Het is nu 25 apr 2019, 17:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75502
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ontstekingspoel M13
BerichtGeplaatst: 30 dec 2018, 14:51 
Bromfiets liefhebber

Beste Berini liefhebbers,

ik heb een vraag over de ontstekingspoel van mijn Eitje met Bosch ontsteking.
weten jullie misschien of de ontstekingspoel/vonkspoel van Zundapp/Kreidler/PuchMaxi op mijn Eitje te plaatsen is?
De steek van de bevestiging"'s gaten is 54mm en dat is de zelfde afstand als bij de Bosch spoel die er nu op zit!

Groeten Simon Maasland

Laatst bijgewerkt door Maas70 op 06 maart 2019, 09:32, in totaal 2 keer bewerkt.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ontstekingspoel M13
BerichtGeplaatst: 01 feb 2019, 21:28 
Bromfiets liefhebber

Hallo Simon, heb je al een spoel gevonden?, Ik heb nog een nieuwe originele Bosch spoel voor Gazelle/Berini, ik zou kunnen kijken of deze past.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 feb 2019, 22:18 
Bromfiets liefhebber

Hallo Johnnie,geweldig dat je reageer op mijn vraag voor een Boch Ontstekingsspoel
De spoel die je heb heeft die steek van 54mm de spoel is 30mm rond en 43mm breed ..
Ik heb zelf een spoel gevonden die ook gebruikt word in een Puch maxi en ook geschikt is voor zundapp en kreidler ! De afmetingen zijn gelijk aan de oude Bosch spoel .
Als ik de spoel heb gemonteerd op mijn M13 en getest zal ik mijn bevindingen op het forum zetten.
Wat ik niet snap waarom er niet eerder gereageerd werd op dit onderwerp , omdat de Onstekingsspoel wel vaker defect gaat lijkt mij en hoe lossen andere sleutelaars dat dan op? Ik kon ook nergens een nieuwe of oude Onstekingsspoel voor de m13 vinden . Wel zijn er bedrijfjes die ze opnieuw kunnen wikkelen .

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 maart 2019, 09:32 
Bromfiets liefhebber

Ik ben benieuwd of het werkt, ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn Berini.
Heb nu een kapotte " Wico-Pacy Bantamag " spoel liggen die ik waarschijnlijk volgende week opnieuw laat wikkelen. Toevallig heb ik een oude bosch ontsteking liggen van een Berini M13. Zou het super vinden als er dus gewoon een andere spoel ( nieuwere ) op past ( net zo'n ene die op de Puch of Kreidlers past) . Want ik kan ook nergens meer onderdelen vinden, en als je iets vind is het vaak zeer gedateerd.

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 maart 2019, 10:54 
Bromfiets liefhebber

Voor ontstekingsspoel M13 met Wico Bantamag ontsteking: kijk eens op de volgende site:
http://www.villiersparts.co.uk/wip.html

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 maart 2019, 16:18 
Bromfiets liefhebber

Beste jgKortes , bedank voor je bericht ! is voor Wico ontsteking een mooie site!
Ik ben zelf met een Bosch ontsteking bezig , en de spoel van een Puch maxi past er perfect op en geeft ook een vonk ! Of die vonk ook sterk genoeg is om het eitje te laten starten weet ik nog niet ,maar als ik tijd heb en zin ga ik het deze zomer eens uit proberen .
Heb ook nog een Wico ontsteking liggen dus die kan ik ook nog gaan uittesten !
Nog bedank voor je bericht .
Gr Simon

Share on Facebook
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75502

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]