Het is nu 24 jun 2019, 21:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75976 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Eijsink Sport
BerichtGeplaatst: 09 dec 2013, 21:59 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 06 apr 2009, 21:08
Berichten: 2990
Woonplaats: Lommel B.
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Wie kan er iets, maar liever veel, vertellen over deze prachtige motor/brommer?
Ik begrijp niet hoe de vering werkt i.v.m. de aansluiting van de carburateur op het luchtfilterkastje, of veert de hele luchtfilterkast vrolijk mee?
Met groet, Supersport


Bijlagen:
Eysink-SportZweiradUnion5v..jpg
Eysink-SportZweiradUnion5v..jpg [ 204.03 KiB | 4921 keer bekeken ]

_________________
'If you cannot do great things, do small things in a great way!'
Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Eijsink Sport
BerichtGeplaatst: 09 dec 2013, 22:10 
Bromfiets Koning
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 feb 2010, 23:31
Berichten: 903
Woonplaats: VILLA MOESPOT
Een harmonica-rubber, vermoed ik. Maar.... is dat tussen frame en motorophanging een extra schokbreker :?: 001_wub

Gr Leo

_________________
Tweetact olie: Heilige lucht !!


Laatst bijgewerkt door brehal op 09 dec 2013, 23:48, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Eijsink Sport
BerichtGeplaatst: 09 dec 2013, 23:44 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 16 nov 2010, 00:10
Berichten: 192
Mooi brommertje, ik vermoed ook dat er een harmonica rubber gebruikt is. De harmonica rubbers worden door div.merken ook bij voorvorken gebruikt.

groet Richard


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Eijsink Sport
BerichtGeplaatst: 10 dec 2013, 09:12 
Bromfiets specialist

Geregistreerd: 09 aug 2010, 21:24
Berichten: 301
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Het harmonicarubber tussen carburateur en luchtfilterkast is correct. Het was toendestijds een 50 c.c licht motorfietsje afgeleid van de Super Sprint bromfiets uitvoering,bij de bromfiets was het luchtfilterkastje het gereedschapskastje.Het motorblokje is van Zweirad Union 5versn. voetschakeling.Tussen motor en balhoofd is inderdaad een schokdemper wat de de rijeigenschappen bijzonder ten goede komt.De benzinetank werd betrokken bij de italiaanse Aermacchi fabrieken, er zijn er in die jaren 1968-1969 niet veel van gemaakt,wat hem nu zo uniek maakt. m. vr. gr. Frans BRANDT.


Bijlagen:
1386661086Nnat_veteranen_treffen_003.JPG
1386661086Nnat_veteranen_treffen_003.JPG [ 105.48 KiB | 4891 keer bekeken ]
Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Eijsink Sport
BerichtGeplaatst: 10 dec 2013, 09:25 
Bromfiets specialist

Geregistreerd: 09 aug 2010, 21:24
Berichten: 301
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Deze stond op een tentoonstelling in zijn geboorte plaats (soest).


Bijlagen:
1386663645Neysink05022012_001.JPG
1386663645Neysink05022012_001.JPG [ 93.65 KiB | 4889 keer bekeken ]
Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Eijsink Sport
BerichtGeplaatst: 10 dec 2013, 22:56 
Bromfiets professor

Geregistreerd: 04 jan 2008, 15:55
Berichten: 444
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Hier een voorbeeld van het model wat ikzelf in 1966 tot 1972 nieuw heb gereden. Echter was die van mij voorzien van een geforceerd gekoeld Zweirad Union blok. De telescoopveer die naar het blok loopt had te maken met de swingas die aan de achterbrug zat en de stabiliteit van het blok in de bochten kon opvangen. Versnellingen waren 3 handgeschakeld.
Al je er op reed dan was het wel wennen maar ook een hele prettige ervaring vond ikzelf en net als Frans Brandt ook aangaf kwam dit de rijeigenschappen zeer ten goede.
Het model wat getoond wordt door de topic starter is waarschijnlijk een aangepaste race uitvoering gezien ook de uitlaat die uit een pijp bestaat .

PS. Het was een trekkende veer .

Groeten Wim.


Bijlagen:
EYSINK%20RECORD.jpg
EYSINK%20RECORD.jpg [ 67.35 KiB | 4849 keer bekeken ]

_________________
Het is makkelijk als je handig bent, maar soms is het handiger als je makkelijk bent.
Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Eijsink Sport
BerichtGeplaatst: 11 dec 2013, 00:31 
Bromfiets specialist

Geregistreerd: 09 aug 2010, 21:24
Berichten: 301
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Hoi WIM de EYSINK sport is echt een orgineel 50 c.c motorfietsje zoals ze toen uit de fabriek kwamen, ik heb n.l. 2 weken stage gelopen in de fabriek in SOEST . De schokdemper is geen trekveer maar een met olie gevulde demper.ze hadden op de fabriek een opengewerkt exemplaar die ze toonde aan de dealers als ze in het najaar de nieuwe modellen voor het volgende jaar showden, dat gebeurde o.a in de toonzalen van het dierenpark in Amersfoort. dan werden de dealers uitgenodigd om de nieuwe modellen te komen zien, en tevens te bestellen (met extra winterkorting) zodat de fabriek in de wintermaanden (waar het altijd stil was met de verkoop van nieuwe bromfietsen) toch kon blijven produceren. m.vr. gr. Frans BRANDT.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Eijsink Sport
BerichtGeplaatst: 11 dec 2013, 11:35 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 06 apr 2009, 21:08
Berichten: 2990
Woonplaats: Lommel B.
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Wat o.m. opvalt is dat bij beide fietsen die Frans toont de ophanging van de demper versterkt/verbeterd is. De tweede heeft er zelfs een echte Koni op zitten!
Is het juist als ik zeg dat het frame van de Record hetzelfde is als van de Sport?
Hoeveel van die Sport's zijn er gemaakt en hoeveel zouden er in NL nog zijn?
'Super Sprint' is dat ook een Record-model? Heeft iemand een foto?
Met groet, Supersport

_________________
'If you cannot do great things, do small things in a great way!'


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Eijsink Sport
BerichtGeplaatst: 11 dec 2013, 14:01 
Bromfiets specialist

Geregistreerd: 09 aug 2010, 21:24
Berichten: 301
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Hierbij een paar foto,s van de show in de toonzaal van het hotel restaurant bij dierenpark Amersfoort, ik heb de afbeeldingen gescant uit het blad Bromfiets van 15 dec. 1962. gr. Frans Brandt.


Bijlagen:
1386766271NIMG_0002.jpg
1386766271NIMG_0002.jpg [ 97.34 KiB | 4814 keer bekeken ]
1386766308NIMG_0003.jpg
1386766308NIMG_0003.jpg [ 86.39 KiB | 4814 keer bekeken ]
Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Eijsink Sport
BerichtGeplaatst: 11 dec 2013, 15:15 
Bromfiets specialist

Geregistreerd: 09 aug 2010, 21:24
Berichten: 301
Extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
De frame,s van de Rekord ,de Kampioen,de Supersprint en de Jubileum en het 50 c.c. motofietsje waren allemaal hetzefde vanaf 1960 tot het laatst,wat betreft de tweede foto van het motofietsje ik heb hem met eigen ogen gezien, vermoed ik dat dat hij als bromfiets geboren is en dat hij later is omgebouwd naar motorfiets er zat n.l. wel een motorfiets kenteken op maar die Koni schokbreker is absoluut niet orgineel .Ik heb even gebelt naar een oud medewerker (hij was monteur op de garantie afdeling) of hij nog weet hoeveel motorfietsjes er gemaakt zijn maar hij was niet thuis ,probeer het vanavond nogmaals word vervolgd . Gr. Frans Brandt


Bijlagen:
1386769235Neysink_super_sprint_001.JPG
1386769235Neysink_super_sprint_001.JPG [ 56.52 KiB | 4812 keer bekeken ]
Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75976 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling