Bedoel je onderstaande transfer Remco? Lijkt me wel toe dat die op de tank van de transportbrommer zit. Ik heb echter de indruk dat die op de bakbrommer sierlijker is en meer gelijkend op het nog wat oudere type transfer. Ik moet zeggen dat ik het heel moeilijk kan onderscheiden met mijn helaas kleurenblinde ogen.
Daarmee kom ik meteen op de andere vraag. Ik heb wel aardig wat afbeeldingen van bakfietsen, bakbrommers en motorcarriers van het merk Batavus.

Maar zoals zo vaak staat er dan maar één kant op de afbeelding. Ik heb dus helaas geen afbeelding van de andere kant. Dat was dan ook gemakkelijker geweest om te bekijken welke kettingkast er werkelijk op hoort te zitten. Maar ik denk dat die wel overeenkomt met die op de transportbrommer.
Zelf heb ik geen bak- fiets / brommer / carrier. Ik ben er een keer op uit geweest maar toen ik zag hoeveel ruimte zo'n voertuig in mijn schuurtje zou gaan innemen heb ik het maar over laten gaan. Ik heb een collega de tip gegeven en die heeft hem wel gekocht en helemaal opgeknapt. Maar ja zijn broer heeft zelf een loods waar veel spullen kunnen staan en bovendien kan hij ook wel eens in hun garagebox staan als hij hem bij huis wil hebben. Ik zet wel even een plaatje van zijn bakbrommer hierbij.
Vriendelijke groet
Wietze