Het is nu 26 jun 2019, 09:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75982 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: M21 verzuipt
BerichtGeplaatst: 10 jan 2019, 15:38 
Bromfiets liefhebber

bromfan schreef:
dit heb ik liggen . Ik ga even meten .
welke komt er uit de carburateur .Ik begrijp dat die te groot zijn ??

Dat zou mooi zijn! De witte komt uit de carburateur, deze is smaller en korter dan de rechter, die heb ik nieuw aangeschaft. Hiervan heb ik de naald ook kunnen verschuiven zonder zichtbare lekkage. Deze ga ik nu eerst nog eens proberen. Wacht dus nog even met opsturen ;)

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jan 2019, 16:26 
Bromfiets Koning

Ik stuur nog niets op moet eerst weten welke je nou moet hebben.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jan 2019, 17:21 
Bromfiets liefhebber

bromfan schreef:
Ik stuur nog niets op moet eerst weten welke je nou moet hebben.

De zwarte is dus te lang: sluit meteen de toevoer af, drijft niet eens.
De witte (met encarwi erop gedrukt) heeft nu een onderste naaldlengte van 9,5 mm. Deze lijkt te hoog te zitten waardoor de verstuiver overloopt of de totale lengte is te kort, waardoor het vlotterniveau te hoog is voordat die bovenin zit.
Welke maat dan wel? Geen idee, kan het nergens vinden. In het werkplaatshandboek staat alleen de onderste naaldlengte van 9,5-10mm :(

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jan 2019, 21:04 
Bromfiets professor

janlo schreef:
bromfan schreef:
Laat eens een foto zien van je vlotter.

Ogenblik, die zit nu in de carburateur aan het blok. Moet een en ander dus even loshalen. volgens het werkplaatshandboek M21 moet de onderste lengte va de vlotternaald tussen de 9,5mm en 10mm zijn, er wordt niets gezegd over de totale lengte. de doorsnede van de vlotter is 22mm, de totale lengte is uit mijn hoofd 42mm. Tenminste dat is de lengte van de vlotter die er in zat toen ik de M21 overnam. De onderste naaldlengte was toen 14 mm, dus veel te lang. Met het verschuiven van de vlotter over de naald dacht ik hem wel te kunnen gebruiken. Alleen weet ik niet of de totale lengte goed is, en dat is toch wel van belang voor wanneer de toevoer afgesloten wordt en hoe hoog het niveau op dat moment in de vlotterkamer is.

Origineel zal er een messing vlotter in thuis horen, die kun je niet verschuiven, naald zit vast gesoldeerd aan het messing tonnetje.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jan 2019, 23:35 
Bromfiets liefhebber

45069 schreef:
janlo schreef:
bromfan schreef:
Laat eens een foto zien van je vlotter.

Ogenblik, die zit nu in de carburateur aan het blok. Moet een en ander dus even loshalen. volgens het werkplaatshandboek M21 moet de onderste lengte va de vlotternaald tussen de 9,5mm en 10mm zijn, er wordt niets gezegd over de totale lengte. de doorsnede van de vlotter is 22mm, de totale lengte is uit mijn hoofd 42mm. Tenminste dat is de lengte van de vlotter die er in zat toen ik de M21 overnam. De onderste naaldlengte was toen 14 mm, dus veel te lang. Met het verschuiven van de vlotter over de naald dacht ik hem wel te kunnen gebruiken. Alleen weet ik niet of de totale lengte goed is, en dat is toch wel van belang voor wanneer de toevoer afgesloten wordt en hoe hoog het niveau op dat moment in de vlotterkamer is.

Origineel zal er een messing vlotter in thuis horen, die kun je niet verschuiven, naald zit vast gesoldeerd aan het messing tonnetje.

OK, is die meteen meer origineel. Weet je ook welke vlotter (naaldlengte, doorsnede, totale lengte)?

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75982 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]