oudebrommers.nl
http://www.oudebrommers.nl/phpbb3/

Vin nummer controle en bewijslast voor keuring Bakbrommer
http://www.oudebrommers.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=53&t=10085
Pagina 1 van 1

Auteur:  Hof Zuidland [ 12 jul 2017, 13:00 ]
Berichttitel:  Vin nummer controle en bewijslast voor keuring Bakbrommer

Lieve mensen,
Ik ben vandaag bij de RDW geweest, u kent het wel........
Na eerst telefonisch inlichtingen gevraagd te hebben waar ik allemaal aan moet voldoen om aan alle eisen voor de keuring te kunnen voldoen kwamen wij daar......

Volgens mij had d keurmeester een behoorlijke ruzie met zijn partner gehad, de man was mij daar een partij sacherijnig.....

als eerste meneer, u moet aantonen uit welk jaar deze bakbrommer komt, u zegt 1955? het framenummer? juist, dat staat hier ja, maar daar heb ik niets aan, meneer ik ga niet uren voor u zoeken, dat gaat u fijn zelf doen.

Ik vraag heel beheerst en netjes hoe ik daar dan aan kon komen, want Gazelle ( het zou een Gazelle bakbrommer zijn) reageert niet op belletjes en op email. Krijg nooit en reactie terug.
Meneer, luister nu eens, U moet aantonen dat deze bakbrommer uit 1955 komt, anders kan ik niet meer voor u doen.

Nu dus de vraag of er iemand hier is die mij kan helpen om aan de hand van het framenummer aan te kunnen tonen dat het om een Gazelle gaat, dat het om welk type gaat en welk bouwjaar.

Het framenummer heb ik hier bij de hand. Maa rik kom e niet uit hoe en waar te zoeken.
Please help mij verder want anders ben ik alle moeite voor niets aan het doen en alle uren aan het bouwen ook voor niets.

Alvast ontzettend bedankt!

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Dit is de bakbrommer zoals wij die gekocht hebben.
20170330_123152.jpg
20170330_123152.jpg [ 219.68 KiB | 335 keer bekeken ]

Auteur:  Hof Zuidland [ 12 jul 2017, 13:07 ]
Berichttitel:  Re: Vin nummer controle en bewijslast voor keuring Bakbromme

Dit is het resultaat, de ijsbak is er zelf op gemaakt............. normaal staat die er dus niet op.

Auteur:  mb300sel [ 13 jul 2017, 01:54 ]
Berichttitel:  Re: Vin nummer controle en bewijslast voor keuring Bakbromme

Hoi probeer t eens bij huisman bakbromfiets
die gebruikte puch motoren .
en er lijkt een puch tank op te zitten
misschien heb je daar wat aan groet roland

Auteur:  Ötzi [ 13 jul 2017, 10:51 ]
Berichttitel:  Re: Vin nummer controle en bewijslast voor keuring Bakbromme

Dit is een Gazelle bakbrommer. Zoek de verschillen! Of de gelijkenissen!
Succes verder!
Groet, Ötzi

Bijlagen:
Gazelle HMW bakbrommer.jpg
Gazelle HMW bakbrommer.jpg [ 40.21 KiB | 304 keer bekeken ]

Auteur:  Dinges [ 13 jul 2017, 11:20 ]
Berichttitel:  Re: Vin nummer controle en bewijslast voor keuring Bakbromme

op de bakbrommer Facebook krijg je wel de informatie hoe een kenteken te versieren

Auteur:  45069 [ 14 jul 2017, 07:55 ]
Berichttitel:  Re: Vin nummer controle en bewijslast voor keuring Bakbromme

Hof Zuidland schreef:
Lieve mensen,
Ik ben vandaag bij de RDW geweest, u kent het wel........
Na eerst telefonisch inlichtingen gevraagd te hebben waar ik allemaal aan moet voldoen om aan alle eisen voor de keuring te kunnen voldoen kwamen wij daar......

Volgens mij had d keurmeester een behoorlijke ruzie met zijn partner gehad, de man was mij daar een partij sacherijnig.....

als eerste meneer, u moet aantonen uit welk jaar deze bakbrommer komt, u zegt 1955? het framenummer? juist, dat staat hier ja, maar daar heb ik niets aan, meneer ik ga niet uren voor u zoeken, dat gaat u fijn zelf doen.

Ik vraag heel beheerst en netjes hoe ik daar dan aan kon komen, want Gazelle ( het zou een Gazelle bakbrommer zijn) reageert niet op belletjes en op email. Krijg nooit en reactie terug.
Meneer, luister nu eens, U moet aantonen dat deze bakbrommer uit 1955 komt, anders kan ik niet meer voor u doen.

Nu dus de vraag of er iemand hier is die mij kan helpen om aan de hand van het framenummer aan te kunnen tonen dat het om een Gazelle gaat, dat het om welk type gaat en welk bouwjaar.

Het framenummer heb ik hier bij de hand. Maa rik kom e niet uit hoe en waar te zoeken.
Please help mij verder want anders ben ik alle moeite voor niets aan het doen en alle uren aan het bouwen ook voor niets.

Alvast ontzettend bedankt!


Ik denk eerlijk gezegd wel dat de keurmeester gelijk heeft dat jij moet aantonen wat voor een bakfiets het is en van welk jaar.
De bakfiets is natuurlijk niet origineel, hij heeft flink wat wijzigingen. Als je naar de RDW gaat voor een kentekenonderzoek, zorg dat je goed voorbereid bent en je huiswerk goed gemaakt hebt. Neem documentatie mee, folders, foto's etc. zodat je kunt laten zien om welk model bakfiets het gaat etc. frame-nummer , goedkeuringsnummer, dat moet allemaal goed leesbaar zijn. Dan stelt een keuring niet veel voor . Wat ik wil zeggen is dat het van 2 kanten moet komen.

Auteur:  Hof Zuidland [ 17 jul 2017, 12:18 ]
Berichttitel:  Re: Vin nummer controle en bewijslast voor keuring Bakbromme

Er zit inderdaad een puch tank op en een puch zadel, echter zit er ook een Zundapp motorblokje onder.
Inmiddels al wat reparaties gedaan.
Nu het hoognodige nog: bewijs verzamelen om welk type het gaat.

Auteur:  45069 [ 18 jul 2017, 21:32 ]
Berichttitel:  Re: Vin nummer controle en bewijslast voor keuring Bakbromme

Hof Zuidland schreef:
Er zit inderdaad een puch tank op en een puch zadel, echter zit er ook een Zundapp motorblokje onder.
Inmiddels al wat reparaties gedaan.
Nu het hoognodige nog: bewijs verzamelen om welk type het gaat.


Juist en dat maakt het allemaal erg lastig om aan te tonen wat het is.
Met al die afwijkende onderdelen , kun je natuurlijk niet meer zeggen dat het de bakfietsbrommer merk...... van destijds was.
Mogelijk is alleen het frame origineel en de opbouw allemaal afwijkend.
Het is dan eigenlijk een 'zelfbouw' bakfiets en niet het merk/uitvoering van destijds.
Er werd destijds een typegoedkeuring afgeven maar daar voldoet hij niet meer aan.
Dat maakt het dus allemaal erg lastig om er een kenteken voor af te geven.

Dit staat er bij de RDW op de site:
De RDW maakt bij goedkeuring van voertuigen onderscheid tussen voertuigen met en voertuigen zonder typegoedkeuring. Voertuigen met een typegoedkeuring zijn voertuigen die in grote aantallen worden gebouwd volgens Europese voorschriften en die zonder verdere keuring kunnen worden toegelaten tot de weg. Voertuigen zonder typegoedkeuring kunnen ook worden toegelaten tot de weg, maar moeten eerst individueel worden goedgekeurd.
Hier vindt u informatie over de individuele goedkeuring van voertuigen. U krijgt hiermee te maken bij:
toelatingskeuring van een niet eerder in Europa geregistreerd voertuig;
toelatingskeuring van een zelfbouwvoertuig;
wijzigingskeuring van een voertuig;

Toelatingskeuring
Om voertuigen te kunnen toetsen aan de individuele goedkeuringseisen is specifieke kennis en apparatuur nodig. De RDW-keuringsstations en de RDW afdeling Productbeoordeling verzorgen de goedkeuring voor deze voertuigen. 
Bij een RDW-keuringsstation kunt u een afspraak maken voor de toelatingskeuring van een personenauto, bedrijfsauto, aanhangwagen of motorfiets als: 
u een kentekenbewijs uit een EU of EVA land kunt overleggen; of
u een door de douane afgegeven verhuisgoedverklaring kunt overleggen; of 
het om een voertuig gaat met een datum eerste toelating van vóór 1 januari 1998, echter voor bromfietsen, snorfietsen, motorfietsen en driewielige motorrijtuigen (trikes en quads) om een datum eerste toelating vóór 1 januari 2006 ; of
het een herinvoer betreft (het voertuig was eerder in  Nederland geregistreerd); of
het een incompleet voertuig betreft dat voltooid is (zoals chassis-cabine met opbouw); of
het een eerste aanvraag van een eenvoudige aanhangwagen betreft.
 
Als géén van de bovengenoemde situaties op uw voertuig van toepassing is of het betreft een zelfgebouwd voertuig, wordt de toelatingskeuring door de afdeling Productbeoordeling uitgevoerd. Meer informatie daarover per voertuigsoort vindt u in het menu aan de linkerkant van deze pagina.
Wijzigingskeuring
Wanneer bepaalde wijzigingen aan een voertuig zijn aangebracht moet er een keuring plaats vinden. Hierbij moet u denken aan bijvoorbeeld:
wijziging van de motor;
aanpassing aan de stuurinrichting of het remsysteem van een voertuig, bijvoorbeeld voor gebruik door een gehandicapte;
ombouw tot taxi of kampeerwagen.
 
Voor wijzigingen gelden dezelfde eisen als voor de individuele goedkeuring van een voertuig. Meer informatie over wijzigingskeuringen per voertuigsoort vindt u in het menu aan de linkerkant van deze pagina.
Individueel goedkeuringscertificaat IGC
Na de individuele goedkeuring kunt u een Nederlands kentekenbewijs krijgen. Mogelijk wilt u het voertuig niet in Nederland registreren, maar in een andere EU-lidstaat. In dat geval kunt u een individueel goedkeuringscertificaat (IGC) krijgen. Uit dit IGC blijkt aan welke richtlijnen het voertuig voldoet en op welke wijze het voertuig is getoetst. De betreffende EU-lidstaat kan nog aanvullende beoordelingen eisen, afhankelijk van de nationale eisen van die lidstaat.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/