationair circuit. Iets wat eigenlijk kompleet normaal is bij een 2-takt. ;)

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 apr 2011, 19:52 
Vandaag heerlijk een stuk gereden met de Peugeot, samen met 2 andere brom-liefhebbers. De Peugeott rijdt nu prima en ik haalde vanmiddag zelfs de 50km/u op het ouwe beesie!!Denk toch de vreemde pakking in combinatie met een erg vies luchtfilter en uitlaat die de eerste boosdoeners zijn geweest.

De Peugeot start wel wat moeizaam, moet echt een aantal keer trappen voordat hij wil aanslaan. De vonk even gecontroleerd en die is wel blauw, maar niet echt uitgesproken fel/groot. Dat heeft hoogstwaarschijnlijk met de speol te maken en die zal ik dan ook binnenkort gaan vervangen.

al met al goede berichten!!

Alavst iedereen bedankt voor de goede tips en inbreng!!!

Groeten, Danny

Share on Facebook

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75982 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]