Het is nu 20 jun 2019, 18:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75985
Auteur Bericht
 Berichttitel: puch ds50v is gekeurd
BerichtGeplaatst: 04 aug 2015, 10:06 
Bromfiets sleutelaar

2 weken geleden is mijn Puch ds50v goedgekeurd en heeft hij een kenteken gekregen. de brommer/scooter komt oorspronkelijk uit Oostenrijk en heeft een zeer snel en vooral sterk ( 60 cc ) motorblok eronder deze hoort overigens niet bij dit type maar is van een ds60 R ( zeldzaam ), dus het was wel spannend of dit problemen zou opleveren bij de keuring. maar ik heb de gok genomen en het blok er gewoon onder laten zitten, wel is er natuurlijk een ring in de carburator gemaakt zodat het gas niet geheel open kon ;) en zodoende reed hij netjes rond de 45 km per uur 001_tt2 in plaats van ik schat rond de 70 km ( teller gaat tot 60 ). de scooter heb ik door een bromfietszaak hier in Schoonhoven laten voor keuren en heb hun ook de opdracht gegeven om hem in Waddinxveen bij het rdw te laten keuren. zodoende hoefde ik zelf geen dag vrij te nemen en hoefde ik ook niet moeilijk te doen met vervoeren e.d. eenmaal in Waddinxveen is hij door een oudere man gekeurd die er verstand van had zegde hij zelf. om een lang verhaal kort te maken het is vastgesteld dat het een 49 cc motor is en bouwjaar 1969. nu zijn ze gemaakt tussen 1958 en 1965 dus wat blijkt ze gokken zomaar wat. ook is hij op de rollerbank geweest en is er mee gereden. verder had ik ook totaal geen documentatie erbij o.i.d. dus kan ik achteraf zeggen dat het allemaal wel meevalt. maar ik ben blij dat ik nu gewoon legaal lekker kan rijden met deze geweldige Scooter.

dit was mijn RDW ervaring ik hoop dat jullie mede liefhebbers hier wat aan hebben.

M.V.G. Melvin ( gesselpuch )

Bijlagen:
1388939615NIMG_1344 (2).jpg
1388939615NIMG_1344 (2).jpg [ 36.41 KiB | 1983 keer bekeken ]
Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: puch ds50v is gekeurd
BerichtGeplaatst: 04 aug 2015, 19:19 
Bromfiets professor

Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Hoi Melvin,

Afgelopen zondag hebben wij hem bij toeval in Oudewater LIVE kunnen aanschouwen, en hij ziet er zeker goed uit.
Wij waren met dat Kreidler/ Zundapp groepje dat daar aan de lucht pauze zat en hebben nog even met je over die prachtige puch staan praten voor je wegging .
Je hebt ons nog een prachtige tip aan de hand gedaan om via dat smalle paadje naar Linschoten te rijden en dat was zeer de moeite waard thumbup

Nog veel toer plezier met je Puch

Groeten Wim.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: puch ds50v is gekeurd
BerichtGeplaatst: 06 aug 2015, 08:58 
Bromfiets sleutelaar

Hallo Wim

bedankt voor uw leuke reactie, en ja dat is een heel mooi stukje om te rijden door Linschoten en wat was het een heerlijke dag om te rijden.

Groet Melvin

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75985

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]