Het is nu 28 jun 2017, 13:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 69813
Auteur Bericht
 Berichttitel: opvoerkit saxonette
BerichtGeplaatst: 24 apr 2017, 17:58 
Bromfiets liefhebber

Hallo ik heb op een website nieuwe cilinder, zuiger en carburateur gezien goed voor zo,n 3-5 pk voor een sachs saxonette
iemand hier goede ervaring mee of is dit bagger en kan ik beter mijn originele uitfrezen of dergelijke?
mvrgr rick

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: opvoerkit saxonette
BerichtGeplaatst: 24 apr 2017, 19:36 
Bromfiets Koning

Meestal bagger. China kwaliteit en dat merk je snel genoeg. Er gaat niets boven de originele kwaliteit van sachs en bing.

Gr
Marco

P.s. Saxonette opvoeren, grotere membramen erin, iets grotere carburateur, soms volstaat een grotere spoeier al vooral een uitlaat zonder restrictiepijp is het meest effectief.

1-Takt voldoet niet, 2-Takt is meer dan toereikend en 4-Takten zijn er 2 teveel

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 apr 2017, 21:41 
Bromfiets liefhebber

wat is de ristrictie pijp? Is dat dat binnenwerkje van zo,n 10 cm lang dat bestaat uit 2 pijpjes vastgemaakt aan 2 ronde plaatjes die zit aan de achterzijde vd uitlaat als je het achterkapje verwijderd?

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 apr 2017, 21:02 
Bromfiets sleutelaar

Op een 2 versnellingsblok een grote cilinder gooien heeft weinig nut. Je hebt minimaal 3 of 4 versnellingen nodig om hem op toeren te houden. Heb zelf ook een Batavus met sachs 2v blok en die is laag in de toeren erg sterk. dus misschien dat je beter de tandwiel verhouding kunt aanpassen. En ook de uitlaat en ontsteking aanpassen kan wonderen doen

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 apr 2017, 07:56 
Bromfiets liefhebber

ok dacht ik ook eigelijk al dat een grote cilinder weinig uithaalt ik ga hiermee aan de gang

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 apr 2017, 21:08 
Bromfiets Koning

Hoi,

Dat restrictiepijpje zit in dat deel van de uitlaat waar de je bocht in de demper schuift. Er zit een soort van huls welke nog 10 tot 15 cm doorloopt in de demper. Doordat de bocht daardoor langer wordt, onderdrukt dat het topvermogen van de motor. Dit was de methode van veel nederlandse merken om de topsnelhed tot 40kmh te beperken.

Doorhet pijpje in te zagen en uit te buige (spreiden), is de vermogensremmende werking van de demper weg en komt het blokje beter in toeren. Dat brengt meestal de gewenste vermogenswinst voor 50kmh. Afhankelijk van de carburateur, kan een andere gasnaalsstand of sproeier nodig zijn.

Mvg
Marco

1-Takt voldoet niet, 2-Takt is meer dan toereikend en 4-Takten zijn er 2 teveel

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 mei 2017, 15:11 
Bromfiets liefhebber

Ik heb een reserve saxonette blok liggen wat ik graag wil gebruiken wat op te voeren. Handigste lijkt me dan om een andere cilinder te monteren, hierboven werd gezegd dat de imitatie niet zo best is en heb wel vaker gelezen dat je op zoek moet gaan naar een 'politie cilinder'. Die laatste is wat schaarser aan het worden en gaan vaak voor grote bedragen weg (zeker als de kosten van een andere carb. uitlaat etc er nog bij komt).

Zijn deze imitatie setjes echt zo slecht? of kun je er met recreatief gebruik en korte afstanden goed mee rijden?
Het gaat mij er niet om constant 60-70 te rijden maar om af en toe eens door te trekken.

voorbeeldje van een setje:
http://www.rnmotor.eu/sachs-tuning-kits ... -gear.html

Ik ben benieuwd naar jullie mening

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 69813

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]