Het is nu 22 okt 2018, 16:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73906 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Germaan I sport 1957.
BerichtGeplaatst: 12 maart 2010, 21:14 
Moderator

Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
roeland schreef:

Ook heb ik het gereedschapsbakje gemaakt van papier. morgen even een soort van mal maken van hout zo dat ik het metaal er om heen kan kloppen.

Zijn er al vorderingen Roeland?

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 maart 2010, 21:44 
nee nog niet, ben nu eigelijk wat drukker met de Gilera die moet in juni klaar zijn want dan gaan we naar Italie een rit rijden, bij een italiaanse club.

Als ik het bakje geklopt heb of een ''poging tot'' heb gedaan dan plaats ik hier foto's,

Share on Facebook

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 jan 2011, 13:14 
Inmiddels is de restauratie begonnen want ik heb de germaan Isport compleet, doormiddel van de fabrieks foto;s en de folder kon ik zien welke goede onderdelen ik nodig was.
Het was eigelijk mooier geweest om deze bromfiets orgineel te laten om dat hij zo super zeldzaam is, (we hebben nog steeds geen 2e gevonden.) maar om dat de onderdelen die ik erbij moest zoeken ook nog niet in de goede kleur te vinden waren, heb ik toch besloten om hem te restaureren.
Het is de bedoeling om hem echt weer zo orgineel mogelijk te maken , zo laat ik bv ook de velgen verchromen om maar een voorbeeld te noemen, deze zijn nog best te redden en zo krijg ik dan niet dat ''nieuwe'' model velg in een jaren 50 bromfiets.

@Remco, die Flandria waar je een folder van liet zien, die heeft veel de zelfde onderdelen alleen dan net anders gemonteerd, zie bv het gereedschapbakje en het voorspatbord. ook dit model ken ik alleen van deze folder.

Binnenkort zullen er denk ik wel vordering komen dus ik zal jullie op de hoogte houden.

Share on Facebook

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 jan 2011, 18:58 
Inmiddels alles pas gemaakt en gedemonteerd. Alles gesorteerd, voor de verchromer en wat verzinkt moet worden.

Tot nu toe zie ik verders geen problemen behalve die rubbers die om de binnen en buitenpoten van de voorvork zitten.
voor de foto zie deze link: http://link.marktplaats.nl/415413024

als er binnen vorderingen en foto;s zijn zal ik gaan beginnen met een restauratie verslag.

Share on Facebook

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 jan 2011, 21:04 
Bromfiets Koning

Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
lijkt ook erg op rubbers/plastics die op vroege puch maxi's zaten of zijn die toch anders?

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 jan 2011, 22:23 
Bromfiets professor

heel goed gezien Remco, wij gebruiken voor de cyrus ook altijd de rubbers van een puch maxi, de originele zijn niet meer te vinden

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jan 2011, 12:50 
Oke dan valt dat toch weer mee, Bedankt!

Share on Facebook

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 maart 2011, 18:40 
Bromfiets sleutelaar

P.Baeten hij is al mooi en word vast heel mooi
Als de keting kast het zelfde is als van mijn olympia hoef je geen mal te maaken die heb ik nog
Veel sukses

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 maart 2011, 17:21 
Moderator

roeland schreef:
Inmiddels is de restauratie begonnen want ik heb de germaan Isport compleet, doormiddel van de fabrieks foto;s en de folder kon ik zien welke goede onderdelen ik nodig was.
Het was eigelijk mooier geweest om deze bromfiets orgineel te laten om dat hij zo super zeldzaam is, (we hebben nog steeds geen 2e gevonden.) maar om dat de onderdelen die ik erbij moest zoeken ook nog niet in de goede kleur te vinden waren, heb ik toch besloten om hem te restaureren.
Het is de bedoeling om hem echt weer zo orgineel mogelijk te maken , zo laat ik bv ook de velgen verchromen om maar een voorbeeld te noemen, deze zijn nog best te redden en zo krijg ik dan niet dat ''nieuwe'' model velg in een jaren 50 bromfiets.

@Remco, die Flandria waar je een folder van liet zien, die heeft veel de zelfde onderdelen alleen dan net anders gemonteerd, zie bv het gereedschapbakje en het voorspatbord. ook dit model ken ik alleen van deze folder.

Binnenkort zullen er denk ik wel vordering komen dus ik zal jullie op de hoogte houden.

Roeland,

Wanneer mogen we het begin van het verslag verwachten?? We zijn natuurlijk reuze nieuwsgierig zul je begrijpen.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 maart 2011, 21:05 
Binnen kort Andre, inmiddels is alles er weer van de straler, ben nu bezig met plamuren en schuren.
Afgelopen week heb ik mn opa aan het werk gezet met het sachs blokje, hij mag deze reviseren.

Ook heb ik het koplamp randje gevonden die ook op de fabrieks tekeningen zit, nu nog het koplamphuis.

Peter, leuk dat je op het forum zit! ik heb inmiddels al een kettingkast. Misschien is het leuk dat je wat foto;s van je germaan en je batavus op het forum plaatst?

Share on Facebook

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 73906 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]