Het is nu 17 nov 2017, 20:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 70886
Auteur Bericht
 Berichttitel: vliegwielmoer m21 motor
BerichtGeplaatst: 20 jul 2017, 16:20 
Bromfiets liefhebber

hallo allemaal,
mag ik een simpel probleempje aan jullie voorleggen,
weet iemand de maat en schroefdraadsoort, van de vliegwielmoer, ik heb een los motortje in onderdelen gekocht, maar de vorige eigenaar heeft ooit het vliegwiel vast willen zetten met een normale m8 moer, zodat het eerste deel van de schroefdraad al aardig verprutst is, het is nog te redden, maar dan moet ik wel de juiste maat van de schroefdraad weten, wellicht kan ik dan ook een passend schroefdraad snij ijzer kopen

alvast bedankt voor jullie hulp
bert

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: vliegwielmoer m21 motor
BerichtGeplaatst: 20 jul 2017, 18:19 
Bromfiets sleutelaar

Hallo M13-fan,

IK HEB DE VRAAG VERKEERD GELEZEN, het antwoord gaat over een M13. Ik laat het even staan om correcties voor te zijn.... Overigens geldt het antwoord ook voor de M21, volgens de onderdelencatalogus van januari 1959. de eer toch een beetje gered ;) Ducini

Onder het tabblad "Handleidingen" op deze site (oudebrommers.nl) staat een onderdelencatalogus van het Pluvier M13 motortje. Daarin wordt de vliegwielmoer omschreven als M8 DIN 936. Lijkt dus nog niet zo'n vreemde actie van de vorige eigenaar! Maar DIN 936 beschrijft alleen de lage (platte) bouwvorm van de moer, kennelijk bestaan ze met normale draad (spoed 1,25mm) en fijne draad (spoed 1,0mm) en zelfs met linkse draad! Toch nog mogelijkheden om het te verknoeien...

Succes,

Groet,

Ducini

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 70886

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]