Het is nu 19 okt 2018, 13:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73881 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: ILO
BerichtGeplaatst: 11 feb 2018, 12:14 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 22 feb 2009, 20:53
Berichten: 202
Woonplaats: Dalfsen (ov)
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Oké, bedankt voor delen.
Wat is precies de reden dat je een o-ring gebruikt bij de afdichting van de cilinder kop, kan een 'gewone' pakking de hogere druk niet aan?

Gr. Peter.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ILO
BerichtGeplaatst: 15 feb 2018, 23:12 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 06 apr 2009, 21:08
Berichten: 2618
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Een groef met een O-ring, mits goed gemaakt, is gemakkelijk en handig. Je hoeft ook niet per se elke keer een nieuwe te gebruiken.
Bovendien neemt een pakking plaats in tussen kop en cilinder en een O-ring niet.
Maar met een pakking gaat het ook prima natuurlijk!
Groet, Ötzi

_________________
'Oud genoeg om beter te weten, jong genoeg om het nogmaals te doen'


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ILO
BerichtGeplaatst: 16 feb 2018, 23:25 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 06 apr 2009, 21:08
Berichten: 2618
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Vandaag voor het eerst gereden met de nieuwe alu 6 poorts-cilinder op mijn Montesa Impala50.
Het blok loopt nog erg stroef en rauw, moet na volledige revisie echt ingereden worden. Hij trekt geweldig en wil ook wel in de toeren.
Maar ik moet erg voorzichtig zijn! Een vastloper wil ik ten alle prijze vermijden.
Hij pakt erg goed op na overschakelen, dus dat zit wel goed met het koppel. Stationair lopen is er (nog?) niet bij!
Ben nog wat aan het experimenteren met de carburateur-afstelling (Dellorto UA17S), er zit nu een sproeier 86 in, naald op z'n hoogst.
Groet, Ötzi

_________________
'Oud genoeg om beter te weten, jong genoeg om het nogmaals te doen'


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ILO
BerichtGeplaatst: 17 feb 2018, 01:07 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 22 feb 2009, 20:53
Berichten: 202
Woonplaats: Dalfsen (ov)
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Ben benieuwd hoe dit blokje na de inrij periode gaat lopen, altijd ook een wens van mij geweest om een lekker snel JLO blok te hebben..


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ILO
BerichtGeplaatst: 17 feb 2018, 21:59 
Bromfiets sleutelaar

Geregistreerd: 22 jul 2009, 12:15
Berichten: 39
otzi : dat stroef en rauw lopen komt wel goed na een 500km ;).
Dat is het enige nadeel van een nicasil-wand, een beetje rauwig klinken.
In principe is 1 tankje op "gevoel" inrijden voldoende voor een nicasil-wand.
Dat blijft wel een beetje, een hard-chroom of gewone gietijzeren cijlinder die lopen wel iets mooier.
Ik ben tot nog toe zeer tevreden over de geleverde nicasil-wand van Powerseal te Nuenen.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ILO
BerichtGeplaatst: 18 feb 2018, 12:36 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 30 aug 2010, 11:27
Berichten: 1196
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Jij heb toch geen harde Verchroomde veer/ren gebruikt op de Nicasielwand ? Dat geeft een rauw geluid
en zal gaan invreten en schrapen op elkaar.
Heb dit ook mee gemaakt.
Jan de HMWman.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ILO
BerichtGeplaatst: 03 maart 2018, 18:05 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 06 apr 2009, 21:08
Berichten: 2618
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Het Montesa-blok is terug geweest naar de specialist. Het bleek dat het lager achter de koppeling 'opgevreten' werd. Hij heeft 1,5mm van het koppl.huis afgedraaid er smeergroeven in gemaakt en met een aanloopring zal het nu in orde moeten zijn. Het deksel van de koppeling bleek trouwens ook iets geraakt te worden door een deukje. Dat samen maakte de rare geluiden. Goed dat het nu in orde is.
Nu kan ik het super-snelle blok eens serieus gaan testen.
Groeten van Ötzi


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
'Oud genoeg om beter te weten, jong genoeg om het nogmaals te doen'


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ILO
BerichtGeplaatst: 03 maart 2018, 20:58 
Bromfiets sleutelaar

Geregistreerd: 22 jul 2009, 12:15
Berichten: 39
@Jan: nee geen hard-verchroomde zuigerveren gemonteerd de "gewone" zuigerveren.
In een nicasil-wand mag je alle soorten zuigerveren monteren, als met hard-verchroomde zuigerveren je nicasil-wand invreet is de kwaliteit toch niet goed lijkt me :!:.
Men raad zelfs hard-verchroomde zuigerveren aan in een nicasil-wand omdat die slijtvaster en duurzamer zijn dan de gewone zuigerveren.
Ik wil maar zeggen dat een hard-verchroomde cilinder "lichter en mooier" klinkt in de knalpot dan een cilinder met nicasil-wand.
Is mijn ervaring in ieder geval.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ILO
BerichtGeplaatst: 03 maart 2018, 21:46 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 30 aug 2010, 11:27
Berichten: 1196
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Ötzi schreef:
Het Montesa-blok is terug geweest naar de specialist. Het bleek dat het lager achter de koppeling 'opgevreten' werd. Hij heeft 1,5mm van het koppl.huis afgedraaid er smeergroeven in gemaakt en met een aanloopring zal het nu in orde moeten zijn. Het deksel van de koppeling bleek trouwens ook iets geraakt te worden door een deukje. Dat samen maakte de rare geluiden. Goed dat het nu in orde is.
Nu kan ik het super-snelle blok eens serieus gaan testen.
Groeten van Ötzi


Halo O’tzi heb jij er toevallig 5 kopp:platen in zitten ? ivm met het grote vermogen ?
Dan komt de drukplaat tegen het kopp: deksel aan tijdens het ontkoppelen of inknijpen.
Het achterste lager gaat stuk als de Kopp:hefboom te strak is afgesteld a/d stelschroef.
Hier kan een radiaal lager niet tegen. Die moet vrij rond draaien zonder weerstand !!

Jan de HMWman heeft dit eerder gemerkt bij JLO blokken. Bij Puch gaat dit druklagertje zingen bij te strak afgestelde kopp: handel.

SUC 6 & fijne Vacantie.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ILO
BerichtGeplaatst: 06 apr 2018, 22:27 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 06 apr 2009, 21:08
Berichten: 2618
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Nee, de koppeling is nog origineel. Ik heb er super dunne olie in. Nog eens even afwachten of hij slipneigingen gaat vertonen.
Wat is het verschil tussen een hardverchroomde cilinderwand en een nicasil cilinderwand?
Groet, Ötzi

_________________
'Oud genoeg om beter te weten, jong genoeg om het nogmaals te doen'


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73881 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling