Dag Jan,
De uitlaat van de M21 is vaak gewijzigd, maar ik weet niet of dat ook geldt voor de diameter van de bocht. Een expansiepijp zal ook niet echt helpen, denk ik
Alleen al van de "korte" uitlaat zijn er tussen 1954 en 1959 zes versies geweest, ik noem ze hier even V1...V6.
V1: Demperhuis 183 mm lang, Eindpijp 63 mm lang, Schroefdraadlengte 24 mm. Om te zorgen dat je de binnendemper aan het einde niet andersom kon monteren werd bij V2 het huis langer en de eindbuis korter gemaakt
V2: Demperhuis 220 mm lang, Eindpijp 32 mm lang, Schroefdraadlengte 47 mm.
Hierna kwamen de "afgestelde" motorblokken, eerst met kleinere carburateur (A3 i.p.v. A2), niet veel later met Speed-O-Matic en A6.
V3: Demperhuis nog steeds 220 mm lang, gaatjes in het verlengde van de uitlaatbocht (binnen het demperhuis) verder naar voren, daarachter drie "vaste" ronde schotjes met gaatjes.
V4: Beetje vreemde uitvoering met het binnenwerk (schot met buisje en bol demperstukje) en de eindpijp (uitstroomopening naar achter i.p.v. opzij) van de M23, ophanging aan twee losse stripjes;
V5: als V3, maar met wederom veranderde bevestiging (de twee stripje vervangen door één lang exemplaar en twee afstandsbusjes.
V6: Demperhuis 250 mm lang, Eindkap 32 mm lang, veel gaatjes in het verlengde van de uitlaatbocht (binnen het hele demperhuis), glaswol absorbtie-element ter vulling van het demperhuis. Speed-O-Matic ?
Weet je nu welke je zoekt, Jan

Groet,
Ducini