Het is nu 22 jul 2019, 17:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 76266 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: hercules g 3
BerichtGeplaatst: 20 maart 2014, 11:07 
Bromfiets Koning

halo lui ,ik zal eerst vertellen wie ik ben,mijn naam is ton 62 jaren jong woon in rotterdam. ben ressent in het bezit gekomen van een hercules g 3. daar zit een 3 bak sachs blokje onder nu moet het fietssie gerestaureerd worden maar nu het probleem.het blok draaid erg zwaar trapt soms door de weerstand door de koppelingsplaten heen echter met veel moeite douwen in een versnelling wil ze wel lopen.nu zoek ik of een ander goed lopend 3 bak blokje en mijn blok mogelijk inruil of iemand die tegen vergoeding mijn blokje na zou kunnen kijken om dat optimaal te krijgen.zie graag jullie reactie tegemoed.vgr tonsr.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: hercules g 3
BerichtGeplaatst: 20 maart 2014, 15:55 
Bromfiets Koning

Welkom Ton thumbup

Vriendelijke groet ;)

Wietze

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 maart 2014, 14:59 
Bromfiets Koning

dankje wel wietze,ben vandaag is even bezich geweest met de hercules ,heb haar nu is goed bekeken,ze heeft gebruikers sporen ja dat wel maar toch minder ernstig als ik dacht .heb nu ook even wat meer aandacht besteed aan het blokkie dat slipt bij het aantrappen door de koppelingsplaatjes heen .nu heb ik even de stelschroef wat terug gedraaid en is het wel minder.mogelijk plaatjes versleten,hoewel ik de cilinder toch ook redelijk veel compressie vondt hebben dus daar ook maar is naar kijken dan.ze heeft echter gelopen maar dat is 2 jaar geleden zal is beginnen met een nieuw bougietje en verse sap en dan is kijken ze is tenslotte toch nog in rijdbare staat als ik het voor elkaar krijg dan toch ddeze zomer haar maar is lekker uit laten.vgr tonsr.en zal gouw is wat pics maken en plaatsen.oja dat plastiek afdek dekseltje is wel stuk wat op de tank zit.maaaaaaar wel de originele contact sleutel erbij das wel uniek.vgr ton. :P thumbup.
zo vandaag met de opel blits de hercules naar huis gehaald ,,mijn garage zit niet aan huis,,,ze staat nu in de berging,en ben gelijk weer ergens achter gekomen,als de contact sleutel er in zit en naar contact gedraaid is, is er geen vonk en als je de sleutel neutraal zet wel dus eerste foutje en mogelijk ook het niet starten opgelost.en ja ze is in stijl opgehaald he met een opel blits van 68 deze is van mijn cameraad.vgr ton.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 maart 2014, 17:16 
Bromfiets Koning

Gefeliciteerd Ton en mooi dat ze weinig gebruikssporen heeft. Voor wat betreft het Sachs blok zitten er op dit forum genoeg forummers die kennis van zaken hieromtrent hebben. Maar we zien graag eerst even wat foto's. En een plaatje van de Blitz vinden we ook wel leuk hoor thumbup1

Vriendelijke groet ;)

Wietze

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 maart 2014, 21:24 
Bromfiets sleutelaar

Hallo Ton,
Je kan ff kijken op de website: http://www.oldtimerdelen.nl/. Deze zit op de grens Capelle/R'dam. Daar kun je goed terecht voor spullen en advies. Weten heel veel.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 maart 2014, 11:24 
Bromfiets Koning

Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
De koppeling is niet echt het sterkste punt van Sachs,maar wat bedoel je met "zwaar draaien"? Bij het aantrappen van een Sachs zonder kickstarter heb je een decompresseur nodig,plaats eens een foto van het blok?

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 maart 2014, 11:44 
Bromfiets Koning

halo henkp, ik vindt dat de compressie wat hoog is en idd die decompressuer zit er op ,ik kan me nog herinderen van lang geleden dat dat gebruikt werdt om de motor te laten afslaan,maar gebruik bij het starten ,dat weet ik niet meer.als je de decompresseur opent bij het starten dan is er toch geen compressie moet ze dan toch aanslaan.go man ik was 20 toen ik daar mee bezich was ben der nu 62 en ik ben dat allemaal vergeten ,maaaaar nu ik ben uit gewerkt ga ik me daar weer is flink in verdiepen,ga stil in een hoekje zitten me schamen dat ik het niet meer weet.vgr tonsr. :oops: confused1
ps:
jongens ik herinner mij dat je vroeger de oldtimer beurs had in de jaarbeurs het verhikkeltje is die er nog steeds zoja zou ik graag de datum van de eerst volgende weten.vgr ton.

Laatst bijgewerkt door tonsr op 22 maart 2014, 11:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 maart 2014, 11:55 
Bromfiets Koning

Simpel TON
Decompresseur indrukken en halverwege het starten loslaten.

Succes leo thumbup1

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 maart 2014, 11:59 
Bromfiets Koning

ok leo bedankt voor de tip ga dat proberen,logica geen compressie makkelijk draaien gaande beweging .ja simpel.stom he dat je dat vergeet.vgr ton.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 maart 2014, 12:37 
Bromfiets Koning

Mooi dat je weer zo lekker met een brommer bezig bent thumbup

Vehikel is tegenwoordig in de Ijsselhallen in Zwolle. Klik maar eens op onderstaande link

http://www.ijsselhallen.nl/evenementen/ ... len-zwolle

Vriendelijke groet ;)

Wietze

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 76266 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]