Het is nu 27 maart 2019, 00:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75252 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: M21 verzuipt
BerichtGeplaatst: 05 jan 2019, 19:40 
Bromfiets liefhebber

Geregistreerd: 10 jan 2018, 16:00
Berichten: 20
Mijn (onlangs gekochte) m21 (1955, bolle tank, geen speed-o-matic) heeft last van te veel benzinetoevoer: hij verzuipt. Ik heb al een kleinere sproeier geprobeerd, nr. 50 i.p.v. de voorgeschreven 52-54. Dit helpt wel wat (de bougie is minder vet) maar niet genoeg, en ik durf niet lager te gaan.
Nu vermoed ik dat de vlotter wellicht de boosdoener is. Volgens de specificaties mag de onderste naaldlengte 10,1-11,1 mm zijn. De in de carburateur aanwezige vlotter heeft een onderste naaldlengte van 13,8mm. Nu heb ik (via internet) een nieuwe gekocht, helaas nu met naaldlengte van 6,2 mm :( .
Nu de vraag: ik neem aan dat de lengte van de onderste naald van belang is voor de hoeveelheid benzine die in de vlotterkamer aanwezig kan zijn voordat de toevoer wordt afgesloten. Het lijkt mij dat er een evenwicht moet zijn tussen aanvoer en afvoer van benzine. Kan ik een te korte naaldlengte op de een of andere manier met de sproeier compenseren?


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: M21 verzuipt
BerichtGeplaatst: 06 jan 2019, 12:24 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 14 aug 2018, 16:54
Berichten: 110
Volgens mij werkt het andersom. de bovenpunt van de naald sluit de toevoer af als er voldoende benzine in de vlotterkamer aanwezig is (vlotter drijft omhoog), als het zo zou zijn wat jij zegt ben je geen vlotter nodig.

Misschien zit je naald wel los in de vlotter, iets omhoog zetten.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: M21 verzuipt
BerichtGeplaatst: 07 jan 2019, 14:32 
Bromfiets liefhebber

Geregistreerd: 10 jan 2018, 16:00
Berichten: 20
Albert55 schreef:
Volgens mij werkt het andersom. de bovenpunt van de naald sluit de toevoer af als er voldoende benzine in de vlotterkamer aanwezig is (vlotter drijft omhoog), als het zo zou zijn wat jij zegt ben je geen vlotter nodig.

Misschien zit je naald wel los in de vlotter, iets omhoog zetten.


Wat ik bedoel is: ik denk dat het onderste deel van de vlotternaald te lang is, de 'dobber' drijft dan te hoog en voordat de vlotter de toevoer kan afsluiten loopt de benzine over uit de mengbuis. Ondertussen de naald iets teruggeduwd, kijken wat die nu doet. Nu nog iets verzinnen om de luchtlek via de aanzuigbuis weg te werken. Er zit ee minuscuul lekje tussen de knelling van de carburateur en de aanzuigbuis. Iemand suggesties?


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: M21 verzuipt
BerichtGeplaatst: 07 jan 2019, 15:20 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 11 aug 2014, 13:04
Berichten: 918
Beetje vloeibare pakking tussen doen en even kijken wat hij dan doet.

Gr BRomfan


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: M21 verzuipt
BerichtGeplaatst: 07 jan 2019, 17:36 
Bromfiets liefhebber

Geregistreerd: 01 dec 2015, 17:38
Berichten: 29
Vloeibare pakking die brandstofbestendig is,is een lastg verhaal.
Ik doe bij twijfel bij zo,n carburateuraansluiting een klein filmpje 2 kompontenlijm in de carburateur en voordat ik hem vastzet, draai ik de carburateur een beetje heen en weer.

Paul


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: M21 verzuipt
BerichtGeplaatst: 07 jan 2019, 18:52 
Bromfiets Koning

Geregistreerd: 11 aug 2014, 13:04
Berichten: 918
Ik zeg ook niet dat het voor altijd is Maar om even te proberen
dan weet hij in ieder geval of het daar aan lig.Snap je.

Gr Bromfan


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: M21 verzuipt
BerichtGeplaatst: 07 jan 2019, 20:28 
Bromfiets kenner

Geregistreerd: 14 aug 2018, 16:54
Berichten: 110
Loctite kan ook.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: M21 verzuipt
BerichtGeplaatst: 07 jan 2019, 20:50 
Bromfiets liefhebber

Geregistreerd: 10 jan 2018, 16:00
Berichten: 20
paulmz schreef:
Vloeibare pakking die brandstofbestendig is,is een lastg verhaal.
Ik doe bij twijfel bij zo,n carburateuraansluiting een klein filmpje 2 kompontenlijm in de carburateur en voordat ik hem vastzet, draai ik de carburateur een beetje heen en weer.

Paul

Goed idee. Maar blijft die dan wel demontabel?


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: M21 verzuipt
BerichtGeplaatst: 07 jan 2019, 20:57 
Bromfiets liefhebber

Geregistreerd: 10 jan 2018, 16:00
Berichten: 20
bromfan schreef:
Ik zeg ook niet dat het voor altijd is Maar om even te proberen
dan weet hij in ieder geval of het daar aan lig.Snap je.

Gr Bromfan


Het is de knelsluiting van de carburateur die om de aanzuigbuis het geheel niet meer lekvrij sluit. Hierdoor een luchtlek waardoor het blok niet optimaal loopt. Dat er een luchtlek is hoeft niet meer uitgezocht te worden, dat is er (via het knelboutje). De vraag is hoe de verbinding lekvrij te krijgen. Ik heb al een o-ring geprobeerd tegen het 'richeltje' in de mengkamer waar de aanzuigbuis tegen aan stuikt, maar een juiste diameter heb ik nog niet kunnen vinden (buitendiameter 12mm, bij de geraadpleegde automaterialenzaken niet in het assortiment). Een afdichting die definitief is heeft niet de voorkeur, ik wil er mee experimenteren. Dus het moet regelmatig weer uit en in elkaar.


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: M21 verzuipt
BerichtGeplaatst: 07 jan 2019, 21:11 
Bromfiets liefhebber

Geregistreerd: 01 dec 2015, 17:38
Berichten: 29
janlo schreef:
paulmz schreef:
Vloeibare pakking die brandstofbestendig is,is een lastg verhaal.
Ik doe bij twijfel bij zo,n carburateuraansluiting een klein filmpje 2 kompontenlijm in de carburateur en voordat ik hem vastzet, draai ik de carburateur een beetje heen en weer.

Paul

Goed idee. Maar blijft die dan wel demontabel?


Ja hoor,
De lijm zal als die hard is breken als je de carb.weer at heen en weer draait t.o.v. Het inlaatbuisje.

Paul


Share on Facebook
Omhoog
 Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ Totaal aantal berichten 75252 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling