Het is nu 22 sep 2018, 08:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73707 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Berini M23 vraagjes
BerichtGeplaatst: 13 mei 2018, 11:37 
Bromfiets professor

Geregistreerd: 21 jun 2008, 10:00
Berichten: 403
Het werden uiteindelijk deze: https://www.fietsbandonline.nl/buitenba ... 0-507.html - 10 euro per band: 50-507 Impac, blijkbaar het 'B-merk' van Schwalbe. Passen perfect rond de velg. Ben eens benieuwd hoelang ze het uithouden op deze 'bandenvreter'.

Gisteren ook aanvraag tot inschrijving gekregen (België), volgende week nummerplaat aanvragen en dan kan ik beginnen rijden.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Berini M23 vraagjes
BerichtGeplaatst: 13 mei 2018, 21:44 
Bromfiets professor

Geregistreerd: 21 jun 2008, 10:00
Berichten: 403
Op mijn Berini M23 zit een externe Lucia kilometerteller. Spijtig genoeg is de kabel over. De kabel die ik heb is 70cm lang, de Nippel heeft een diameter van ongeveer 14mm en de vierkante kant van de binnenkabel is ongeveer 2,3mm breed. Kan iemand me helpen aan zo een kabel? Of heeft iemand een alternatief van zo een kabel?

Bijlage:
32538542_10155282432971786_2560586831028551680_n.jpg
32538542_10155282432971786_2560586831028551680_n.jpg [ 45.03 KiB | 212 keer bekeken ]


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Berini M23 vraagjes
BerichtGeplaatst: 20 jun 2018, 14:42 
Bromfiets professor

Geregistreerd: 21 jun 2008, 10:00
Berichten: 403
Gisteren het kenteken en verzekeringsbewijs voor de Berini M23 binnen gekregen. Meteen kenteken aan de bromfiets gehangen en klaargemaakt voor eerste echte grondige testrit.

Heel speciale manier van bedienen wel: bij stilstand 2 opties: ofwel de motor laten draaien, maarde rol van de band afhalen ofwel motor stilleggen. Ik opteer voor het van de band halen en vervolgens terug in gang fietsen en de rol op de band laten komen.

Begin ging heel vlot: gemakkelijk naar de 33-35km/u. Halverwege de rit echter haperingen: de bromfiets wilde niet meer sneller dan 20km/u, zelfs met de rol van de band wilde de motor niet meer op toeren komen.

Terug naar huis gesukkeld tegen een slakkengangetje en meteen nagekeken:

- Bougie mooi koffie met melk, dus ontsteking leek me goed
- Carburateur helemaal uit elkaar gehaald en de mogelijke vuiltjes eruit geblazen met de compresseur: naft stroomde mooi door de benzineleiding
- Uitlaat eraf gehaald en nagekeken of deze wel helemaal open en proper was: geen probleem
- Tenslotte ook even naar de contactpunten gekeken en besloten om deze maar even proper te maken.

Bij het openduwen van de contactpunten merkte ik echter op dat de ontstekingsplaat mee bewoog. Door het trillen van de rit blijkbaar de bevestigingsbouten losgetrild. Deze terug goed vastgezet en op weg voor 2de testrit: probleem volledig opgelost.

Brommertje rijdt nu echt ideaal: in zijn top gaat hij naar 38-39km/u, gewone standaardsnelheid zal rond de 35 liggen. Niet teveel lawaai, fijn rijden met dat verende zadel en de voorvering.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73707 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling