Het is nu 24 nov 2017, 01:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 70952
Auteur Bericht
 Berichttitel: Berini M21
BerichtGeplaatst: 02 okt 2017, 18:02 
Bromfiets liefhebber

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag bij het verhuizen van mijn vader kwam ik een oude Berini tegen in de schuur !
Echter is deze wel in redelijk slechte staat en is in 1987 de schuur in gegaan tot nu zeg maar :o

Ik wil deze heel graag weer maken zoals hij vroeger was, nu heb ik vroeger veel gesleuteld aan brommers maar zo een oldtimer schrikt mij wel een beetje af ik wil niks kapot maken en heb eigenlijk geen idee hoe ik dit moet gaan aanpakken.

Graag zou ik van jullie wat tips willen, het liefst wil ik veel zelf doen.

Ik zal nog even een foto erbij doen om de staat van de Berini te laten zien :oops:

Bijlagen:
image-2017-10-02.jpg
image-2017-10-02.jpg [ 39.56 KiB | 307 keer bekeken ]
Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Berini M21
BerichtGeplaatst: 02 okt 2017, 19:02 
Bromfiets sleutelaar

ziet er echt helemaal niet zo slecht uit! Ik zou deze fijne brommer niet restaureren, maar foto's kunnen natuurlijk veel bedriegen... Op het eerste gezicht: nieuwe bandjes (en wscl binnenbandjes), misschien een nieuw zadel zoeken (zal minder makkelijk zijn vrees ik), zacht borsteltje en doekjes met petroleum/ontvetter (eerst het grove vuil weghalen), en alle leidingen en tankje reinigen. Kabels doorsmeren, kijken of hij vonkt en testen. Als je al wat aan moderne dinegn hebt gesleuteld zal je niet zo veel rare dingen ontmoeten. En anders vraag je het hier maar. Zit hier vol leuke mensen die graag helpen.

succes!

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 okt 2017, 19:59 
Bromfiets liefhebber

Dank je wel voor je reactie !

Ja de bandje zijn goed verteerd ik kan er alleen niet goed op lezen welke maat dat nu precies moet zijn.
Ik ga denk langzamerhand wat onderdelen los maken en goed schoonmaken. Zal alles proberen goed na te lopen na 30 jaar in de schuur te hebben gestaan mag dat geloof ik wel haha.

Ben ook hard op zoek waar ik allerlei spullen als banden zadel jasbeschermers etc vandaan kan halen.

Laatst bijgewerkt door Ferryvk op 03 okt 2017, 17:34, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 okt 2017, 17:31 
Bromfiets liefhebber

Heb buitenbanden gevonden !
Heb vandaag de bougie getest en die vonkt ! En de zuiger in de cilinder klinkt ook goed, de tank leeg gemaakt en daar zat wel behoorlijk wat troebele benzine in en ik denk dat er ook wat roest aan de binnenkant zit.
Ik heb online wel wat gezien over benzine tank reiniger, weet niet wat verstandig is, lees over HG roetsoplosser of Citroenzuur
De tank moet iig wel goed schoon zijn, donderdag ga ik iig de carburateur schoon maken.

Hoop dat jullie nog wat tips hebben ;)

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 okt 2017, 18:27 
Bromfiets liefhebber

Voor je tank gewoon met schoonmaak azijn spoelen,als het kan verwarmen,en je kunt overal bij de brommer shops tank sealer kopen,gewoon de aanwijzigingen op de verpakking volgen.verder alles eens goed in de kruipolie zetten ,los draaien en weer vast zetten.zadeltje kun je bij een kleermaker brengen,die maaken er zo een hoes voor.verder of patina laten of schuuren en scheuren tot alles goed glad is .kun je zelf spuiten ,doen zeg ik ,geeft meeste voldoening,anders wegbrengen naar autospuiterij.
En bij leertouwer in soest kun je nog heel veel onderdeeltje kopen.
Succes met de verbouwing van je brommer .

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 okt 2017, 19:27 
Bromfiets liefhebber

Dank je wel voor je reactie !
Ik ga ermee aan de slag, heb hem nu eerst even schoon gemaakt en ik hoop dit weekend de motor draaiend te krijgen en daarvandaan stukje bij beetje alles goed schoon maken inderdaad en lekker in de olie ;) erg leuk dit! Tijd geleden dat mijn handen weer naar de benzine vet en olie ruiken haha.

Zadel is inderdaad een goede optie om er een hoes om te laten maken !

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 70952

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]